בואינג 787 אל על מטוס תעופה תיירות טיסה חופשה
צילום: יח"צ

דרמה בחברת אל על: המנכ"ל דוד מימון הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו

האנליסט נועם פינקו מפסגות: "אנו רואים בעזיבה חדשות רעות וגורם סיכון למניה". הנה מכתב ההתפטרות
מערכת Bizportal | (15)
נושאים בכתבה אל על

מנכ"ל חברת אל על 2.19% הודיע הערב במפתיע על כוונתו לסיים את תפקידו. הודעתו של מימון מגיע ברקע למפולת של ממש במניית החברה כאשר בחודשים האחרונים צללה המניה בשיעור של 50% לשפל של שנתיים, בין היתר בשל העלייה במחיר הנפט (שנסחר כיום בשיא של שנתיים) אבל גם ברקע לירידה בנתח השוק של אל על בנתב"ג לאור התחרות הקשה וכמו כן המשך המו"מ מול הטייסים וועדי מגזרים נוספים בשנה הבאה. בתוך כך, כל העת מרחף החשש כי חברות הלואו קוסט יעמיקו את חדירתם לשווקים האטרקטיביים של אל על בצפון אמריקה ובמזרח הרחוק.  

הקדנציה של מימון לוותה ברכבת הרים ענקית במניה. זה התחיל עם ראלי של מאות אחוזים במהלך 2015-2016 ברקע לקריסת מחיר הנפט מאזור ה-100 דולר ועד לשפל של 30 דולר ונמשך עם מפולת של כ-40% ברקע לסכסוך החריף מול ועד הטייסים שגרר ביטולי טיסות והצריך חכירת מטוסים נוספים עם צוות (דבר שהקפיץ דרמטית את העליות) כאשר גם ההתאוששות שנרשמה במניה לאחר מכן (עלתה 55%) לא החזיקה מעמד וכעת המניה נסחרת בשפל של שנתיים לאחר שאיבדה כ-55% מהשיא. 

וכך כתב מימון במכתב לחברי הדירקטריון: "ברצוני להודיע לכם על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על, לאחר כהונה של כארבע שנים בתפקיד מאתגר זה. אני מכהן בחברה בתפקידים שונים כבר למעלה מ-12 שנים, במהלכן זכיתי להיות חלק מארגון מיוחד ויוצא דופן, בעל משמעות אדירה בישראל ובעולם כולו. אני מבקש להודות לכם, חברי הדירקטוריון, על התמיכה המתמדת במשך תקופת כהונתי, אשר בזכות שיתוף הפעולה ההדוק והמקצועי עמכם זכינו להוביל את אל על להישגים ראויים ולהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה. אבקש להודות לכם על כך שאפשרתם לי לממש את החזון והתכנית העסקית שהצגתי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל, אשר כללו הצטיידות במטוסים חדשים, הרחבת רשת הנתיבים, השקת כרטיס האשראי Card Fly והרחבת הפעילות החוץ-תעופתית (לרבות בתחום שירותי הקרקע) תוך מתן דגש על התייעלות. במשך שנות עבודתי בחברה, זכיתי לעבוד עם אנשים רבים בחברה במהלך תפקידיי השונים בתחומי השירות, המכירות, המסחר וכמובן במשך שנות כהונתי כמנכ"ל החברה. העבודה היומיומית הקשה והמקצועית של כל אחת ואחד מאנשי אל על, בארץ וברחבי העולם, הם בסיס איתן להמשך שגשוגה של החברה. אמשיך להנהיג את החברה במלוא הרצינות וההשקעה עד לבחירת מנכ"ל חדש והשלמת תהליך החפיפה".

האנליסט נועם פינקו מפסגות מסר כך: "התפטרות זו הפתיעה מאוד שכן המנכ"ל מוביל את אל על בכל המהלכים האסטרטגיים שכוללת בין היתר: הצטיידות המטוסים, רכישת ישראיר והדיונים מול הטייסים. עזיבתו מהווה להערכתנו מכה לאל על וצריך לראות מי יחליף אותו והאם המחליף יוביל את אותה האסטרטגיה. אנו רואים בעזיבה חדשות רעות וגורם סיכון למניה, לפחות עד להתבהרות העניינים."

מועד טייסי אל על נמסר: "טייסי אל על מצרים על התפטרותו של מנכ"ל החברה, דוד מימון, אשר הוביל בחודשים האחרונים משא ומתן ענייני ויעיל בין נציגות הטייסים לחברה. אנו תקווה, כי עד לסיום תפקידו יוסיף לפעול למען הגעה להסכם מלא עם הטייסים, אשר יבטיח את שגשוג החברה. אנו מאחלים לדוד הצלחה בהמשך דרכו".

