סלקום עברה להפסד של 64 מיליון שקל ב-2018, המניה מאבדת 4%

התחרות בענף התקשורת שוחקת את סלקום, שמסכמת שנה קשה מבחינתה עם מעבר מרווח של 113 מיליון שקל להפסד של כ-64 מיליון שקל. תזרים המזומנים נחתך בכ-90%
נועם בראל | (4)

סלקום -2.34% פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה והציגה ירידה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של סלקום ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-918 מיליון שקל, ירידה של כ-5.8% בהשוואה להכנסות של כ-975 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואמת של החברה הסתכם בכ-163 מיליון, ירידה של כ-13.8% לעומת כ-189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

בשורה התחתונה, סלקום מסכמת רבעון חלש, בו היא עוברת להפסד של כ-35 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר תזרים המזומנים של החברה נחתך לכ-7 מיליון שקל בלבד לעומת כ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

בראיה שנתית, סלקום מסכמת את השנה עם ירידה של כ-4.7% בהכנסות, שהסתכמו בכ-3.68 מיליארד שקל וצניחה של כ-75% ברווח התפעולי של החברה שהסתכם בכ-74 מיליון שקל בהשוואה לכ-297 מיליון שקל בשנת 2017. החברה עוברת להפסד של כ-64 מיליון שקל בשנת 2018 לעומת רווח נקי של כ-113 מיליון שקל בשנת 2017.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אין שמחה כמו שמחה לאיד (ל"ת)
    ארז 19/03/2019 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    dw 18/03/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
    בשעה שחברות הסלולר מציעות חבילות סלולר בתמחורים באמת נוחים ללקוח ישנו רק מוצר תקשורת אחד במחיר מופקע בישראל - הטלפון הקווי. בזק גובה 25 שקלים טבין ותקילין על קו קל, שזה קו בלי שיחות יוצאות. מי שרוצה גם להוציא שיחות נדרש לקנות חבילת שיחות (כן כן, פטפטני סלולר כבר לא זוכרים שהיה דבר כזה פעם אצלם) וזה עולה כמה עשרות שקלים. באותו זמן סלקום וחברות סלולר אחרות מציעות ללקוח פינוק בדמות קו+דבר חופשי+סמס חופשי+גלישה, והכל הכל? בפחות כסף ממה שבזק גובה, בלי דבר חופשי, בלי סמס חופשי ובלי גלישה. רוצה שיחה מזוהה ותא קולי בסלולר? בכיף. בזק גובה על השירות הזה עוד 5 שקלים. למה? ככה. יש מיליוני ישראלים, לא פעם קשישים, הנאנקים תחת התמחור הלא סביר של הטלפון הקווי. בהתחשב בתמחור הסלולר הידידותי ללקוח קו קל של בזק צריך לעלות 5 שקלים פיקס ודבר חופשי 10 שקלים. פיקס. תא קולי ושיחה מזוהה על חשבון הבית, בדיוק כמו אצל חברות הסלולר. נסו לברר אצל קרוביכם וחבריכם אם הם נשחטים בטלפון הקווי ונסו לעזור להם לשפר את התמחור, אם לא לנטוש כליל. מחיר הטלפון הקווי בישראל, בהתחשב בתמחורי הסלולר הנוחים, הוא מטורף.
  • 2.
    גופרין 18/03/2019 12:55
    הגב לתגובה זו
    אין להם סיכוי - איכות שידורי הטלויזיה לא מה שהוא שירות סלולר יקר - שירות לקוחות לא תמיד נגיש !!!! בסוף - ארץ קטנה ואין סיכוי להתחרות בבזק
  • 1.
    מגיע לכם 18/03/2019 10:56
    הגב לתגובה זו
    על כל השנים שעשקתם אותנו במחירים מופקעים
חברות הביטוחחברות הביטוח
ניתוח מיוחד

האם הכוכבות של הבורסה ימשיכו לעלות?

