הפועלים: 2005 צפויה להיות שנת שיא בפעילותה של כיל

הערכה זו היא על רקע עליות המחירים והביקושים המרשימים הקיימים בכל תחומי פעילותה של החברה. בפועלים מעלים את מחיר היעד לכיל ל-14 שקל למניה. ולהותיר המלצת תשואת יתר
דרור איטח |

שנת 2005 עומדת להיות שנת שיא בשווקי פעילותה של כיל. כך מעריך האנליסט גלעד שריג מיחידת המחקר של בנק הפועלים. שריג מסביר כי הערכה זו היא על רקע עליות המחירים והביקושים המרשימים הקיימים בכל תחומי פעילותה של החברה - באשלג, בפוספט, בברום ובמגנזיום. לדברי שריג, שילוב של מספר גורמים בהם מלאי גרעינים נמוך בעולם, מלאי אשלג בשפל היסטורי אצל היצרנים ועליה ברמת החיים, מחזקים את הערכתו כי מגזר הדשנים (בפרט האשלג) ימשיך להיות הקטר שיוביל את כי"ל לשנה טובה נוספת. שריג מעריך כי, בשנים הקרובות צפוי השימוש במעכבי בעירה לגדול על רקע הגידול בשווקי היעד וציפיות להרחבת הדרישות למעכבי בעירה בתחומים נוספים, מה שמסביר את תוצאותיו היפות של מגזר הברום ברבעון האחרון של 2004. לגבי הרבעון הראשון של 2005, שריג מעריך כי החברה תציג גידול של כ-25% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מעליית מחירים וכמויות בשוקי האשלג והברום. למרות התייקרות התשומות צפוי שיפור ברווחיות הגולמית וברווחיות התפעולית כאשר הרווח הנקי צפוי להסתכם בכ-73 מיליון דולר, עליה של 120% לעומת רבעון מקביל. שריג מציין, כי חברות המקבילות לכי"ל בפעילויותיה, נסחרות בממוצע לפי מכפיל רווח נגזר של 17 ו-16 לשנים 2005 ו-2006 בהתאמה, כאשר שיעור הצמיחה הממוצע הצפוי ברווח הנקי שלהן ב-12 החודשים הבאים דומה לשיעור הצמיחה הצפוי בכי"ל. אולם, מניית כי"ל נסחרת לפי מכפילי רווח נגזר של 13 ו-12 לשנים 2005 ו-2006, קרי, היא עדיין נסחרת בחסר מול החברות המקבילות לה. ביחידת המחקר הוחלט להעלות את מחיר היעד לכיל ל-14 שקל למניה, הגבוה ב-15.9% ממחיר המניה בשוק. ולהותיר המלצתם על 'תשואת יתר'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יובל שטייניץ, יו״ר רפאל, צילום: דרור סיתהכל, אוניברסיטת תל אביביובל שטייניץ, יו״ר רפאל, צילום: דרור סיתהכל, אוניברסיטת תל אביב

יו"ר רפאל: "בעוד 5 עד 10 שנים, שום דבר לא יטוס באוויר - הלייזר ינקה את הכל"

יובל שטייניץ, יו"ר רפאל: "המכשיר הגדול יותר, 'מגן אור', יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב שלייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה יובל שטייניץ

ישראל הצליחה לפתח מערכות הגנה שנחשבות הטובות בעולם. רפאל, אלביט מערכות, משרד הביטחון והתעשייה הביטחונית בכלל, הצליחו להגן על השמיים מאז ה-7 באוקטובר בצורה מרשימה. אין הגנה הרמטית, אבל אלמלא כיפת ברזל וההגנות בכלל, מספרי ההרוגים שלנו היו גדולים פי כמה. ההגנות הצילו אלפים רבים ואפילו רבבות.  

 יו"ר רפאל ושר האנרגיה והאוצר לשעבר, יובל שטייניץ, אמר היום בכנס באוניברסיטת תל אביב כי הלייזר הוא הדבר הבא. רפאל פיתחה מערכת הגנה שהושקה לפני מספר חודשים וזו רק ההתחלה. 

