דוחות

דוח חלש לדלתא מותגים: למרות עלייה בהכנסות, הרווח ירד ב-21% ל-15 מיליון שקל

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה קלה של 3% בהכנסות ל-221 מיליון שקל אך הרווח התפעולי צנח ב-25%
דור עצמון |

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -0.79% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-221.1 מיליון שקל לעומת הכנסות של 214.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 3.1%.

הרווח הגולמי ברבעון המסתכם ב-120.7 מיליון שקל (כ-54.6% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 118.4 מיליון שקל (כ-55.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-22.2 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 29.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 25.5%.

דלתא רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 15 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אתשקד - ירידה של 21.1%.

בפברואר 2023 חתמה דלתא על הסכמה עקרונית (בלתי מחייבת) לרכישת מלוא מניותיה של גולף, בדרך של מיזוג משולש הופכי, במחיר של 425 מיליון שקל, בעסקת מזומן, בתוספת תשלום של 25 מיליון שקל בכפוף לתוצאות כספיות עתידיות של גולף. עם זאת, דלתא מציינת כי בשלב זה אין כל וודאות שהמגעים יתקדמו ו/או יובילו לחתימה על הסכם מחייב לביצוע העסקה ואין כל וודאות מתי ואם בכלל תושלם ובאילו תנאים.

בראיון לביזפורטל מחודש נובמבר 2022 אמרה המנכ"לית ענת בוגנר כי "חשוב להגיד ששלושת הרבעונים הראשונים של השנה - כמו בכל הענף שלנו - הם לא מייצגים את הרבעון הרביעי שהוא הרבעון המשמעותי. צריך לזכור שבשנה שעברה לא הייתה אינפלציה, עלויות השילוח לא היו כל-כך גבוהות וגם שער הדולר הושפע מאוד. הרבעון הרביעי מהווה לרוב כ-35% בערך מהמכירות השנתיות ומהרווחיות ולכן יש להסתכל בסוף השנה כל השקלול המלא".

מניית דלתא מותגים עלתה ב-9% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 46.2 שקל ושווי שוק של 1.15 מיליארד שקל.

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "החברה מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2023 עם גידול בהכנסות וצמיחה של 5.5% במכירות החנויות הזהות. כמו כן, מכירות המותגים Victoria's Secret ו-Panta Rei שהושקו בשנת 2022 צוברות תאוצה ועד סוף שנת 2023, תפתחנה 2 חנויות ראשונות בישראל למותג Victoria's Secret, 4 חנויות נוספות למותג Panta Rei ו-5 חנויות ראשונות של מותג האוירה והטיפוח Bath & Body Works.

"בנוסף לצמיחה, החברה ממוקדת בניהול המלאי הקיים, ובסוף הרבעון הראשון קטנה משמעותית יתרת המלאי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות השקת המותגים החדשים. בוגנר הוסיפה כי המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך גם בתחילת 2023 אשר היוותה ברבעון הראשון כ-15% מסך מכירות הקבוצה. היום פועלים ארבעה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, Victoria's Secret ו-Panta Rei ובסוף שנה זו אנו מתכננים להשיק את אתר המותג המוביל Bath & Body Works. החברה מציגה לאורך השנים יכולות צמיחה וביצועים מהטובים בענף. זאת הודות לחוזקת המותגים שלנו, בידולם וחיזוק נאמנות הלקוחות. בראייה קדימה, אנו מממשים את אסטרטגיית הצמיחה שהצבנו תוך פיתוח וקידום מותגים קיימים וחדשים, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות בארץ ובעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