מכמ ראדא צבא רכב שטח
צילום: US ARMY
דוחות

ראדא מכה ב-20% את הצפי בשורת הרווח - מפספסת במעט בהכנסות

הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-0.12 ד' למניה וההכנסות ב-32 מ'. האנליסטים העריכו כי תרוויח 0.1 ד' למניה ותכניס 32.59 מ'. בעוד שההכנסות צמחו בשנה ב-57% הרווח שולש ויותר הודות לגידול דומה ברווח התפעולי. הרווחיות הגולמית עלתה מ-38% ל-41%
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה ראדא

חברת המכ"מים ראדא  הדואלית עוקפת את צפי האנליסטים לרווחי הרבעון השלישי, ומפספסת במעט את תחזיות ההכנסות של השוק. החברה דיווחה על רווח של 0.12 דולר למניה על הכנסות בסך 32 מיליון דולר. הערכת האנליסטים היו כי תרוויח 0.1 דולר למניה ותכניס 32.59 מיליון דולר בתקופה - בפועל ההפתעה הייתה 20% בשורה התחתונה ובהכנסות נפלה ב-1.8% מהצפי בשוק.

בסך הכל הרווח התקופה עמד על 6 מיליון דולר, גידול של 184% מרמה של 2.1 מיליון דולר שנה קודם לכן (0.05 דולר למניה), ובזו העליונה מדובר בצמיחה של 57% מהרבעון המקביל אז הכניסה 20.4 מיליון דולר. ביחס לרבעון הקודם, השני של השנה, ההכנסות עלו ב-13%.

הרווחיות הגולמית צמחה ל-41% בהשוואה ל-38% ברבעון המקביל אשתקד. הדבר בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח התפעולי ששולש ויותר מ-2 מיליון דולר בזמנו ל-6.3 מיליון דולר ברבעון המדווח. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-8.2 מיליון דולר, גידול של 162% בהשוואה ל-3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה (6.3 מיליון דולר ברבעון השני) - עם שוליים של 26% (לפני שנה: 15%, וברבעון השני: 22%). מצבת המזומנים לסוף הרבעון הסתכמה בכ-86.6 מיליון דולר.

בחברה אשררו את תחזית ההכנסות הקודמת לשנה, כשאלה צפויות לדברי לחצות את ה-120 מיליון דולר, נתון שייצג צמיחה שנתית של 57%. ברדאדא וצופים המשך צמיחה בשולי ה- EBITDA "לאור הרווחיות הגלומה במודל העסקי", הסבירו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מכרו היום בחתיכת מבצע (ל"ת)
    דניאל 03/11/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שמוליק 03/11/2021 15:53
    הגב לתגובה זו
    הלייזר זה שינוי כללי המשחק בלוחמה נגד מזלטים. לייזר הוא זול לעומת כיפת ברזל - אפשר לשים כזה על האמר לכל יחידה שיהיה אחד. כל לייזר כזה חייב מכם
  • ==================== 03/11/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
    יעילות אופטית של 50% בערך . יעילות של השאיבה היא 50% בערך. קירור חשמל הבקרה ... ירוט מזלטים מצריך כ 300KW כך ש מערכת החשמל צריכה לספק 3MW וזה בלי הראדר... ועוד לא דיברנו על מערכת העקיבה. של הלייזר בקיצור לרחפנים זה לא פיתרון נכון . צריך לייזר קצר בזמן . אך גם אז זה לא פשוט. כי זה מצריך דיוק פגיעה גדול יותר ואז יש בעיית של פוקוס . הקרן מתבדרת . ועוד לא דיברנו על אובך עננים ו.... בקיצור TBD
  • 1.
    ג'ימי 03/11/2021 14:55
    הגב לתגובה זו
    נראה שההבטחות לשער 18$ לא מופרכות
ירידות שווקים (דאל אי)ירידות שווקים (דאל אי)
באפט אמר

אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי

המדד המפורסם של וורן באפט מצביע על הערכת יתר קיצונית בוול סטריט היסטוריה מלמדת שמה שקורה אחר כך לא תמיד נעים, אבל זה לא אומר שהעליות לא יכולות להמשיך 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה וורן באפט

שוק המניות האמריקאי זינק קרוב ל-40% מאז אפריל. השיאים נשברים, מניות הטכנולוגיה מובילות, מניות ה-AI מזנקות על רקע מהפכה שצפויה לשפר את הרווחים של הארגונים. אך מנגד יש כבר "קולות של בועה". חזרנו לבסיס - לוורן באפט. לבאפט יש אינדיקטור על שמו: "אינדיקטור באפט" שקל לחישוב ומלמד אם השוק יקר או לא.  על פי האינדיקטור השוק היום מתומחר ביתר, הוא יקר.  אפילו מאוד יקר. מצב מאוזן הוא 1005, והשוק מתמחר ב-223%. 

הכתבה הבאה תתמקד בפרמטר זה בלבד, תסביר את מנגנונו, תסקור את היסטוריתו ותנתח את משמעותו בהקשר הנוכחי, תוך שמירה על ניתוח אובייקטיבי וממוקד.