מצד אחד, מניות הביטוח זינקו פי כמעט 3.5 בשנה, מצד שני תראו מי קונה אותן. למה זינקו מניות הביטוח, מה הסיבות להמשך העליות, ומה הסיבות שיכולות לקלקל את החגיגה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חברות הביטוח

אחרי שנים שבהן סקטור הביטוח נתפס כאפור ומסורבל, הגיעו השנתיים האחרונות והפכו אותו לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים בבורסה. מדד ת"א ביטוח זינק בכ-117% מתחילת השנה ובכמעט 230% ב-12 החודשים האחרונים, נתון שממקם אותו ככוכב העליות של שוק ההון. בתוך המדד, מניות רבות הציגו תשואות שמזכירות יותר סטארט-אפ מאשר חברות פיננסים ותיקות: איילון הובילה עם קפיצה של יותר מ-300% בשנה האחרונה, הפניקס מנורה כלל והראל הכפילו ואף יותר את שוויין מתחילת השנה, מגדל רשמה תשואה דו-ספרתיות גבוהה מתחילת השנה.

כל זה התרחש על רקע שיפור דרמטי בתוצאות הכספיות של החברות. חברות הביטוח מציגות רווחי ליבה חזקים יותר, שקיפות טובה יותר תחת IFRS 17, ורוח גבית משוקי ההון שהזרימו רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים. את התוצאה אפשר לראות דרך התרחבות מכפילי ההון, כאשר הסקטור שנסחר במשך שנים ב-0.5 על ההון נסחר כיום במכפילים שנעים בין 1.4 למגדל ועד 2.7 להפניקס, רמות שבעבר היו נחשבות לחלום רחוק.

מאחורי הראלי

הראלי בסקטור הביטוח נתמך במספר גורמים, כאשר נקודת המוצא הגיעה מהמאקרו. אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות, שוק ההון המקומי הפך אטרקטיבי גם למשקיעים זרים. כלכלה צומחת תחת סביבת ריבית גבוהה יחסית, אינפלציה תחת שליטה, והמשך גיוסי ההון בהייטק, כל אלה בצל מלחמה ארוכה שמציגה את העליונות הצבאית של ישראל. הכסף הזר שנכנס לבורסה הישראלית הצית את הריצה בסקטור, ומשם ההמשך הגיע כמעט טבעית. ברגע שמתחיל מומנטום, כולם מגדילים חשיפה וממשיכים להזרים כספים.

ברקע גם הגיע השיפור החד בביצועים. חברות הביטוח למדו בשנים האחרונות לשים את הדגש על פעילויות הליבה, רווחי הביטוח והפרמיות, ושם נרשמה קפיצה מרשימה. אפשר לראות זאת בדוחות האחרונים של מגדל, כאשר הרווח מפעילויות ליבה זינק ברבעון האחרון בכ-36%. הנתון הזה משקף כי החברות הצליחו לייצר רווחיות יציבה, שאינה תלויה רק בתנודתיות של שוק ההון.

ועדיין, אי אפשר להתעלם מהמרכיב הפיננסי. רווחי נוסטרו ומרווחים פיננסיים תרמו בצורה דרמטית לשורה התחתונה. מגדל רשמה רווחי נוסטרו משמעותיים בשנה האחרונה, ובאיילון חלק ניכר מהשיפור נבע מהכנסות השקעה, שאם היה נשמר היה מציב את המכפיל של החברה על 3 בלבד. למעשה, במבנה של החברות האלו, כל שנה חיובית בשווקים מתורגמת כמעט מידית לרווחיות חריגה.


