עודף אקטוארי / גרעון / ריבית: המילים הקטנות בביטוח עולות לכם כסף
עודף אקטוארי, גרעון דמוגרפי, ריבית תחשיבית - כולן מילים שגורמות לכם לדלג על מה שכתוב? כדאי שתחשבו שוב - זה עולה לכם כסף. בזמן האחרון נשמעים דיונים עמוקים ומעמיקים לגבי הריבית התחשיבית של קרנות הפנסיה, ומודגשת העובדה כי הריבית הקיימת היום בשוק גורמת לגרעון בקרנות הפנסיה.
לכאורה, מה לנו החוסכים הצעירים עם הגרעונות הללו?! הרי לחוסך בגיל 40 יש עוד כ-30 שנה עד שיתחיל לנצל את החסכון הפנסיוני ויקבל פנסיה. אז זהו, חשוב להבין שיש לזה משמעות גם לחוסכים הצעירים. מה המשמעות של עלויות ביטוח נמוכות? בשני הטורים הקרובים ננסה לתת כמה נקודות למחשבה ולנסות להסביר את המשמעויות של המשתנים שהזכרנו.
לחוסכים המפקידים באופן שוטף יש יתרונות רבים בהפקדה לקרן פנסיה על שאר האלטרנטיבות, אך חשוב לזכור שכבר כיום למעלה מ-50% מהחשבונות הקיימים בקרנות הפנסיה אינם חשבונות פעילים, אלא חסכונות מוקפאים אשר אין אליהם הפקדה שוטפת. חשוב מאד להבין כי לעמיתים מוקפאים בקרנות הפנסיה אין ביטוח ובמקרה פטירה ישולם לשארים סכום החסכון שנצבר כפנסיה. מסתבר כי עצם העובדה שעמיתים אלו אינם נהנים מביטוח במקרה פטירה או נכות לא מונע מהם להשתתף בעלויות הביטוח.
נסביר את הנקודה: קרן הפנסיה פועלת במנגנון של ביטוח הדדי, כלומר כל חודש נגבות כל הפרמיות לביטוח מכל העמיתים. הן "נאספות" בקופה ובמקביל משוערכות תביעות הביטוח החדשות שנוצרו באותו חודש. במידה וגובה הפרמיות גבוה מסכום מקרי הביטוח מחולק עודף לכל העמיתים, גם המוקפאים. במקרה שיש חוסר, הוא מנוכה מהיתרה של כל העמיתים, גם המוקפאים.
- מדיניות חדשה של טראמפ: חשבונות פנסיה יוכלו להשקיע בנכסים אלטרנטיביים
- מי מקבל את כספי הפנסיה, איך מושכים אותם - ומה צריך לדעת על המיסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך שנת 2014 הוקטנה פרמיית הביטוח שנגבית בערך ב-50% - דבר שגרם באופן אוטומטי לכך שקרנות הפנסיה מראות בשנה וחצי האחרונות גרעונות דמוגרפים. כלומר עמיתים לא פעילים, מוקפאים, למרות שאינם זכאים לביטוח, הם עדין משתתפים בעלויות.
מה זה אומר?
עמית בכלל פנסיה שהיה לו יתרה צבורה של 300 אלף שקלים סבל מירידה של 1,440 ש' מיתרתו הצבורה. לעמית דומה בהראל פנסיה הפגיעה היתה בגובה של 2,100 ש'. כאמור הכלל חל גם על עמית שמפקיד לקרן הפנסיה בשוטף, אך לעמית פעיל יש יתרון שעלות הביטוח היא נמוכה בשוטף והוא "נהנה" במקרה שקורה מקרה ביטוח. לעומת זאת, עמית מוקפא שאינו נהנה כאמור מביטוח במקרה פטירה או אי כושר חלה ההפחתה ללא היתרון שעומד בבסיס המנגנון.
העודף והגרעון הדמוגרפי מוגדר בפנסיה נט כ"התשואה שהשיגה הקרן בשל ניהול סיכוני מוות ואובדן כושר עבודה של מבוטחים וכן ניהול סיכוני תוחלת חיים של הפנסיונרים". בטור הפעם עסקנו רק בחלק הראשון, ניהול סיכוני מוות ואובדן כושר עבודה. בטור הבא נדון בהשפעת הריבית במשק, ועל התיקון החדש המטיל אחריות על קרן פנסיה פעילה להציע לעמית לאחד את כל תוכניותיו המוקפאות. מה היתרונות והחסרונות העומדים בבסיס איחוד זה.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 1.יואהבל 01/12/2015 13:05הגב לתגובה זומה המסקנה? לא שווה לשים הכסף בקרן פנסיה. 0.38% גרעון אקטוארי רבעוני? זה יותר מ 1.5% בשנה. תוסיפו עוד נגיד דמי ניהול של 0.3% (במקרה הטוב), ניהול הון לא מייטיב, עוד דמי ניהול מהפקדה, הפרשה לטובת אובדן כושר אבודה. בסוף מה נשאר? לא נשאר

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.