שלמה ינאי: נצמח בכ-12% בממוצע מדי שנה עד 2009

חוזה הכנסות של 2.7 מיליארד דולר עד 2009, החברה מעלה את תחזית הרווחיות שלה ל-11% מסך ההכנסות מול תחזית מקורית של 10% מסך ההכנסות
חזי שטרנליכט |

יצרנית מוצרי הגנת הצומח הגנרית, מכתשים אגן הציגה היום את העדכון שלה לתכנית האסטרטגית החמש שנתית שלה. החברה מעלה כלפי מעלה את יעדי המכירות והצמיחה לחמש השנים הקרובות.

החברה מציגה יעד הכנסות מעודכן לשנת 2009 של 2.7 מיליארד דולר (בהשוואה ליעד לשנת 2008 אשר עמד על 1.8 מיליארד דולר). יעד הרווחיות הנקייה עודכן ל-11% (בהשוואה ליעד רווחיות קודם של 10%). ההנהלה מעריכה היום בתל אביב כי תרשום צמיחה שנתית ממוצעת של כ-12% עד 2009.

מנכ"ל מכתשים אגן, שלמה ינאי: "יעדי המכירות והרווח, משקפים את הבנת החברה כי תוכל להאיץ את קצב מימוש ההזדמנות אשר זוהה על ידה בשוק האגרוכימיה לפני כשנתיים, תוך המשך הצגת שיעורי צמיחה גבוהים מצמיחת השוק."

יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, דני בירן, אמר: "בעדכון התכנית האסטרטגית נתן דירקטוריון החברה דגש להרחבת פעילותה בתחומי ה-Food Ingredients (תוספי מזון ומזון פונקציונלי) וה-Non Crop (מוצרי אגרוכימיה לשימושים לא חקלאיים)."

ינאי הוסיף: "הגידול בהיקפי הפעילות והאצת קצב הצמיחה יתבססו על ההשקה המתוכננת של מוצרים חדשים להגנת הצומח, המשך ביצוע רכישות וחתירה מתמדת לתפעול יעיל של כל מערכי החברה".

עם זאת בחברה חוזים פגיעה מסוימת ברווחיות הגולמית. עקב הרכישות המתוכננות, הם חוזים כעת שיעורי רווח גולמי שינועו בין 37% ל-38% מול תחזית קודמת של 38% עד 40%. אך על הירידה האפשרית ברווח הגולמי, מתכוונים במכתשים אגן לפצות את המשקיעים ברווחיות EBITDA משופרת. בשנה שעבר לא הוכנסו יעדי EBITDA, אך ב-2004 הם עמדו בשיעור שבין 20% ל-21%. כעת חוזים בחברה רווחים שינועו בין 21% ל-22%.

גם נתון ה-ROCE, שמשמעותו יצירת ערך לבעלי המניות. התחזית הקודמת עמדה על 15% ל-2008, וכעת חוזה ההנהלה רווחיות שתנוע בין 16% ל-18% ב-2009. אך נתוני הצמיחה שחוזים בחברה, באים לאחר שנתיים האחרונות, שהיו חריגות, מבחינת ההצלחה של מכתשים אגן, ושבהן הובילה החברה והציגה גידולים של כ-30% מדי שנה.

את הצמיחה מתכוונת החברה להשיג משוק האגרוכימיה, שהוא השוק העיקרי שלה, אך גם ממכירת מוצרים לשווקים חדשים. "אנחנו עושים שוק לעצמנו" מגדיר זאת המנכ"ל ינאי. שוק הנון-קורפ הוא אחד מהם. הוא בעל פוטנציאל של 6 מיליארד דולר. הוא כולל מכירת מוצרים למדשאות של מגרשי גולף אמריקאיים (תחום צמחי משתלות), תברואה, יערנות, ריסוסי דרכים ואזורי גדרות (IVM) ותחומים נוספים.

מכתשים אגן לוטשת גם עיניים לשוק תוספי המזון. בשוק הבריאות ישנן יצרניות אגרוכימיות שמייצרות תוספים כגון הליקופן שנמצא בעגבניה. במכתשים אגן מעריכים כי יוכלו לשמור על ידי הצמיחה האגרסיביים על ידי חדירה והגדלת האחיזה בשווקים החדשים, במקביל לגידול וצמיחה בשוק הנוכחי.

תחום מתחרה נוסף במוצרים של החברה הוא ההנדסה הגנטית. אך לדברי המנכ"ל ינאי, השוק קרוב למיצוי הפוטנציאל שלו והוא מתחיל להתמקד בעיקר בהגדלת התפוקות, ופחות בקטילת חרקים. לכן, ייתכן כי בעתיד הוא אף יהווה פוטנציאל צמיחה למכתשים אגן. מה לגבי הנפקה? יו"ר הדירקטוריון, דני בירן מציין כי הנתונים מדברים בעד עצמם וכי זה יהיה טבעי שמכתשים אגן תסחר גם בארה"ב מעבר לישראל. "זה יקרה בעתיד הקרוב, אך לא בתוך חודשים". כשהוא נדרש ליעד מספרי, הוא מדבר על שנים במספר חד ספרתי. מדיניות חלוקת הדיבידנד של מכתשים אגן היא לחלק בין 15% ל-30% מהרווח השנתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה