אפסייד בטסלה - רשת של עמדות הטעינה; האם היא תרחיב את השימוש לרכבים אחרים?
טסלה TESLA INC היא עבור משקיעים רבים הרבה יותר מסתם חברה לייצור מכוניות חשמליות. נוסף על מכונית הטסלה עצמה, החברה פועללת בתחום הסולארי ובתחום הסוללות. בנוסף, אחד הנכסים המשמעותיים של טסלה היא גם תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה.
נכס נוסף שלא מקבל מספיק זרקור הוא רשת הטעינה המהירה לרכבים חשמליים. מדובר ברשת הגדולה ביותר בארצות הברית. למעשה, החברה מוכרת גם כלי רכב חשמליים וגם את הדלק (במקרה הזה הטעינה של הרכב באמצעות חשמל) המניע אותם. אפשר לומר שטסלה מחזיקה את המקל בשני קצותיו - גם מוכרת רכבים וגם מספקת להם את הטעינה. תיאורטית, זה קצת כמו מצב היפותטי שבו ליצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, למשל, היו גם תחנות דלק בבעלותה.
רשת הטעינה של טסלה ותוספת הערך הפוטנציאלית שלה למניה
לרשת העמדות הקיימת של טסלה לטעינת רכבים יש ערך גבוה עבור החברה. האנליסט של גולדמן זאקס, מארק דלייני, תוהה האם טסלה צריכה לפתוח את העמדות שלה גם לרכבים חשמליים של חברות אחרות. צעד כזה יכול, ללא ספק, לייצר לה רווחים משמעותיים. לדעתו של דלייני, צעד כזה עשוי להעלות את מחיר המנייה ב-32 דולר, שהם כ-5% ממחיר המניה הנוכחי.
בארצות הברית יש עמדת טעינה אחת לכל 80 או 90 רכבי טסלה. באופן כללי, יש בכל רחבי ארצות הברית בערך עמדת טעינה אחת לכל 10 כלי רכב חשמליים, שזה בערך 136,000 עמדות, כך על פי נתוני משרד האנרגיה בארצות הברית. ברוב המכריע של העמדות ניתן למצוא מטענים איטיים. לעומת זאת, לטסלה יש כ-25,000 עמדות לטעינה מהירה. כתוצאה, היא שולטת ביותר מ-50% מנתח השוק בתחום. רק על מנת לסבר את העין – בכל רחבי ארצות הברית יש כ-115,000 תחנות דלק, וגם 1.2 מיליון משאבות, שזאת בערך משאבה אחת לכל 200 כלי רכב. לשם השוואה - בישראל יש רק מספר מצומצם של עמדות לטעינה מהירה. עם זאת, מספר עמדות הטעינה הפרטיות נמצא בתהליך עקבי של עלייה. כמעט כל מי שרוכש רכב חשמלי דואג להתקין בבית שלו, או בחניה שלו, עמדת טעינה.
- טסלה אחרי הדוחות: האנליסטים חלוקים והמניה נחלשת
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתחשב בגודל ובצמיחה של רשת עמדות הטעינה של טסלה, פתיחה שלה לשימוש לכלל הרכבים החשמליים, עשויה להניב כמה יתרונות הן עבור טסלה עצמה והן עבור המשקיעים שלה, כך לדברי דלייני. לדעתו, צעד כזה עשוי להגביר את המעבר של מספר גדל והולך של משתמשים לכלי רכב חשמליים. בנוסף, הוא יכול גם לסייע לטסלה להגדיל את נתח השוק שלה. למשל - היא יכולה לתת לבעלי רכבים מתוצרתה תמחור טוב יותר על הטעינה, מזה שיינתן לכלי רכב חשמליים אחרים שמשתמשים ברשת שלה. דלייני סבור שיש להניח כי תשתית טעינה רחבה יותר, תקל גם על מכירת כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. פתיחת עמדות הטעינה של טסלה תייצר לה יותר מכירות ותשפר את תזרים המזומנים שלה.
החסרונות בפתיחת עמדות הטעינה של טסלה לשימוש כלל הרכבים החשמליים
אל מול היתרונות הברורים שצוינו, לפתיחת רשתות הטעינה של טסלה לרכבים חשמליים של חברות אחרות יש גם חסרונות אפשריים. עם החסרונות ניתן למנות ניצול יתר של הרשת, מה שאומר שלקוחות ייאלצו להמתין זמן ארוך יותר לטעינה. בעלי רכבי טסלה לא ממש יתלהבו מהרעיון שבכל עצירה לטעינה, הם ייאלצו להמתין מאחורי שורה של כלי רכב חשמליים שאינם טסלה. עם זאת, מדובר בסיכון היפותטי שיבוא לידי ביטוי, אם בכלל, רק בהמשך הדרך. נכון להיום, רשת עמדות הטעינה של טסלה מנוצלת בכ-5% עד 10% בממוצע במהלך היום, ובאחוזים גבוהים יותר בזמני שיא ובאזורים מסוימים, כך כותב דלייני בדו"ח שלו מ-29 ביוני. "אנו מאמינים" כותב דלייני, "שבמיקומים רבים, טסלה תוכל לפתוח את רשת עמדות הטעינה שלה ולייצר שולי רווח מצטברים גבוהים".
נתון נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא שטסלה מתכננת להוסיף הרבה יותר עמדות טעינה. "הרשת של טסלה הוכפלה ב-18 החודשים האחרונים, ואנחנו מתכננים לשלש אותה בשנתיים הקרובות", אמר סגן נשיא בכיר להנעה ואנרגיה, אנדרו בגלינו, באוקטובר האחרון. משמעות הדבר עשויה להיות תוספת של 25,000 עמדות בארה"ב, ותוספת ניכרת של עמדות טעינה בכל רחבי העולם עד 2024.
- רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
דלייני מעניק למניית טסלה דירוג "קנייה", וקובע יעד מחיר של 1,000 דולר למניה. יעד המחיר שלו הוא בערך 115 דולר גבוה מיעד המחיר הממוצע של האנליסטים, שעומד על 885 דולר למניה בקירוב.
- 3.אבנר 08/07/2022 16:56הגב לתגובה זושחוץ מהמפעל בסין, שאר המפעלים מפסידים... לא הבנתי נכון או שיש אינטרס להסתיר?
- משקיע כבר עשור בטסלה 11/07/2022 08:42הגב לתגובה זובקרוב מאוד יהפכו להיות מאוד מאוד רווחיים, לטסלה יש ROIC הכי גבוה בתעשייה ומתקרב למספרים של יצרני מוליכים למחצה.
- בת אל 08/07/2022 21:15הגב לתגובה זוכנראה שהוא בלונג.
- 2.זה כבר נפתח לכלל הרכבים בכמה מדינות אירופה (ל"ת)משקיע 08/07/2022 11:58הגב לתגובה זו
- 1.אפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה 08/07/2022 11:32הגב לתגובה זואפסייד חזק - בעמדת קנייה. חזקה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
