קריית השרון: שכונה איכותית תקועה בפקק. המחירים ירדו ב-5%
פעם, בתוך ערימת החולות הזאת, מישהו האמין שתקום כאן שכונה. המחיר לדירת 4 חדרים היה 450 אלף שקל. הלכתי אז לסייר שם, כשהדחפורים הגיעו ב-1997. הבניין הראשון שלה היה ברחוב ד"ר יהודה פרח - שנקרא על שם הדוקטור לפילוסופיה וחבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד. ממש כמו במערכון של הגשש החיוור - היה רק בניין ומסביב חולות. "יום אחד", הסביר לי אז תושב השכונה, "אתה תראה כאן בניינים מסביב, לא יהיה אפשר לקנות כאן דירה".
רוצים לגור כאן? תשלמו, והרבה. קריית השרון (רן אליהו, באדיבות עיריית נתניה)
אני זוכר את תושבי נתניה, שבתחילת שנות האלפיים היססו. הבניינים הבאים, בחלק הדרומי של השכונה, נקבו בתג מחיר שהיה גבולי - 800 אלף שקל. חבר קנה במחיר הזה בתחילת שנות האלפיים, והוא היה בטוח שיום אחד, הם כבר יעברו את המיליון.
טוב, הם צדקו כמובן - מאז, קריית השרון הפכה לאימפריה. היא לא עוד שכונה עם מכללה טובה ובתים חדשים, אלא עם מרכז מסחרי ענק שחולש לכל אורכה, מאות מטרים - בתי קפה, בנקים, דואר, מאפיות, קופות חולים ובקצה הדרומי - איצטדיון כדורגל מפואר, ממש ליד מתחם הסינמה סיטי ושדרת החנויות שבו (שלא שייכים לשכונה, אבל קרובים אליה).
- סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איפה הקאץ'?
הכל טוב, כל עוד הולך ברגל. ברגע שאתה חוצה את הכביש הקצר למרכז המסחרי עם רכב - אתה נכנס לפקקים, שהפכו בשנים האחרונות לנושא כאוב: חלק מהתושבים כאן הרימו ידיים, לא מאמינים שיימצא פתרון עוקף שיעזור להם למתן את רמת הפקקים. הבוקר פקוק, אחר הצהריים בלתי נסבל. התושבים מנסים לברוח דרך רחובות פנימיים, העיקר לא להיכנס לקלחת של שדרות טום לנטוס.
המאבק בפקקים לא פשוט בכלל: לפני קצת יותר מעשור, אחרי שנתיים של מחאה, עיריית נתניה הודיעה על פתיחת הגנים העירוניים חצי שעה קודם. עד כדי כך הם סבלו: הילדים הגיעו באיחור לגנים והם - באיחור גדול לעבודה.
אז מה נשתנה בעשור הזה? הנה, רק בחודש שעבר, הגישו תושבי השכונה עתירה מנהלית נגד הוועדה המחוזית והמקומית-נתניה, על אישור תוספת 400 דירות במגדלי ענק ביציאה מהשכונה, לטענתם - "ללא תשתיות וללא תכנון מינימאלי". את העתירה הגישו ועד קריית השרון וחמישה ועדי בניינים מצפון הקריה. "אי אפשר יותר", הם אומרים ומסירים את הכפפות. למען הסר ספק - לא בפקקים עסקה העתירה, אלא בשאלה איך שלושה מגדלים בני 40 קומות אושרו במסגרת תכנית נת 1000, שאמורה להתמקד בכלל באזור התעסוקה בעיר. אבל בסוף, אתם יודעים, זה גם הפקקים.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- מה הסיכוי שלכם לזכות בדירה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אבו פמילי ריט רוכשת 35 דירות באשדוד תמורת 46 מיליון שקל
ראוי לציין שמהלך מוצלח של עיריית נתניה הביא להקלה מסוימת, כשנפתחה יציאה מגשר הארי לכביש החוף - ולהפך. זה מקל, אבל עדיין לא פתרון מושלם.
