צביקה שלזינגר
צילום: ביזפורטל
TOP BIZ

"מניית עליבאבא צפויה לעלות ב-20%"

צביקה שלזינגר מ-IBI ממליץ בתוכנית Top Biz על 3 מניות שנסחרות בוול סטריט עם אפסייד משמעותי - חוץ מעליבאבא, הוא ממליץ על חברה שתהנה מהקורונה וחברה בתחום הביטחון-חלל שמצפה לה צמיחה מרשימה

עדי ברזילי | (7)

בתוך התקופה חסרת הודאות בשווקים אנחנו מסמנים מניות, והפעם צביקה שלזינגר, מנהל השקעות בינלאומיות ב-IBI בית השקעות, עם 3 מניות שנסחרות בוול סטריט עם אפסייד גבוה. צפו בראיון:

המניה הראשונה והמוכרת מכולם היא של קבוצת עליבאבא (BABA) שנסחרת נכון למועד הצילומים ב-251 דולר למניה. שלזינגר צופה לה אפסייד של 20% בעיקר בזכות שירותי הענן שהיא התחילה לספק לחברות בסין ובמזרח הרחוק. אם להשוות לאמאזון, הרווח משירותי הענן צפוי להיות משמעותי בעיקר באזור עם צמיחה גבוהה בו היא פועלת.   המניה השניה היא סנטין (CNC) חברת שירותי הבריאות האמריקאית, שמספקת שירותים למבוטחי הבריאות הממשלתיים. המניה נסחרת ב-63 דולר למניה נכון למועד הראיון ושלזינגר צופה שהיא תגיע ל-80 דולר למניה, כלומר מדובר על אפסייד של 26%. הסיבה לדבריו היא בעיקר הקורונה שמייצרת יותר מובטלים שנאלצים להשתמש בביטוח הממשלתי. בנוסף, זכיה דמוקרטית בנובמבר יכולה לתת לה פוש משמעותי.   המניה השלישית היא אל-ת'רי-ארי (LHX) חברת ציוד בטחוני מתקדם שנסחרת כרגע במחיר של 162 דולר למניה ושלזינגר מדבר על אפסייד של 29%. כאן הסיבה נעוצה בחוזקה של החברה והתפתחויות בתחום החלל.   אלו היו 3 המניות של השבוע, נתראה בשבוע הבא. לצפייה בתכנית הקודמת של TOP BIZ לחצו כאן - לינק

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    loko 22/07/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    מאז שטראמפ פתח את הפה נגד סין, אני מכרתי את אליבאבא. כל עוד הנשיא הזה מכהן, אני לא מתקרב למניות סיניות. מצטער
  • ס 22/07/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    השוק של אסיה והודו הוא עצום, ולשם עליבאבא מוכרים
  • loko 23/07/2020 09:54
    הארביטראז׳ משווה את מחיר המניה בכל העולם. אם בניו יורק יש ירידה גם בסין למחרת המחיר יירד
  • 3.
    דיבורים 20/07/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    אתה מחרטט
  • 2.
    עומר 19/07/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    ב 25.3 המלצתי על טסלה. לא שמעתם להמלצה שלי
  • שגיב ביטון 10/10/2020 02:27
    הגב לתגובה זו
    תיתן טיפים
  • 1.
    מתעניין 19/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    לעדי שלום שמח תמיד לקרוא את הפרשנויות והתחזיות של המתראיינים. מציע להציג טבלה ובה מעקב אחרי שינויי שערי המניות מתאריך מתן התחזית ועד תאריך היעד - שנה קדימה ???.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.