מניית שופרסל - דווקא עכשיו
שופרסל עשתה דרך ארוכה מרווחיות תפעולית של כ- 2% בשנת 2005 לרווחיות תפעולית של כ- 4% בשני הרבעונים האחרונים. למרות עליה בתקורות בשנה האחרונה ועליה בשכר המינימום הצליחה שופרסל להראות ירידה בשיעור הוצאות התפעול מסך המכירות. מהלך איחוד אגפי התפעול ושרשרת האספקה צפוי לתרום לירידה נוספת בהוצאות התפעול ובצרכי ההון החוזר החל מ- 2009.
לפי נתוני נילסן ל- 11/2007 הצליחה שופרסל לשמור על פלח השוק שלה שעמד על כ- 37.8%. ההערכות לגבי שנת 2008 מדברות על המשך צמיחת התוצר בשיעור של כ- 3-4% ואנו צופים שנה חיובית נוספת לצריכה הפרטית, אם כי בעוצמה חלשה יותר מ-2007.
מתחילת השנה עלו מחירי המזון בישראל ובאירופה בשיעור ממוצע של כ- 5-5.5%. בתחילת 2008 צפויות העלאות מחירים נוספות. לאור מצב המשק כיום אנו מעריכים כי עליות המחירים ייספגו בקלות יחסית. מעבר למוצרים נחותים עשוי אף לשפר את מצבה של שופרסל לאור העובדה שהמוצרים הזולים שהיא משווקת נמצאים תחת המותג הפרטי של החברה. בנוסף לגל העלאות המחירים, אנו עדים לשינוי בשוק רשתות המזון עם שינוי הפורמט העירוני של רבוע שכלל בעיקר הוזלה של כ- 100 פריטים נפוצים יותר. מהלך זה יצר גל שינויים בשוק שעדיין מוקדם לומר כיצד יסתיים. אנו מעריכים כי שופרסל לא תפגע בצורה משמעותית מהמהלך. בשנה הקרובה צפויות מספר התפתחויות מעניינות בשופרסל שעשויות להיטיב עימה, ביניהן פתיחת רשת חנויות קטנות במרכזי הערים. מנהלי החברה מעריכים כי יוכלו לנהל את החנויות ביתר יעילות לעומת המתחרים הפרטיים. אין ספק שכוח הקנייה של הרשת יתרום לכך.
אנו מעלים את מחיר היעד ל- 19 שקל ואת ההמלצה לתשואת יתר.