מצד שני, יש עוד בעיות: שכונת קריית השרון מתבגרת. בשנה שעברה, מספרים לביזפורטל תושבים בשכונה, נסגרו 9 גנים, כי אין בהם צורך. "פעם היא הייתה שכונה צעירה והילדים גדלו, אבל הילדים הקטנים ההם כבר בני 10, אז צריך בתי ספר, לא גנים. גם בתי הספר סוגרים כיתות בשכבות הנמוכות. אנחנו לא צריכים גנים, אנחנו צריכים מועדוני נוער", מספר תושב האזור.
חשוב להדגיש: שכונת קריית השרון הפכה מפלט באמצע שנות ה-2000 עבור תושבי הדרומי השרון. אז עלתה כאן דירה 1.3 מיליון שקל, אבל בהרצליה ובכפר סבא שילמו עשרות אחוזים יותר, מעל 2 מיליון. היום, אותם תושבים בורחים לחדרה. הם מקבלים איכות חיים דומה במחיר שפוי - כמה מאות אלפי שקלים פחות - סביב 24 אלף שקל למ"ר (כאן המחירים הם 28 אלף שקל למ"ר). מי כן מגיע לכאן? משפרי דיור, אנשים שרוצים או צריכים לגור בנתניה ומוכנים לשלם יותר, אחרי שמאסו בחריש. עדות לכך אפשר לקבל מבניינים שמוקמים בימים אלה בשכונה: הזוגות הצעירים מגיעים לכאן עם ילדים מתבגרים, אבל בלי עריסה ולול.
במקום שירותים לילדים, העירייה מחפשת פתרון למתבגרים ומבוגרים. מה היא עושה כדי למנוע את צוואר הבקבוק שנוצר כאן? היא פותחת יותר מרכזים מסחריים. כך, הם חושבים לעצמם, התושבים לא יצטרכו לצאת מהשכונה. ולא רק פותחת, היא מגוונת בין בתי קפה, מסעדות, מספרות וסניפי פארם, כדי שאף אחד לא יצטרך לצאת למקום אחר. הבעיה היא שבמקביל, מספר האנשים עם שלושה כלי רכב עולה מדי שנה. כלומר, העירייה מצמצמת, התושבים מגבירים. וכך, הפקק הזה לא ייגמר לעולם.
על מצב התושבים והפקקים בקריית השרון אפשר להרחיב בכתבה נרחבת, אבל לא לשם כך התכנסנו. אנחנו רוצים לדבר על מחירי הדיור כאן. היום, מתברר, לא קל כל כך לקנות דירה בנתניה.
כמה עולה דירה בקריית השרון?
לראש העיר מרים פיירברג היה מהלך מבריק: היא אילצה את היזמים לבנות כאן דירות גדולות ומספר דירות מינימליות של שלושה חדרים. ראש העירייה חשבה קדימה בהיבט הזה. היא יצרה איכות חיים והתכנון של החלק מהערבי של השכונה כמעט מושלם (למעט הפקקים).
את המספרים שהזכרנו בתחילת הכתבה כדאי לכם למחוק מהלקסיקון. המחיר הממוצע לעסקאות בשנה האחרונה עמד על 2.9 מיליון שקל. זאת לא השכונה הכי יקרה בנתניה. אפילו רחוק מכך. עיר ימים מוכרת במחירים גבוהים בהרבה, וכך גם הרחובות על קו התפר של חוף סירונית עד נת 600 (רצועת החוף). קריית השרון מוכרת במחירים גבוהים יותר למטר, אבל לא בהרבה, ממרכז העיר. מחיר למ"ר בשכונה נע סביב 28-29 אלף שקל, התשואה השנתית היא בערך 2.5%. הוצאנו מחשבון: ברף הנמוך, שכירות של 6,500 שקל לדירת 4 חדרים של 107 מ"ר. דירת 5 חדרים תעלה משהו כמו 800 שקל יותר.
אגב, העצירה בביקוש לא ממש הגיעה לכאן. יש ירידה, אבל לא עצירה מוחלטת. מצאנו 27 עסקאות מתחילת ינואר עד סוף מרץ, קצב של 10 דירות בחודש. זה לא רע ביחס לשכונה שהמחירים בה יקרים. זה לא מעיד בהכרח על עודף ביקוש, זה מעיד גם על מצמצמי דיור שבאים מאזור השרון - הרצליה, רעננה, רמת השרון וכדומה - שם המחירים בחלק מהשכונות כבר חצו מזמן את רף ה-4 מיליון שקל.
