מתחזה למיקרוספט "דג" מס' כרטיסי אשראי ברשת
חברת אבנת אבטחת מידע מזהירה מפני עליית מדרגה בגניבת מספר כרטיס אשראי באמצעות הודעת דואר אלקטרוני מזויפת (פישינג). הפעם מדובר בהודעת הפישינג שנשלחה אל גולשים מכתובת המתחזה למיקרוסופט ([email protected]), אך כמובן כמו במקרים אחרים של הודעות פישינג, זוהי כתובת מזויפת.
באבנת מספרים, כי מקבל ההודעה נדרש למסור את מספר רשיון תוכנת החלונות שברשותו וגם כבדרך אגב את מספר כרטיס האשראי שלו, כמובן "רק" על מנת לוודא את חוקיות הרשיון לתוכנת החלונות, ולא "חס וחלילה" על מנת לעשות בו שימוש. באם לא יפעל על פי הוראות אלה, הוא צפוי על פי לשון ההודעה לסימון תוכנת החלונות שעל מחשבו כתוכנה פיראטית, מהלך אשר יגרור למחיקת המידע האגור במחשבו.
באבנת מציינים, כי למרות שידוע לכל, שחברת מיקרוסופט איננה פונה בדואר אלקטרוני ללא אבחנה (Unsolicited mail), ובוודאי שאיננה דורשת מספר כרטיס אשראי, משתמשים עלולים להגרר ולענות להודעה.
מסתבר, אומרים בחברה, כי העבריינים, כותבי הודעות הפישינג למיניהם, לא בוחלים בשום תכסיס על מנת לנסות ולהשיג בדרכי מרמה את מבוקשם. הפעם מטרתם לנצל את הודעתה של חברת מיקרוסופט מחודש ינואר השנה, כי במהלך החודשים הקרובים, תיחסם בשלבים האפשרות להורדת עידכונים ל-WINDOWS למי שאין ברשותו תוכנה חוקית. עברייני הפישינג מצאו בהודעה זו בסיס להרחבת פעילותם.
מדובר, לדברי אבנת, בעליית מדרגה ובהרחבת אוכלוסיית המשתמשים הנחשפת לסיכון הפישינג. לא עוד מתקפות פישינג אליהן הורגלנו בשנה האחרונה בתחום הבנקאות המקוונת או שירותי מסחר מקוונים. למרות ההיקף הגדול של מתקפות פישינג אלו, הן עדיין התמקדו בפלח יחסית מצומצם של משתמשי האינטרנט, רק אותם המשתמשים אשר עבורם האינטרנט משמש גם זירת פעילות עסקית. הפעם מדובר בהרחבה משמעותית ומסוכנת של יעד הפישינג, מדובר באחוז ניכר ולמעשה ברוב האוכלוסייה המקושרת לאינטרנט. הסיכון על כן, גדל משמעותית.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.