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    זמן מצויין לקנות אלעל ולהרוויח.. (ל"ת)
    אנליסט 08/11/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    cherchez la famme (ל"ת)
    מיכה 08/11/2017 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דוד 08/11/2017 00:29
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שתמי בורוביץ מצליחה להביא רק מנכלים דפוקים.. אף אחד ברמה לא מוכן לעבוד עם האשה הזאת..
  • 11.
    בא. הרס. הלך (ל"ת)
    סוף סוף 07/11/2017 22:42
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    דוד 07/11/2017 21:26
    הגב לתגובה זו
    מנכל שלא מבין שיחסי העבודה הם המרכיב העיקרי בהצלחת חברה הוא מנכל גרוע!! מיימון הרס את יחסי העבודה לגמרי
  • 9.
    דןדן 07/11/2017 21:02
    הגב לתגובה זו
    על אל על
  • 8.
    סמי 07/11/2017 19:42
    הגב לתגובה זו
    יושבים בחברה הזו מנהלים בכירים מעל 7-10 שנים ולא זזים הגיע הזמן להתחיל ולנער את השורות
  • 7.
    פליי 07/11/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
    נאלצים להתחרות בענקיות לואוקוסט ושעה שנבנה שדה תעופה חדש בדרום שיהפוך את התחרות לחריפה הרבה יותר....בעייתי.
  • דוד 07/11/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    מי שטס במטוסים הישנים, יודע שהם לא יכולים להתחרות בטורקיש ואירופלוט במטוסים בני 40 שנה
  • 6.
    רוני 07/11/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
    זוכרים מי המליץ? שיהיה גבר ויגיד שטעה. בטח עוד אחד שרצה לעשות סיבוב על חשבון הציבור. גם טכנית היה מסוכן להשקיע באל על בגלל 2 משולשים ענקיים מאזור 2016. הכיוון מטה בוודאי בעוד 50% לפחות או עד שער 75-80 בערך...הלוואי ואני טועה!
  • 5.
    י 07/11/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    הצילו!!! מדינת ישראל מתעללת בי,מענה אותי מדי יום ובלילות,למרות שאני אזרח עם נכות וחף מפשע,שומר חוק למהדרין,במשך שנים רבות מענים אותי הצילו!!! זה אחרי שעשו לי שואה בלי שום הצדקה ובניגוד לכל חוק בינלאומי וישראלי,הם עושים הכל בסתר !!! אף אחד לא זועק ולא עוצר את הפושעים הללו!!!
  • 4.
    Pump and dump (ל"ת)
    חוזר על עצמו 07/11/2017 18:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייל 07/11/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    אחרי עסקה גדולה התפטרות מנכל והתדרדרות במניה
  • 2.
    שמטוב 07/11/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    כנראה מישהוא מהבעלים הגיע למסקנה שהוא ניכשל או שלא נתנו לו לעשות רפורמה למטרות הבראה. לפי התרשמותי (ללא נתונים) התחזית היא שבמתווה הנוכחי מצבה הכלכלי של אלעל הולך ומתדרדר, אולי עידן הטיסות הסופר זולות שבר את אל על. ימים יגידו מה שהסתיר המנכ"ל.
  • 1.
    ומי בדיוק אמר שזה במפתיע ? (ל"ת)
    1 07/11/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?

הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים

מערכת ביזפורטל |

הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5%  מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר

גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.


ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת. 

הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון. 


במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%


רונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרירונן גינצבורג. קרדיט: ענבל מרמרי

דניה תקים פרויקט דיור מוגן ב-550 מיליון שקל עבור מגדלי הים התיכון

הפרויקט, שיקום בשכונת נווה איילון באור יהודה, צפוי לכלול כ-470 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, מתקני ספורט, מלונית ומחלקה סיעודית, בהיקף של כ-550 מיליון שקל ולמשך כשלוש שנות ביצוע

תמיר חכמוף |

קבוצת דניה דניה סיבוס -1.47%  , אשר בשליטת לפידות קפיטל לפידות קפיטל 0.59%  , הודיעה כי חברת הבת פורמה פרויקטים בע״מ נבחרה לשמש כקבלן הראשי בפרויקט דיור מוגן חדש בשכונת נווה איילון באור יהודה, שיוקם עבור רשת מגדלי הים התיכון מגדלי תיכון 0.65%  .

מדובר בפרויקט הדיור המוגן הגדול ביותר בארץ הכולל עירוב שימושים. שטח הפרויקט יעמוד על כ- 95,000 מ"ר ויכלול כ- 470 יחידות דיור לצד מגוון רחב של שטחים ציבוריים ושירותיים נלווים הכוללים בין היתר: שטחי מסחר, בריכת שחיה, חדרי כושר, מלונית ומחלקה סיעודית. בנוסף, יוקמו שלושה מפלסים תת-קרקעיים בהם חניון, אולם מופעים, חללים טכניים ומשרדים. כמו כן, עבודות חפירה והדיפון בפרויקט בוצעו על ידי חברת גאודניה בע"מ, חברה בת בבעלות מלאה של דניה.

העבודות צפויות להימשך כשלוש שנים ממועד קבלת צו התחלת עבודה. היקף התמורה שתשולם לדניה עבור ביצוע העבודות מוערך בכ-550 מיליון שקלים, בתוספת מע״מ והצמדה.

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס: "בשנים האחרונות קבוצת דניה הולכת ומתמקצעת בתחום המורכב של הקמת בתי דיור מוגן ובתי חולים בישראל ובכך מבססת לעצמה שם של מומחית גם בענפים אלו. 

מדובר בפרויקטים ציבוריים אשר הקמתם נחשבת לאתגר הנדסי מורכב במיוחד, שכן היא משלבת בין דרישות הנדסיות ותשתיות רפואיות מתקדמות לבין צרכי מגורים, נוחות ובטיחות. החיבור בין עולמות הרפואה והקהילה מחייב דיוק הנדסי מהגבוהים ביותר לצד יצירת סביבת חיים מכבדת ונעימה – מה שהופך כל פרויקט בתחום למשימה ייחודית ומאתגרת.