מצאנו ירידות של 20-80 אלף שקל בחלק מהדירות, אבל המחיר הממוצע אחרי ה"הנחה" לא השתנה בחלקן. היכן שהוא כן השתנה, מצאנו כי המחיר למטר הוא 27 אלף שקל, אולי מעט יותר. זה אומר - ירידה של אלף עד 1,500 שקל במחיר המבוקש למטר. בפועל, זה מעיד על ירידה ממוצעת של 3.7%-6.8%. כלומר, דירה ממוצעת תימכר ב-5% פחות בגלל הירידה בביקוש.
עסקאות אחרונות, קריית השרון
חלומות השרון, 104 מ"ר, 4 חדרים, קומה 17 - 2.93 מיליון שקל.
שבט 5, 95 מ"ר, 4 חדרים, קומה 6 - 2.58 מיליון שקל.
אשדר וקאנטרי, 107 מ"ר, 4 חדרים, קומה 4 - 2.84 מיליון שקל.
פרוייקט חלומות השרון, 157 מ"ר, 5 חדרים, קומה 9 - 4.81 מיליון שקל.
שבטי ישראל 19, 91 מ"ר, 4 חדרים, קומה 4 - 2.07 מיליון שקל.
שבטי ישראל 1, 94 מ"ר, 3.5 חדרים, קומה 5 - 2.65 מיליון שקל.
- 22.שכונה מעולה אנשים מתורבתים!!! (ל"ת)אנונימי 16/08/2025 23:56הגב לתגובה זו
- 21.גיא שחר יור ועד השכו 28/05/2023 15:34הגב לתגובה זוכתבה שלמה על קריית השרון ורק מדברים על פקקים, פקקים פקקים ואהה כן ״זאת אחלה שכונה לגור בה״. כמה הערות שצריך לומר: 1. אם כבר ממתייחסים לעתירה שהגשנו (ועד קריית השרון ביחד עם חמישה ועדי בניינים), תתקשרו לקבל תגובה. 2. צריך להכניס לשכונה (ולא רק על ציר לנטוס) מסחר וכן גם בילוי (בתי קפה) כדי שנוכל ללכת ברגל למכולת או לשבת על ״הפוך״ וקרואסון בכפכפים. זוכרים שהיינו ילדים, היו שולחים אותנו למכולת להביא חלב, זה צריך לחזור היום – שנוכל להוציא את הילדים מהמסכים ל 15 דקות ושיצאו לנשום אויר. 3. צריך לחזק את בתי הספר והגנים – כיתות וגנים קטנים זה טוב!! בכיתה קטנה יש יחס יותר אישי ומכיל של המורים והגננות ורואים כל ילד. במפעל (בשכבה) עם 17 כיתות ו 30+ ילדים בכיתה – לא רואים אף אחד, כל שיעור הוא מלחמת הישרדות של כל המעורבים והחינוך הופך להיות בזבוז זמן של כולם. יש לי כמה רעיונות טובים איך לשפר את המצב, אשתף בפוסט נפרד. 4. לגבי ״ירידות המחירים״ בכתבה, חסר השוואה למגמה הארצית. גם אם יש ירידה של 5%, אם יש ירידה גדולה יותר ברמה הארצית, מצבנו טוב. קריית השרון היא עדין אחת השכונות הכי מבוקשות (אם לא ה-) בע
- 20.נתניה חייבת ראש עיר אמיתי ולא בובת מין זקנה של קבלנים (ל"ת)קחי פנטהוז ותשתקי 28/05/2023 10:51הגב לתגובה זו
- לא ברור איך מאשרים את ההבלים והגסויות האלה בטוקבקים. (ל"ת)רז 28/05/2023 12:27הגב לתגובה זו
- 19.חיים 27/05/2023 16:19הגב לתגובה זופרוייקט אשדר וקאנטרי הפונה לחורשה הכי יפה (שני רק לנוף לים)
- 18.רעות 27/05/2023 13:28הגב לתגובה זואחותי גרה שם. גינות מושקעות ומתוחזקות כמעט בכל רחוב ופעילויות לילדים כל השנה.
