טסלה
צילום: Istock

טסלה משלימה זינוק של 20% מאז ההודעה על הספליט

מניית יצרנית הרכבים האמריקנית חוזרת להיסחר מעל לשווי שוק של 300 מיליארד דולר. במקביל, מותג מכוניות היוקרה של ג'נרל מוטורוס -קדילאק, חושף רכב SUV חשמלי עם מחיר אקטרטיבי ביחס ל"מודל Y" של טסלה
עמית נעם טל | (1)
נושאים בכתבה טסלה שער הדולר

הטירוף סביב יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) חוזר בימים האחרונים. מניית החברה מטפסת כעת ב-5.7% ומשלימה זינוק של 20% ביומיים האחרונים והיא נסחרת לפי שווי שוק של 306 מיליארד דולר. 

החברה קורצת לסוחרים ב"רובין הוד"?

הטריגר לזינוק ביומיים האחרונים היה הודעת החברה על פיצויל מניותיה ביחס של 1:5 (ספליט). במילים פשוטות: ב-21 באוגוסט כל בעל מניות של החברה יקבל עוד ארבע מניות. המסחר המניות המפוצלות יחל ב-31 באוגוסט. 

בדר"כ, הודעה על פיצול המניות לא אמורה להשפיע על שווי השוק של החברה, אך נראה שהפעם הסיטואציה שונה. החברה רוצה להוזיל את ערך המניה דבר שעשוי להגדיל את הההשקעות מצד משקיעים קמעונאים, שכן כרגע המניה יקרה מידי עבורם. חשוב בהקשר זה להזכיר את פלטפורמת ההשקעות "רובין הוד", שהצליחה למשוך מיליוני משקיעים קטנים לשוק בחודשים האחרונים. 

האם בוול סטריט גילו דרך להקפיץ את ערך החברות? לבצע ספליט ולמשוך את המשקיעים הקטנים. נראה שזו אחת התוצאות של הכסף הזול מאוד בשווקים כעת.

התחרות ממשיכה להתרחב

הזינוק המטאורי של יצרניות הרכבים בחודשים ממשיך לגרום לחברות נוספות להיכנס לתחום. מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי יצרנית הרכבים החשמליים הסינית Xpeng רוצה להנפיק בארה"ב במטרה להתחרות עם טסלה בשוק הסיני (לכתבה המלאה). היום נראה כי התחרות של טסלה בשוק בארה"ב מחריפה עם ההודעה של קאדילק - מותג מכוניות היוקרה של ג'נרל מוטורוס. 

קדילאק פרסמה היום כי צפויה להתחיל לשווק החל מתחילת 2022 את רכב ה-SUV החשמלי היוקרתי שלה, ה-Lyriq, לפי מחיר הנמוך מ-60,000 דולר. הרכב החדש צפוי להיות בעל טווח נסיעה של 300 מייל להטענה. נזכיר כי "מודל Y" של טסלה מתומחר היום בסביבות ה-50,000 דולר, כך שבהחלט מדובר במחיר שעשוי להראות אטקרטיבי. 

ה-Lyriq מתוך המצגת של קדילק: תחרות משמעותית לטסלה?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה=קורת גג 14/08/2020 03:13
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.77%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%

טאואר זינקה 4.8%, 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אינטל Intel Corp 8.65%  זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל


מניית בואינג טסה מעל 10% -  אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15%  ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.


שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים


בואינג The Boeing Co 10.15%  לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.

לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.