שוק העבודה האמריקני מסתבך: זינוק של 19% בפיטורי העובדים בחודש ינואר

המפטרות המובילות: חברות הפיננסים שהסתבכו בהשקעות כושלות בשוק הסאב-פריים
עדי בן ישראל |

הכלכלה האמריקנית בהאטה, יש שיאמרו על סף מיתון, וחברת ההשמה הפרטית Challenger, Gray & Christmas מדווחת היום על זינוק של 19% בהכרזות המעסיקים על פיטורי עובדים בחודש ינואר ל-74,986 במספר. זאת, בעוד המעסיקים מנסים לחסוך בעלויות על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי.

כלכלנים סבורים כי הגרוע מכל עדיין לא הגיע בכל הקשור לשוק העבודה, שכן המעסיקים עלולים לצמצם עוד יותר את כוח העבודה שלהם בעוד המיתון הקשה ביותר שיודע שוק הדיור האמריקני מזה 25 שנה מאיין לדחוף את הכלכלה האמריקנית כולה למיתון. הנתונים שמפורסמים היום מהווים המשך לנתונים שליליים שפרסמה ממשלת ארה"ב ביום שישי האחרון, לפיהם בחודש ינואר נגרעו 17 אלף משרות משוק התעסוקה - לראשונה מזה 4 שנים.

"אובדן מקומות העבודה עדיין קשור לבעיות בשוק הדיור", מסביר ג'ון צ'לנג'ר, מנכ"ל חברת ההשמה האמורה. "אם הכלכלה תידרדר למיתון מלא, יהיה זה בגלל מחירי האנרגיה הגואים וההאטה בצריכה הפרטית".

החברות הפיננסיות בארה"ב, אשר סובלות מהפסדי עתק בשל השקעותיהן הכושלות בשוק משכנתאות הסאב-פריים, הובילו את הפיטורים בחודש החולף עם השלת 15,789 עובדים מכוח העבודה שלהן. חברות הבנייה, אשר סובלות מהמשבר בשוק הדיור, פיטרו בינואר 1,245 עובדים וחברות הרכבים פיטרו 7,142 עובדים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.