- 17.עדי 27/05/2023 11:59הגב לתגובה זופלצנים גרים חושבים שמגיע להם נכל.
- 16.עתידן 27/05/2023 07:41הגב לתגובה זוחכו מה יהיה שם בעתיד, כשתיפתח תחנת רכבת, יגיעו נתיבי איילון, יפתחו מרכזי משרדים ובילוי חדשים. שכונה מהטובות בארץ. מודל לחיקוי לראשי ערים רבים
- 15.אחת השכונות הטובות ביותר לילדים. (ל"ת)אורית 26/05/2023 21:45הגב לתגובה זו
- 14.ככה נראת בועת נדלן (ל"ת)דניאל 26/05/2023 18:56הגב לתגובה זו
- לא. ככה נראה מקום שרוצים לגור בו. (ל"ת)טל 26/05/2023 21:27הגב לתגובה זו
- 13.בן 26/05/2023 15:33הגב לתגובה זוחינוך טוב, קאנטרי במרחק הליכה, חוגים מגוונמם לילדים, בתי ספר מגוונים (אמנותי, דמוקרטי ועוד), חורשה ירוקה שהופכת לשלולית ברווזים בחורף, בין שבעה לעשרה סופרים במרחק כמה מאות מטרים מהשכונה, פטיסרי, בתי קפה, שתי תחנות רכבת והשלישית בתכנון, בית קולנוע, מועדון הופעות שנבנה לאחרונה והכל בסדר גודל של כמה מאות מטרים. כמעט בלי להוציא רכב, בלי להפוך לנהג הסעות לחוגים של הילדים, בלי לנסוע הרבה בשביל כל דבר קטן. עשרים דקות מתל אביב ורבע שעה מהרצליה בסופי שבוע.... לא עובד עירייה, רק תושב השכונה. חג שמח.
- 12.רז 26/05/2023 14:56הגב לתגובה זוואני מאחל לכל זוג צעיר עם/בלי ילדים לגור כאן. יש לא מעט השקעה מוניציפלית בפעילויות לילדים.
- נהגוס 26/05/2023 18:23הגב לתגובה זולמשפחה זו שכונה טובה
- 11.בן אליהו 26/05/2023 14:28הגב לתגובה זושכונה טובה חינוך טוב,פקקים רק בשעות העומס ולזמן קצר.
- 10.על תחבורה ציבורית לא חשבו? (ל"ת)נתנייתי 26/05/2023 13:51הגב לתגובה זו
- 9.נתנייתי 26/05/2023 12:56הגב לתגובה זוחדרה היא תחליף עממי לנתניה ולאנשים יותר עניים שלא יכולים לגור בנתניה זה בסדר גמור לעבור לגור בחדרה.
- 8.נתנייתי 26/05/2023 12:52הגב לתגובה זואם כבר מוכנים להתרחק מהטיילת וצריך אוטו כדי לנסוע לים אז ברור שהמחיר צריך להיות נמוך יותר. סה"כ זה לא כזה גרוע לגור בקרית השרון אבל מערב העיר יותר נחשק, ולכן גם יותר יקר. בצדק.
- חוף לגון הוא החוף הכי יפה בארץ. (ל"ת)רז 26/05/2023 16:23הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 25/05/2023 19:00הגב לתגובה זויקר לא שווה את התרומה אני עזבתי ועברתי לשכונת הפארק בחדרה קיבלתי הרבה יותר תרומה לכסף
- 6.גיל 25/05/2023 18:27הגב לתגובה זומכיר אותה עוד כשהכל היה שדות. מה יש שם? שום דבר. חנויות ובניינים. אפס אטרקציות, סתם מחירים מופקעים למקום שלא שווה את הכסף. 20 דקות נסיעה לחוף הים. הכל פקקים. זו לא איכות חיים.. סליחה. שכונת/עיר שינה. וגם האנשים לא בדיוק עשירון 10 וגם לא 9 וגם לא 8.זה בדיוק הסיפור של בגדי המלך החדשים.. אנשים פרייארים.