איציק בן אליעזר גילת טלקום
צילום: יחצ

גילת טלקום: הרווח הנקי נפגע משערוך אג"ח להמרה

דו"חות הרבעון השני מצביעים על רווח תזרימי של כ-2 מיליון דולר בנטרול השפעת השערוך וצמיחה מהירה בכלל תחומי הפעילות. חטיבת הממשלה תרמה את עיקר ההכנסות עם קפיצה של כ-30% בפעילות, בעוד חטיבת ה-ISP הפתיעה עם זינוק של מאות אחוזים במספר הלקוחות וברווחיות. לדברי החברה, המוסדיים מביעים אמון ומזרימים הון חדש לחברה, שממשיכה להציב יעדים אגרסיביים לעתיד

עוזי גרסטמן |

גילת טלקום גלובל  GILAT  פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, שעל פיהם רווח ה-Non-GAAP לרבעון הגיע לכ-2 מיליון דולר, לעומת 777 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. בחישוב חצי שנתי, הסתכם הרווח בכ-2.8 מיליון דולר, לעומת 640 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מדובר בזינוק חד, על פי הודעת החברה, אך המספרים עצמם עדיין נמוכים מאוד.

הנהלת החברה מסבירה את השיפור ברווחיות כתוצאה ישירה של האסטרטגיה העסקית החדשה, הממוקדת בצמיחה מבוקרת ובמבנה סיכונים נמוך יותר לעומת העבר. מנכ"ל החברה, איציק בן אליעזר, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי, "תוצאות הרבעון השני של שנת 2025 הינם תוצאה ישירה של האסטרטגיה העסקית שלנו - לטווח קצר וארוך. אנחנו ממשיכים להציג רווח באופן עקבי. גילת טלקום של השנים האחרונות היא חברה עם רווחיות עקבית ובעלת מרכיב סיכון נמוך בהרבה מבעבר".

אחת המגמות הבולטות בדו"חות היא התרחבות פעילות ה-ISP (ספקית גישה לאינטרנט) של החברה, שחדרה לשוק בקצב מהיר הרבה מהתחזיות המוקדמות. החטיבה הציגה רווח ישיר של כ-114 אלף דולר ברבעון השני - זינוק חד של יותר מ-700% לעומת הרבעון המקביל ב-2024. החברה אף מציינת כי היא צפויה לעמוד כבר השנה ביעד שהוגדר לשימוש ב-18 אלף קווים, וזאת במחצית מהזמן שתוכנן מלכתחילה. לשם כך מתנהלים מגעים לרכישת קווים נוספים בעלות מופחתת.

תרומה משמעותית נוספת נרשמה מצד חטיבת הממשלה, הממשיכה לשמש מנוע צמיחה מרכזי. החטיבה הציגה הכנסות של כ-11.9 מיליון דולר ברבעון, לעומת 9.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה - עלייה של כ-30%. החברה מציינת כי בזכות גיבוש אסטרטגיה חדשה, היא השיגה התקשרויות עם חברות גדולות במשק וצברה צבר הזמנות משמעותי לשנים הקרובות. בנוסף על כך, נרשמה צמיחה גם בפעילות האינטרנט הלווייני לעסקים בישראל, לרבות התקשרויות עם חברות ענק מקומיות.

חטיבת אפריקה, שנחשבת רזה ובעלת מבנה הוצאות נמוך, ממשיכה להתמקד ברווחיות תוך שילוב טכנולוגיות חדשות, ביניהן טכנולוגיית Mpower. הפעילות הזו הביאה להתקשרויות חדשות עם לקוחות מוסדיים בעלי פרופיל גבוה, ומאפשרת לחברה לשמר נוכחות יציבה גם בשווקים מתפתחים גם בגזרת שוק ההון נרשמה התפתחות משמעותית: בתי ההשקעות מור ופסטרנק הובילו ביולי האחרון השקעה בגילת בהיקף של כ-6.8 מיליון שקל, באמצעות הנפקה פרטית של כ-7.7 מיליון מניות. המהלך נתפש כהבעת אמון מובהקת של המשקיעים המוסדיים בפוטנציאל הצמיחה של גילת טלקום.