לא יאמן - תעודות הסל יצטרכו לקנות בקרוב מאוד את מניית טבע בסכום אדיר

וכעת - מניית טבע נסחרת בפראות בבורסה בת"א ולאחר שנגעה באדום חוזרת כעת לעליות שערים
טבע, צילום: Getty Images IL
מניית טבע +13.48% טבע 6,340 +13.48% טבע בסיס:5,587 פתיחה:5,536 גבוה:6,679 נמוך:5,400 תמורה:360,316,362 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה מפולת דו-יומית של 36% בבורסה בת"א לאחר פרסום דו"חות גרועים והורדת תחזיות להמשך השנה. הירידה במניה הביאה לירידת משקלה של טבע במדדים. לפי הגדרות הבורסה משקלה של טבע במעו"ף אמור לעמוד על 7% ומשקלה במדד ת"א 125 אמור לעמוד על 5%. הנפילה בימים האחרונים הביא את משקלה של טבע ל-4.4%  במעו"ף (השביעית מבחינת משקל) ו-3.1% במדד ת"א 125 (העשירית מבחינת משקל). ואנחנו מתקרבים לעדכון המשקולות, והוא הולך להיות סוער מאוד.
בעוד 10 ימים בדיוק יתקיים 'המועד הקובע' של הבורסה לעניין עדכון המשקולות החודשי שכחלק ממנו יקבע כי טבע תוחזר למשקל של 7% במעו"ף ו-5% במדד ת"א 125. המשמעות היא כזו: לפי הערכות שהגיעו לידי Bizportal, תעודות הסל, הקרנות המחקות ועוד מוצרים פנסיונים עוקבי מדד יצטרכו יחד לקנות את מניית טבע בסכום של סביב 450 מיליון שקלים. 
יום העדכון בפועל הוא ה-9 בספטמבר, אז יוזרמו הביקושים. וטבע לא לבד, הנפילה במניה הישראלית גררה גם את פריגו ומיילן מטה וגם הן צפויות לראות החזרה למשקל המקסימום. המשמעות היא צפי לרכישות בהיקף של כ-125 מיליון שקלים במנית מיילן ורכישות של 22 מיליון שקלים בפריגו. כלומר המוצרים עוקבי המדד צפויים לרכוש את 3 מניות הפארמה החבוטות שבמדד המעו"ף בסכום של כחצי מיליארד שקלים. כמובן שמהצד השני הדבר ייצור היצע משמעותי מאוד לשאר מניות המדד.
לפי הערכות, ייתכן שבבורסה יבחרו לבצע בצעד חריג של עדכון משקולות מדורג, וזאת במטרה לצמצמם את השינויים הדרמטיים במוצרים שעוקבים אחר המדדים. 
ומה צופים האנליסטים?
סטיבן טפר מ-IBI: "בשלב זה כשהמניה נסחרת במכפיל של 4.8 על הרווח הנקי המתואם ל-2017 (ללא תחרות לקופקסון) ושל 6 על הרווח הנקי של 2018 (עם תחילת התחרות על הקופקסון), אנו סבורים שהמניה נסחרת בהיסטריה ועמוק מתחת לשווי הכלכלי. אנו ממליצים על הגדלת חשיפה למניה ספקולטיבית להשקעה בטווח הבינוני והארוך, שומרים על המלצת תשואת יתר ומעדכנים את מחיר היעד ל-35 דולר" - לכתבה המלאה
יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז': "לאחר הורדת התחזיות טבע נראית פגיעה מתמיד. התחזית הנמוכה יותר למחצית השנייה של 2017 ואילך משקפת התדרדרות מבנית נוספת בשוק האמריקאי - עליו טבע עשתה את ההימור הגדול בתולדותיה עם מהלך המיזוג הכושל של אקטביס. בשל המצב, מזה כמה רבעונים הסיכון הבינארי של גנריקה לקופקסון 40 מ"ג הפך למהות סיפור ההשקעה בטבע. נראה שטבע תתקשה לעמוד בקובננס, לשם כך היא תלויה במכירת פעילויות ובבוררות מוצלחת מול אלרגן. בתסריט החיובי ביותר, נס הקופקסון ימשיך לשחק לידי החברה ויסייע לה להגיע לחוף מבטחים. מנגד, לפי התרחיש הסביר - גנריקה במהלך 2018 תנגוס בין 20%-25% מהרווח, מה שיכניס את טבע לסחרור פיננסי" - לכתבה המלאה
מניית טבע (גרף חודשי) בעשור האחרון, והנפילה החודש:

 
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    תעודות סל זה לדעתי חרטה
    אודי על שיפודי 10/08/2017 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כאן אולי זה לטובה כי טבע נסחרת במחיר נמוך ודווקא עכשיו צריך לשקול... אולי... אבל זהו שבתעודות סל אין את שיקול דעת תלוי מאורעות או זמן.. אתם מבינים כמה להשקיע בצורה "סולידית" זה הכי מטורף? כי סולדיות של כולם זה לא באמת סולידיות. תעודות סל חייבות אז גם אם טבע תהיה בשיא ואחכ במינימום אם זה התאריך אז הם יקנו בשיא!
    סגור
  • יש פה נפילה חופשית ולא נראית נק מינימום (ל"ת)
    מה טוב ממש לא טוב 11/08/2017 02:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    עדר של אנליסטים ?
    צדק 08/08/2017 05:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רק טפר אחד הולך נגד הזרם ??? תקראו את הניתוח שלו...יותר מקצועיות פחות פניקה...בכל זאת חברה המוכרת 24 מיליארד...עם יותר מ-200 חברות בת...וקניין רוחני עצום
    סגור
  • 15.
