טסלה משלימה זינוק של 20% מאז ההודעה על הספליט
הטירוף סביב יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) חוזר בימים האחרונים. מניית החברה מטפסת כעת ב-5.7% ומשלימה זינוק של 20% ביומיים האחרונים והיא נסחרת לפי שווי שוק של 306 מיליארד דולר.
החברה קורצת לסוחרים ב"רובין הוד"?
הטריגר לזינוק ביומיים האחרונים היה הודעת החברה על פיצויל מניותיה ביחס של 1:5 (ספליט). במילים פשוטות: ב-21 באוגוסט כל בעל מניות של החברה יקבל עוד ארבע מניות. המסחר המניות המפוצלות יחל ב-31 באוגוסט.
בדר"כ, הודעה על פיצול המניות לא אמורה להשפיע על שווי השוק של החברה, אך נראה שהפעם הסיטואציה שונה. החברה רוצה להוזיל את ערך המניה דבר שעשוי להגדיל את הההשקעות מצד משקיעים קמעונאים, שכן כרגע המניה יקרה מידי עבורם. חשוב בהקשר זה להזכיר את פלטפורמת ההשקעות "רובין הוד", שהצליחה למשוך מיליוני משקיעים קטנים לשוק בחודשים האחרונים.
האם בוול סטריט גילו דרך להקפיץ את ערך החברות? לבצע ספליט ולמשוך את המשקיעים הקטנים. נראה שזו אחת התוצאות של הכסף הזול מאוד בשווקים כעת.
התחרות ממשיכה להתרחב
הזינוק המטאורי של יצרניות הרכבים בחודשים ממשיך לגרום לחברות נוספות להיכנס לתחום. מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי יצרנית הרכבים החשמליים הסינית Xpeng רוצה להנפיק בארה"ב במטרה להתחרות עם טסלה בשוק הסיני (לכתבה המלאה). היום נראה כי התחרות של טסלה בשוק בארה"ב מחריפה עם ההודעה של קאדילק - מותג מכוניות היוקרה של ג'נרל מוטורוס.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קדילאק פרסמה היום כי צפויה להתחיל לשווק החל מתחילת 2022 את רכב ה-SUV החשמלי היוקרתי שלה, ה-Lyriq, לפי מחיר הנמוך מ-60,000 דולר. הרכב החדש צפוי להיות בעל טווח נסיעה של 300 מייל להטענה. נזכיר כי "מודל Y" של טסלה מתומחר היום בסביבות ה-50,000 דולר, כך שבהחלט מדובר במחיר שעשוי להראות אטקרטיבי.
ה-Lyriq מתוך המצגת של קדילק: תחרות משמעותית לטסלה?
- 1.דירה=קורת גג 14/08/2020 03:13הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.
וואימו נכנסת ללונדון. קרדיט: רשתות חברתיותהקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר
חברת הנהיגה האוטונומית של אלפבית מנהלת מגעים לגיוס של יותר מ־15 מיליארד דולר, מרחיבה במהירות את פעילותה בארה״ב ובעולם ומבססת יתרון ברור מול טסלה, בעוד אילון מאסק מזהיר: לא יהיה מנצח אחד בתחום הרובוטיקה עוד עשרות שנים
וויימו (Waymo), חטיבת הנהיגה האוטונומית של אלפבית Alphabet -0.54% , עומדת במרכזו של אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שידע שוק הרכב האוטונומי מאז הקמתו. על פי דיווחים רבים, החברה מנהלת מגעים עם משקיעים פוטנציאליים לגיוס
הון בהיקף של מעל 15 מיליארד דולר, לפי שווי שעשוי לחצות את רף ה-100 מיליארד דולר ואף להגיע עד כ-110 מיליארד. סבב הגיוס צפוי להתגבש בתחילת השנה הקרובה, ולהיות מובל על ידי אלפבית, לצד השתתפות של משקיעים חיצוניים.
מדובר בקפיצת שווי דרמטית ביחס לסבב
הקודם של וויימו, שנסגר באוקטובר 2024 לפי שווי של כ-45 מיליארד דולר. אם אכן יושלם הגיוס בהיקף המדובר, הוא יהיה יותר מכפול בגודלו מהסבב הקודם, ויחזק את מעמדה של וויימו כחברה הפרטית היקרה ביותר בעולם בתחום התחבורה האוטונומית.
ממיזם ניסיוני למנוע
צמיחה
וויימו, שנולדה מתוך פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל והופרדה כחברה עצמאית בשנת 2016, נחשבת כיום למובילה הברורה בשוק הרובוטקסי האמריקאי. היא המפעילה היחידה בארה״ב שמציעה שירותי נסיעה אוטונומיים בתשלום, ללא נהג בטיחות וללא מלווה אנושי ברכב.
צי החברה כולל למעלה מ-2,500 כלי רכב אוטונומיים, והיא ממשיכה להשקיע סכומי עתק בהרחבתו ובהטמעת טכנולוגיות חישה ובינה מלאכותית מתקדמות.
על פי נתוני החברה ודיווחים בתקשורת, וויימו חצתה לאחרונה רף של כ־450 אלף נסיעות בתשלום בשבוע, ובמהלך 2025 לבדה
ביצעה כ-14 מיליון נסיעות. בקצב הנוכחי, החברה צפויה לסיים את השנה עם למעלה מ-20 מיליון נסיעות מצטברות מאז השקת השירות המסחרי ב-2020, ובכך להוביל את הענף.
התרחבות אגרסיבית לשווקים חדשים
כיום מפעילה וויימו שירותי רובוטקסי בתשלום במספר אזורים
מרכזיים, בהם אזור מפרץ סן פרנסיסקו, פיניקס, אוסטין, אטלנטה ולוס אנג’לס. במקביל, החברה נמצאת בשלבי בדיקה, היערכות או השקה מתוכננת ב־26 שווקים שונים בארה״ב ובעולם.