מהו אינדיקטור באפט?

אינדיקטור באפט, הידוע גם כיחס שווי שוק לתוצר מקומי גולמי, הוא כלי הערכה בסיסי שמאפשר למשקיעים להעריך את רמת התמחור הכוללת של שוק המניות ביחס לכלכלה האמיתית. בפשטות, הוא מחושב על ידי חלוקת שווי השוק הכולל של כל המניות הנסחרות בארצות הברית, כפי שמשוקף במדדים בתוצר המקומי הגולמי (GDP) השנתי.

התוצאה מוצגת כאחוזים: אם היחס עומד על 100%, שווי השוק שווה בדיוק לגודל הכלכלה. רמות נמוכות מצביעות על הזדמנויות קנייה, שכן השוק נראה זול יחסית לייצור הכלכלי. לעומת זאת, רמות גבוהות מעידות על ניפוח, שבו מחירי המניות מתנתקים מהבסיס הכלכלי ומסתכנים בירידה.

המדד אינו מדויק כמו כלים מתקדמים יותר, שכן הוא מתעלם מגורמים כמו ריביות, אינפלציה או השפעות גלובליות והוא גם לא לוקח בחשבון שהמניות הנסחרות בוול סטריט הן גלובליות, כלומר אין בהכרח קשר ישיר בין התוצר האמריקאי לשווי החברות. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?

איך זה ש-75% מבעלי המניות הסכימו לחבילת הטריליון של מאסק, מה היעדים שמאסק צריך להגיע אליהם, ומהם מנועי הצמיחה העיקריים?

רן קידר |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

בעלי המניות של טסלה אישרו חבילת תגמול יוצאת דופן לאילון מאסק.  חבילה, ששוויה הפוטנציאלי נע בין מאות מיליארדים לטריליון דולר, מבוססת על מערכת אופציות מותנית שתלויה בהשגת יעדים פיננסיים ותפעוליים. זה לא תגמול שוטף רגיל, אלא מנגנון תמריץ מתוחכם שנועד לקשור את עתידו של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, להצלחה ארוכת טווח של החברה.

ההחלטה התקבלה בהצבעה דרמטית, שבה יותר מ-75% מהמשקיעים תמכו בה, למרות התנגדות חריפה מצד גופים מוסדיים מרכזיים. מאסק, שכבר מחזיק בשליטה משמעותית בחברה, עשוי להגיע דרך חבילה זו לשווי נכסים אישי נוסף של טריליון דולר. הוא האיש העשיר בעולם וזה יכול להוביל אותו לאיש העשיר בפער גדול על האחרים. הרחבה על אילון מאסק: מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ

הרקע להצעת השכר הנוכחית מחזיר אותנו ל-2018, אז אושרה חבילה ראשונה שכללה 20.3 מיליון אופציות על מניות טסלה. חבילה זו נועדה לתמרץ את מאסק להגיע לשווי שוק של כ-650 מיליארד דולר, יעד שהושג במהירות מפתיעה ב-2021. עם זאת, בית משפט בדלאוור פסל את החבילה ב-2024 בטענה שהדירקטוריון לא פעל באופן עצמאי.

כתגובה, טסלה העבירה את התאגדותה לטקסס, מדינה בעלת רגולציה תאגידית גמישה יותר, והגישה הצעה מחודשת. ההצבעה הנוכחית, מבטאת ניסיון לתקן את הפגמים הקודמים תוך שמירה על עקרונות התמריץ, אם כי הוא נדיב מדי.  היא כוללת 12 אבני דרך נפרדים, כל אחד מהם מותנה בשני תנאים מקבילים: עלייה בשווי השוק של טסלה וביצועים תפעוליים ספציפיים. אם יושגו כל היעדים, חלקו של מאסק בחברה יגיע לכ-25%, מה שיבטיח לו שליטה מוחלטת והון של מעל 2 טריליון - כלומר הוא גם מרוויח 1 טריליון במניות וגם משביח את החזקתו במאות מיליארדים. 

"רוצים את מאסק"

ההחלטה מגיעה ברגע קריטי עבור טסלה, שמתמודדת עם האטה במכירות רכבים חשמליים גלובלית, תחרות מוגברת מסין ומעבר אסטרטגי לעבר טכנולוגיות מתקדמות כמו נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית. בעלי המניות רואים בחבילה זו לא רק תגמול, אלא כלי להבטחת מחויבותו של מאסק, שמבטא חזון רחב יותר: הפיכת טסלה למעצמה טכנולוגית גלובלית, מעבר לתחום הרכב בלבד. בעלי המניות צועקים "אנחנו רוצים את מאסק", ומדובר ברוב בעלי המניות. יש זהות אינטרסים בין מאסק לבין טסלה. טסלה בלי מאסק היא לא אותה טסלה. מעניין מה היה קורה אם מאסק היה מחליט לעזוב. המניה היתה מתרסקת - השאלה אם ב-305 או ב-50%. אגב, זה סיכון שצריך להילקח בחשבון.