    9 בספטמבר זה יום שבת (ל"ת)
    דמיקולו 07/08/2017 23:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    חייבים למנוע את המלחמה עם חיזבאללה וחמס בכל מחיר...
    הרואה בסתר 07/08/2017 22:48
    הגב לתגובה זו
    2 23
    בואו נהיה המבוגר האחראי..... מלחמה לא יתן כלום,חוץ מדם מיותר שישפך משתי הצדדים.... נתפלל שנוכל למנוע המלחמה לטובת כולנו ... מה אתם חושבים,שאני צודק או שאני טועה?
    סגור
  • לך תשתחווה לחיזבאללה. במילא לאנשים כמוך אין אלוהים. (ל"ת)
    חיים 13/08/2017 02:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שהמשטרה הכניסו אותי להתקף פיסוכוטי ואיבדתי כל 10 מיליוןאשראי
    יופיטר 07/08/2017 22:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למישהו היה איכפת??? לאאאאאא. אסור לשכות מי סייע לך ומי רקד על דמך. אני הקזתי הרבה דם עד שגייסתי את כל האשראי .... הכל הלךךךךךך. לאף 1 לא היה איכפת..... בטח לא לאורן מנהל סניף קרן היסוד בבאר שבע... המתנחל שמח שנפלתי.....
    סגור
  • 12.
    שווה היום לקנות ב"אחוזת בית" חברות?
    מתלבט 07/08/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה אתם חושבים? פה ירד מינוס ארבע אחוז. בארצות הברית עלה כמעט ארבעים אחוז ... מה זה אומר????
    סגור
  • 11.
    טבע היא הזדמנות קנייה לטווח הארוך ......
    1 07/08/2017 20:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ומי שלא קצר רואי בטווח ויש לו סבלנות של לפחות שנה עד שנתיים היא תתקן לפי דעתי לאחר צמצומים ושינויים בהנהלה
    סגור
  • 10.
    אני מקווה שמישהו בבורסה יתעשת
    hgec 07/08/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    32 0
    ולא יחייב את הקרנות לקנות ניירות זבל. אחרת כולם ייפגעו אבל מי שיפגע הכי הרבה זאת הבורסה בישראל כי האנשים לא טיפשים, יפנו לשווקים אחרים בחו"ל ולא חסר איפה להשקיע. אז אנא קצת שכל....
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    שיטה מטומטמת
    huxh 07/08/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מדוע צריך לאלץ את תעודות הסל לרכוש מניה בהכרח תגרום להם להפסד.
    סגור
  • אכן זו שטות לא קונים מנייה שבמגמת ירידה עוצמתית (ל"ת)
    שחר 07/08/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    צריכים לפרוס את הקניות ל3 חודשים (ל"ת)
    אם לבורסה יש שכל 07/08/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אין לי טיפת שכל ואני גם לא מבינה מה אתה מתכוון (ל"ת)
    בורסה 07/08/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אל תקנו טבע!
    שרה 07/08/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מי שקובע בטבע איך היא תסחר זה בארה"ב והם בטוח לא פראיירים כמו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בארץ.
    סגור
  • בוא נגיד לכולם לא לקנות ונקנה בעצמנו (ל"ת)
    יאלה! 08/08/2017 08:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מי שקובע במה להשקיע על סמך טוקבקים אנונימיים מגיע לו
    מישהו 08/08/2017 10:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיידפק.
    סגור
  • צודקת (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    כל הזמן מעדכנים את המדדים, ושום דבר טוב לא יוצא מזה.
    ליאור 07/08/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מספיק כבר עם העדכונים נמחורבנים האלה. לנפלים האלה שאחראים על הבורסה, האוזר ומרעיו, אין מה לעשות והם משחקים עם המדים לאורך ולרוחב, כששום דבר טוב לא יוצא מזה. הבורסה הרוסה לגמרי, והשינויים התכופים האלה , הורסים אותה עוד יותר. אדון האוזר, מספיק עם המשחקים המטופשים האלה. דייייייייייייייייי.
    סגור
  • 5.
    ההתייצבות רחוקה ,,חייבת להתפצל (ל"ת)
    עוד ירידות 07/08/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 4.
    אנלליטים מצחיקים (ל"ת)
    פזו 07/08/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    טבע טבעה
    ליוסיניו 07/08/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    6 7
    שיחקנו תעודות הסל כמה שרוצים. הם יקבלו זאת חופשי חופשי מגורמים שנימנעו למכור עד כה. ואחרי שיתמלאו הן( התעודות) תותקפנה על ידי האמריקאים המשוגעים שימכרו להם בועטות אפילו ב5 דולר. טבע לא שווה היום יותר מזה. ואל תשכח שמניות אחרות במדד יחטפו הצעיר ענק מנגד כגודל הביקושים בטבע.
    סגור
  • תרד היום עוד 10%
    בן אברהם 07/08/2017 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מחיר המטרה 8 דולר אל תמהרו לקנות.
    סגור
  • 2.
    שהם יקנו ויפסידו. המניה עוד תדולל הרבה (ל"ת)
    אל תקנו טבע 07/08/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • גיוס הון חד פעמי של כ-2 מיליארד דולר סביר להניח שיעלה
    אינשוראנס 07/08/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    4 3
    את המניה וחזק. ערכו של הדילול נמוך יותר מהחשש המגולם.
    סגור
  • 1.
    טבע חייבת לעשות הכל כדי לצמצם את הפער בין הגאפ לנון גאפ
    ב 07/08/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    9 1
    זו אחת הסיבות שהשוק לא יודע איך לאכול אותה.
    סגור