"אחרי 60 שנה שכל המעצמות בעולם, בראשן ארצות הברית, מנסות ליצור נשק לייזר ונכשלות - וגם אנחנו נכשלנו - הייתה פריצת דרך ברפאל לפני חמש שנים שאפשרה לנו ליצור את נשק הלייזר האפקטיבי הראשון בעולם", אומר שטייניץ. במלחמה האחרונה מול איראן ובלבנון, הוכיחה המערכת את עצמה - "מכשיר לייזר בודד אחד הפיל עשרות רבות בשיעורי הצלחה יוצאים מן הכלל". 

הלייזר יפעל בטווחים ארוכים

"המכשיר הגדול יותר, ׳מגן אור׳, יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב של לייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן".

"עד עכשיו בכל תולדות הצבאות, מיוון העתיקה ועד ימינו אלה, השתמשו בפרוג'קט - בעצמים: זרקו חניתות, היום זורקים פצצות, פגזים, טילים - זה דברים צפידים, דברים שעפים באוויר ופוגעים במטרה. בלייזר אנחנו הורגים את המטרה בעצם על ידי קרן אור, על ידי קרני אור שעפות ב-300 אלף קילומטר לשנייה". 

סופרמרקט מרכול
צילום: אלכסנדר כץ

עושה זאת שוב: דיפלומט מעלה מחירים ב-15%

יבואנית מוצרי הצריכה תעלה את המחירים של שורת מותגים מובילים כולל אוראו מילקה וג'ייקובס, שנה בלבד לאחר שהודיעה על העלאה בשיעור דומה עבור אותם מוצרים  

איתן גרסטנפלד |

יבואנית מוצרי הצריכה דיפלומט דיפלומט אחזקות 0.97%  מבצעת העלאת מחירים בשורה של מוצרי שוקולד וקפה בשיעור של 15%. הצעד, שיכנס לתוקפו בתחילת החודש הקרוב (מאי 2025), מגיע שנה בלבד מאז היא החריזה על העלאת מחירים של שורה ארוכה של מוצרים.



"לאחר תקופה לא מבוטלת שבה הצלחנו לשמור על מחירי המוצרים, חלק מהיצרניות הבין-לאומיות הודיעו לנו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נדרשים לעדכן את מחירי המוצרים של שלוש יצרניות בשיעור של בין 14% ל-15%", נכתב בהודעת החברה. לדבריהם המהלך נעוץ בכך ש"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של מוצרים שונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה".


שלושת היצרניות עליהן מדברת החברה, שמוצריהן צפויים להתייקר הם מונדלי, JDE,ו-FLORA. המשמעות היא שמחירם של מוצרי החברות וביניהם מותגי השוקלד והעוגיות אוראו ומילקה, כמו גם מותגי הקפה ג'ייקובס צפויים לעלות בשיעור של 15%.


זו לא הפעם הראשונה שדיפלומט מעלה מחירים בארץ. לפני כשנה הודיעה החברה על מהלך דומה של העלאת מחירים בשיעור של 15% על שורה של מוצרים. גם אז היו אלו השוקולד של מילקה מוצרי השוקולד של אוראו והקפה של ג׳ייקובס בין המוצרים שרשמו עליית מחירים. כמו גם, דגני בוקר קלוגס, חטיפי פרינגלס, מוצרי היינץ, ומוצרי ניקיון ובית כמו אבקות כביסה אריאל וטייד, צבעי שיער של ולה, ונוזל כלים פיירי.


דיפלומט עוסקת ביבוא והפצה של מותגי צריכה בינלאומיים ומקומיים בתחומי המזון, טיפוח אישי, היגיינה וניקיון הבית. החברה פועלת כיום ב-6 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון. בשנת 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונית ורשמה את מניותה למסחר בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אך מאז הפסיק שוויה לרדת בכ-24 והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל