התחדשות עירונית בנשר: אושרה להפקדה תכנית להוספת 11 אלף דירות
האוכלוסייה בעיר צפויה לגדול לכדי 68,700 תושבים עד שנת 2040, כמעט פי 3 מהיקפה היום. עוד כוללת תכנית המתאר אזור תעסוקה חדש במקום אתר המחצבה והעתקת תחנת הרכבת העתידית
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה להפקדה תכנית מתאר להוספת 11 אלף דירות בנשר - עיקרן באמצעות התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, כשהיקף האוכלוסייה בעיר צפוי לגדול לכדי 68,700 תושבים עד שנת 2040, כמעט פי 3 מהיקפה היום.
נוסף על מגורים, התכנית מקצה תוספת של כ-1,375,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-45,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. בחלק המערבי של העיר, התכנית מציעה הקמת אזור תעסוקה חדש במקום אתר המחצבה שכבר לא נמצא בשימוש.
כמו כן, התכנית כוללת פיתוח מרכז עסקים ראשי (מע"ר) לאורך הרחובות דרך השלום ודרך בר יהודה כמרחב ציבורי הנשען על מערכת הסעת המונים. בשל התנאים הטופוגרפיים של היישוב, התכנון המוצע כולל בין היתר דרגנועים שיחברו בין שכונות העיר ושטחי התעסוקה.
בהיבט התיירותי, התכנית מציעה פיתוח של מוקדי תיירות קיימים וחדשים בעיר, בהם הפארק המטרופוליני בבריכות נשר, פארק הגשרים בנחל קטיע ומתחם קמפינג ותיירות במחצבת חרייבה הממוקמת בלב פארק הכרמל.
- הפשרה: המדינה תוכל להפקיע דירות שלא נפגעו, אך לא יותר מ-25%
- רשות ני"ע מיישרת קו: הנחיות חדשות לחשבונאות בעסקאות קומבינציה בהתחדשות עירונית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת תחבורה, מוצעת הקמת כביש עוקף חדש לעיר, נוסף על צירי מערכת הסעת המונים ונתיבי תחבורה ציבורית וכן מיקום חדש לתחנת הרכבת העתידית - רכבת העמק בסמוך למרכז העיר.
יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, איתמר בן דוד, מסר כי "מדובר בתכנית בעלת חשיבות רבה לנשר שלוותה ע"י שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית ובתמיכת ראש העיר. בהתאם למדיניות התכנון הנוכחית והעתידית, התכנית נותנת דגש לעידוד תהליכי התחדשות עירונית, חיזוק האיתנות הכלכלית של העיר ושמירת השטחים הפתוחים שעוטפים את היישוב".
- 1.מלק 04/02/2020 15:42הגב לתגובה זוכל עוד יש מפעל מלט לא בונים כלום כלל תעשיות

משכירי דירות שמעלימים מס - המפקחים של מס הכנסה בדרך אליכם
על ההתקדמות של רשות המסים בבדיקת כל משכירי הדירות בארץ, איך זה ירים את הגבייה ומי בעצם צריך לשלם מס על שכר דירה ולמה עם מיסוי כל כך נמוך יש המוני מעלימים?
משכירי הדירות נהנים ממס נמוך במיוחד. פרקטית הם לא משלמים מס עד רף של כ-5,600 שקלים. אם שכר הדירה שהם מקבלים גבוה יותר הם יכולים לשלם 10% בלבד ויש גם דרך ביניים שבפועל יכולה אפילו לבטא מס נמוך מ-10% (תשלום מס על החריגה מהתקרה כפול שתיים). אם השכרת הדירות אצל הנישום היא עסק - אז המס הוא מס עסקי, אבל גם כאן, התפתחו פרקטיקות שמחלצות את העוסקים מהגדרת עסק - רק בישראל - משכיר 8 דירות וטוען שזה לא עסק כדי להתחמק ממסים; מה קבע בית המשפט?.
רשות המסים פועלת להעלות את המס על שכר דירה, אבל ללא הצלחה. גם אם היא עוברת את שר האוצר היא מגיעה לוועדת הכספים ושם הניסיון מסוכל פעם אחר פעם. יש לובי חזק מאוד שלא להעלות שכר דירה. יש אנשים חזקים שם למעלה עם מספר דירות שלא מוכנים שיזיזו להם את הגבינה, גם אם המדינה צריכה כספים, גם אם זה זמן מלחמה.
וכך נשארים עם מס נמוך במיוחד וגם את המס הנמוך הזה יש רבים שלא משלמים. למה? האמת היא שאין תשובה. פשוט - ככה. זה השתרש שנים, ולמה לשלם אם אפשר שלא. מצד אחד רשות המסים תופסת הרבה מעלימים אבל כשאנחנו בודקים מה הקנס שהם משלמים והאם זה מרתיע את המעלימים, אנחנו מקבלים קנסות לא גבוהים והרתעה לא ממש אפקטיבית - משכירים דירה ולא מדווחים? כך רשות המסים מענישה.
במקביל, מנסים ברשות המסים להגיע לחבות מלאה של משכירי דירות. גם לכאלו שלא צריכים לשלם. זה יוביל לאנשים רבים שחושבים שהם לא צריכים לשלם, זה יציף מקרים של דירות בירושה שעדין לא עברו בטאבו, זה יציף המון מעלימים וכסף שצריך לשלם לרשות המס. אלא שגם את חובת הדיווח וועדת הכספים לא מאשרת. שוב, אותו משה גפני שהיה יו"ר הוועדה התעקש שלא להעביר את ההוראה הזו.
וזה השאיר את רשות המסים עם מסקנה אחת - צריך לעבוד קשה כדי לאתר את המעלימים, צריך לחבר את המידע עם מקורות מידע נוספים - רשם הירושות, טאבו ועוד. וככה מגיעים ברשות לדטהבייס כל כך חשוב.