- נתנייתי 26/05/2023 12:54הגב לתגובה זוובשביל שכונה בנאלית מרכז קרית השרון בסדר גמור. אין לה שום יומרה להיות יותר מזה, וזה בסדר. להרבה אנשים להיות בינוני זה בסדר. מערב נתניה, קרוב לים, יותר שווה כמובן, אבל גם יותר יקר. זה לגמרי בסדר שיהיו בעיר שכונות גם לאנשים עניים יותר. לא כולם נוסעים במרצדס. גם יונדאי זה בסדר גמור.
- 5.דנה 25/05/2023 16:44הגב לתגובה זותוך שלוש שנים המחיר למטר יורד לעשרים אלף שקל למטר.
- זה בעיקר קורה בראש שלך, וזה בסדר. (ל"ת)רז 26/05/2023 16:23הגב לתגובה זו
- 4.החיים בגטו.. קניונים לכל אלה שנתקעו בו. (ל"ת)חחחח 25/05/2023 16:23הגב לתגובה זו
- 3.חחח סרג'נטים 25/05/2023 16:15הגב לתגובה זותרגיל שיווק מתוחכם שהפיל בפח אנשים טפשים.היא מחוץ לנתניה מחוץ לכביש הראשי.יותר קרובה לחדרה.לפחות בפולג יש ים.
- 2.אתם רואים פקקים 25/05/2023 14:07הגב לתגובה זואני רואה מחלפים
- 1.רוני 25/05/2023 14:06הגב לתגובה זוא. לא יאמן שפעם היה ח"כ דוקטור לפילוסופיה מהליכוד, היום יש טלי גוטליב ומאי גולן.ב. מי רוצה לגור בערסיאדה של נתניה ועוד לאכול פקקים בלי סוף.
- גל 26/05/2023 14:59הגב לתגובה זוא. יש היום בליכוד את ברקת, יו"ר דירקטוריון לשעבר בצ'קפוינט אבל למה לי להרוס לך את הפנטזיה. ב. אין ערסים בקרית השרון. אתה חי בעבר או פשוט לא מכיר את השכונה.
- מטומטם 25/05/2023 17:45הגב לתגובה זו!!!

אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום תחליף את תמ״א 38 בעיר, ותאפשר חיזוק, עיבוי ומיגון מבנים שנבנו לפני 1992.המהלך יעניק את היכולת לביצוע במסלול מהיר וישיר להיתר בנייה
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום אישרה את תוכנית ההתחדשות המגרשית בבאר שבע, ביוזמת עיריית באר שבע והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית נועדה להחליף את תמ״א 38 בעיר, ולהתאים את עקרונותיה למציאות המקומית של באר שבע - תוך מתן מענה למבנים ישנים, מחסור בממ״דים וצורך בהתחדשות רחבת היקף בשכונות הוותיקות.
לפי התוכנית, שנערכה בראשות האדריכלית עדי אסיף, ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה ישירות, ללא צורך בהכנת תוכנית מפורטת נוספת. מדובר במהלך שמאפשר טיפול מהיר בבניינים קיימים, במסלול נקודתי ברמת הבניין ולא רק במתחמי פינוי-בינוי גדולים. הפוטנציאל הכולל של התוכנית עומד על כ-17 אלף דירות חדשות שיכולות להיבנות כאמור בשכונות הוותיקות של העיר.
התחולה חלה על מבנים שנבנו לפני שנת 1984, שבהם לפחות שתי קומות וארבע יחידות דיור, וכן על מבנים שנבנו עד שנת 1992 - שבהם יוכלו להיבנות ממ״דים ותוספות עיבוי. התוכנית מגדירה שלושה מסלולים עיקריים: הריסה ובנייה מחדש, חיזוק ועיבוי, ומיגון ועיבוי בלבד. לכל מסלול נקבעו היקפי זכויות שונים בהתאם לגובה הבניין ומיקומו בעיר.
