ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

אמזון המרוויחה הגדולה מהקורונה - תוצאות שיא ברבעון השני; המניה מזנקת

אמזון הכתה את צפי האנליסטים - ההכנסות 88.9 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-81.53 מיליארד דולר; הרווח למניה 10.31 דולר - לעומת צפי ל-1.51 דולר למניה  
אור צרפתי | (3)
נושאים בכתבה אמזון

אמזון מכה את צפי האניליסטים ויוצאת המרוויחה הגדולה מהמשבר. החברה דיווחה על הכנסות בסך 88.9 מיליארד דולר, גידול של 40% לעומת 63.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה ניפצה את צפי האניליסיטים שהעריכו 81.53 מיליארד דולר, ציפיות החברה היו להכנסות של בין 75 מיליארד דולר ל-81 מיליארד דולר. 

פייסבוק מכה את הציפיות, המניה מזנקת 

אפל מכה את התחזיות, המניה מזנקת למעל 400 דולר, הוכרז על ספליט של 1:4

 גוגל מכה בשורת ההכנסות, השוק לא מתלהב 

 

הרווח הנקי עלה ל-5.2 מיליארד דולר או 10.3 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 2.6 מיליארד דולר או 5.2 דולר למניה. הרבה מעבר לצפי האנליסיטים שהעריכו ״רק״ 1.51 דולר למניה, וזאת לאחר שהחברה הכירה בהוצאות של 582 מיליון דולר על הפרשי מט״ח ועוד 4 מיליארד דולר עלויות הנובעות מנגיף הקורונה. 

 

תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-31.9 מיליארד דולר במשך שנים עשר החודשים האחרונים, עליה של 27.6% לעומת 25 מיליארד דולר בשנים עשר החודשים שהסתיימו ברבעון המקביל אשתקד.  

 

 

מנכ״ל אמזון, ג׳ף בזוס אמר ״זה היה עוד רבעון יוצא דופן, ולא יכולתי להיות גאה יותר, ואסיר תודה לעובדים שלנו ברחבי העולם״ אמזון העניקה בונוס ״הכרת תודה״ לכלל עובדי החברה בהיקף שלמעלה מ-500 מיליון דולר. החברה דיווחה כי יצרה מעל 175 אלף משרות מאז חודש מרץ, ונמצאת בתהליך לגייס עוד 125 אלף עובדים לתפקידים קבועים במשרה מלאה. 

 

תוצאות החברה הופכות למרשימות כאשר ״ כצפוי, הוצאנו מעל ל-4 מיליארד דולר על עלויות הקשורות לנגיף ה-COVID 19 במהלך הרבעון בכדי לסייע בשמירה על העובדים ובמסירת מוצרים ללקוחות בתקופה זו של ביקוש גבוה״ הוסיף בזוס.

עוד לפני המגיפה, אמזון השקיעה בשיפור הלוגיסטיקה שלה בכדי לבצע משלוחים מהירים יותר ללקוחות של שירותי מנוי הפריים, והתפשטות הנגיף דחפה את מסלול ההוצאות הללו לשיאים. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

ברבעון השלישי אמזון אמרה כי היא צופה מכירות של 87 ועד 93 מיליארד דולר, מה שמייצג צמיחה שנתית של בין 24% ל-33%. החברה צופה עלויות של 200 מיליון דולר כתוצאה משערי מטבע, ועליות של 2 מיליארד דולר נוספים בגין נגיף הקורונה. 

 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מטורף שכל הכסף במקום אחד (ל"ת)
    משה 31/07/2020 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המניה מזנקת 0.6% (ל"ת)
    א 31/07/2020 01:25
    הגב לתגובה זו
  • 6 פלוס התכוונת (ל"ת)
    אבי 31/07/2020 15:27
    הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

נדב צפריר
צילום: שלומי יוסף

למה צ'ק פוינט מגייסת אג"ח כשיש לה הר מזומנים בבנק?

הנפקת אג"ח בסכום של 1.5 מיליארד דולר - בקופון אפס, עם פרמיה של 20%; בפועל - זו כנראה תהיה הנפקת מניות; וגם - קצב הרכישות של צ'ק פוינט הולך לעלות

מנדי הניג |

צ'ק פוינט גייסה אג"ח בוול סטריט בקופון אפס, אבל עם אפשרות להמרה עד 2030 במידה והמניה תעלה ב-20%. האמת - סיכוי טוב שזו תהיה בפועל הנפקת מניות. אבל למה צ'ק פוינט צריכה כסף - יש לה 2.7 מיליארד דולר בקופה.?

אנחנו יכולים לצפות שקצב הרכישות של צ'ק פוינט יעלה? "כן, קצב הרכישות שלנו אמור לעלות", ענה נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט לשאלה שלנו בשיחת הוועידה האחרונה. צפריר חתם לפני חודשיים על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח. צ'ק פוינט שילמה כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI. 

זו עסקה חריגה מבחינת צ'ק פוינט כי היא יקרה יחסית במונחי העסקאות הקודמות שלה, כי היא קנתה "אנשים" וידע ויכולות שאמורים להוביל את התחום בקבוצה ולא מוצרים שייכנסו ויתמזגו לתוך הפלטפורמה הענקית שלה.  אם נניח שיהיו כמה רכישות בשנה והסכומים בהחלט יכולים אפילו לעלות, אז צ'ק פוינט שנכון לעכשיו לא מתכננת רכישה גדולה, יכולה להוציא בקלות מיליארד דולר ויותר על רכישות. קחו שנתיים-שלוש של רכישות כאלו שגם יגדלו משנה לשנה ותקבלו מיליארדים. צ'ק פוינט חושבת לטווח ארוך ובשביל זה היא מצטיידת כעת בחוב זול במיוחד.

חוץ מזה, צ'ק פוינט אוהבת לקנות את המניות של עצמה. היא עושה את זה שנים בעקביות מדי רבעון ברבעון. זה כסף שחוזר בעצם לבעלי המניות - זה מקטין את כמות המניות ומגדיל את הרווח למניה - התוצרים של רכישה עצמית מאוד קרובים לתוצרים של חלוקת דיבידנד, רק שיש יתרונות מיסויים.


רכישות כתרופה לקיפאון במכירות מערכות הליבה 

צ'ק פוינט שסובלת מקיפאון במוצרי הלגאסי שלה, לצד צמיחה מרשימה במוצרים החדשים, יודעת שכדי לצמוח באמת ולחפות על הירידה במערות הליבה היא צריכה להציג צמיחה חזקה מאוד, וזה יקרה גם דרך רכישות. הבעיה הגדולה היא שהתהליכים האלו מהירים מאוד במיוחד בעידן ה-AI.השורדים והמצליחים בתחום יהיו אלו שיהיו גמישים מהירים וקשובים לשוק. התקפות הסייבר והגנות הסייבר הופכים להיות מאוד אוטומטיים, ממוחשבים ודורשים תגובות מאוד מהירות. אם פעם כשתוקף נכנס למערכת "נשמעה" אזעקה והיה זמן לאתר אותו, היום תוך זמן מאוד קצר הוא יכול לחולל נזק עצום, ומדובר על הגנה מיידית - חיסול מיידי, אחרת נעשה נזק.