כמו כן, נקבע כי ברחובות ראשיים יתאפשר שילוב שימושים למסחר ולמוסדות ציבור, כחלק ממדיניות עידוד חיי רחוב וקהילה. כך למשל, בניין בן שלוש קומות הסמוך לציר תחבורה מרכזי עשוי לקבל תוספת של עד שש קומות, בעוד שבניין פנימי בן חמש קומות יוכל להוסיף שתיים בלבד.
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- שמאי המקרקעין שמעריך: "בבאר שבע מי שמוכר בלחץ - מקבע הפסד; מי שמחכה - לא מפסיד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גובש סט הנחיות תכנוניות ועיצוביות אחידות לאזורים השונים בעיר, במטרה לשמור על רצף עירוני מסודר ולאפשר התחדשות הדרגתית ומבוססת תכנון. התוכנית מצטרפת לשורה של מהלכים עירוניים שמטרתם לעודד חיזוק מבנים ושדרוג סביבת המגורים במרכז ובשכונות הוותיקות של באר שבע.

פסק הדין שגרם לעיריית ת"א הפסד של 50 מיליארד שקל
מכה לרשויות המקומיות: עיריות תל אביב וירושלים לא יגבו היטלי השבחה מתוכניות מכוח תמ"א 38; העליון קובע פה אחד: אישור תמ"א 38 אינו מהווה השבחה המזכה בהיטל וזאת למרות תמיכת היועמ"שית בעמדתן; השופטים קבעו כי אין קשר סיבתי בין אישור התוכנית לבין השבחה בפועל - ולכן אין עילה להטלת היטל
פסק דין תקדימי בבית המשפט העליון משנה את כללי המשחק בנוגע להיטלי ההשבחה בערים הגדולות: הרכב של שלושה שופטים דחה פה אחד את ערעוריהן של עיריות תל אביב-יפו וירושלים, וקבע כי תוכניות מתאר שהוכנו מכוח תמ"א 38 אינן מזכות את העיריות בהיטלי השבחה. ההחלטה עלולה לעלות לעיריות אלו, ובעתיד גם לאחרות, באובדן מיליארדים. פוטנציאל הרווח שנעלם לעיריות בגלל פסק הדין הוא עד 50 מיליארד שקל.
הפסיקה, שניתנה בעקבות ערעור שהגישה עיריית תל אביב על חיוב בגין שתי דירות בתיק של תושב חוץ בסכום כולל של כמיליון שקל, הפכה לפסק דין בעל השלכות רוחב עצומות. מי שייצג את המוכר הוא עו"ד בנימין קריתי, שכיהן בעבר כראש העיר טבריה והחליט להילחם בתופעה: "פסק הדין הזה לא היה בא לעולם לולא החלטנו לצאת למלחמה מול העירייה, למרות התמיכה שקיבלה גם מהיועמ"שית וגם ממרכז השלטון המקומי."
לדבריו של קריתי, "מדובר בהפסד מוערך של כ-50 מיליארד שקל לעיריית תל אביב בלבד". ההשפעה רחבה הרבה יותר, שכן לפי הערכות, למעלה מ-2,000 תיקים משפטיים המתינו להכרעה בנושא, ורבים מהם ייסגרו עתה על בסיס ההלכה שנקבעה.
פסק דין שמציב גבול ברור לעיריות
במוקד המחלוקת עמדה השאלה: האם ניתן לכלול את השפעת תמ"א 38 במסגרת "המצב הקודם" של הנכס, כאשר מחשבים את ההשבחה שנובעת מתוכנית מתאר חדשה. אם מנוטרלת ההשפעה של התמ"א, ההשבחה תיראה כגבוהה יותר, והיטל ההשבחה יתייקר בהתאם. לעומת זאת, אם התמ"א כלולה כבר בערך הנכסים, אין בסיס לתשלום נוסף.
- פרויקט תמ״א 38 ייצא לדרך: "לא הוכחה פגיעה ממשית"
- מפקח על מקרקעין אישר תמ״א 38 חרף התנגדות בעלי דירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השופטים קיבלו את הגישה שלפיה יש להתחשב בערך השוק הכולל של המקרקעין במועד הקודם, לרבות השפעות תכנוניות קיימות. המשמעות: אין להטיל היטלי השבחה על בסיס מה שמכונה "התעשרות וירטואלית" של בעל הנכס.
