אפל מכה את התחזיות ומודיעה על ספליט - המניה מזנקת
ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) מזנקת במסחר המאוחר ביותר מ-5% לרמות שיא כל הזמנים לאחר שהחברה מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות לרבעון האחרון. במקביל, החברה מודיעה על ספליט של 4-1 למניה.
פייסבוק מכה את הציפיות, המניה מזנקת
גוגל מכה בשורת ההכנסות, השוק לא מתלהב
תוצאות טובות לאמזון - המניה מזנקת
החברה מדווחת על הכנסות של 59.7 מיליארד דולר, גבוה מהצפי המוקדם בשווקים שעמד על הכנסות של 52.3 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירות מוצרי החברה הסתכמו ב-46.5 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 42.35 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מתחום השירותים הסתכמו ב-13.15 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 11.45 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות החששות שנגיף הקורונה יפגע משמעותית במכירות, אפל מדווחת היום על הכנסות של 26.4 מיליארד דולר ממכירות אייפונים - לעומת הכנסות של 25.98 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מחשבי המק זינקו לרמה של 7.09 מיליארד דולר ומכירות האייפדים עלו לרמה של 6.58 מיליארד דולר.
מבחינה גיאוגרפית, החברה רשמה הכנסות של 27.01 מיליארד דולר מהשוק בארה"ב, לעומת נתון של 25.05 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהשוק האירופאי הסתכמו ב-14.1 מיליארד דולר, לעומת נתון של 11.92 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מהשוק הסיני רשמו עלייה לרמה של 9.32 מיליארד דולר.
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 11.25 מיליארד דולר או 2.58 דולר למניה, לעומת רווח של 10.04 מיליארד דולר או 2.2 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון גבוה משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על רווח של 2.07 דולר למניה.
נציין כי למרות התוצאות הטובות, בחברה עדיין בוחרים שלא לפרסם תחזיות לרבעון הקרוב לנוכח חוסר הוודאות שנגרם בעקבות נגיף הקורונה.
- 9.יש אפל ויש השאר אפל מספר 1 בעולם (ל"ת)אבנר 01/08/2020 19:02הגב לתגובה זו
- 8.מכפיל מעל 40 נכון? מטורף (ל"ת)טייגר 7 31/07/2020 23:16הגב לתגובה זו
- 7.לרון 31/07/2020 17:41הגב לתגובה זואת הספליט הקודם בשער 700,כך שהמניה היום מנופחת כדבעי
- 6.תום 31/07/2020 17:15הגב לתגובה זווזה יכאב, מאוד.
- 5.לרון 31/07/2020 16:25הגב לתגובה זובאפט לפני ההגדלה המסיבית מידע פנים?
- 4.הטכנולוגיה היא הסוס המנצח (ל"ת)ניהול השקעות 31/07/2020 07:50הגב לתגובה זו
- 3.ברוך שובך-היית חסר (ל"ת)יוסי 31/07/2020 07:22הגב לתגובה זו
- 2.עסק ששווה 1.7טריליון$ הרוויח 11 מיליארד$ - ממש מציאה (ל"ת)בורסה מנותקת 31/07/2020 01:49הגב לתגובה זו
- אורי 01/08/2020 22:35הגב לתגובה זויוצא 44 בשנה. נותן למניה מכפיל 40.לא כזה מנותק. יש דברים יותר מנותקים.פייפאל במכפיל 170 ועוד כהנה רבות.
- 1.עמית איפה נעלמת? (ל"ת)31/07/2020 01:12הגב לתגובה זו

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?
מכשיר ה-tDCS של Flow יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?
רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.
ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.
האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.
לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.
- דיכאון עמוק: המחלה השקטה שמשבשת את החיים; האם אפשר גם אחרת?
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות
לאחר חששות ממונופול ותחרות, שילוב AI בחיפוש מחזק את מנוע הרווחים; אנליסטים מעלים יעדים עד 400 דולר
מניית אלפבית, חברת האם של גוגל, עלתה כ-70% מתחילת השנה והיא מובילה בתשואה מבין "שבע המופלאות". המניה נסחרת כעת סביב 310 דולר, לאחר שיא של 323 דולר בנובמבר. ההתאוששות הזו מגיעה לאחר שפל של כ-145 דולר באפריל 2024, על רקע חששות מתחרות AI ופסיקה בקשר לריכוז מונופוליסטי של גוגל. כעת, השילוב של AI בתוך מנוע החיפוש משנה את התמונה, ומגביר את מעורבות המשתמשים תוך שמירה על הכנסות הפרסום וגם מסיר, לפ]חות חלקית, את החשש מהכרזה של רגולטורים על כוח לא מוצדק וניסיון להגבילו דרך פיצולים והכרזות על כוח מונופוליסטי.
ב-2024, צ'אטבוטים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי עוררו חשש שחיפוש מסורתי יאבד רלוונטיות, עם תשובות ישירות שמפחיתות צורך בגלישה. זה העמיד בסיכון את ההכנסות מפרסום, שמהוות 76% מסך ההכנסות של אלפבית. במקביל, פסק דין קבע לפני מספר חודשים שגוגל מחזיקה במונופול בחיפוש כללי, וחייב שיתוף נתוני חיפוש ודירוג עם מתחרים, אך דחה דרישות לפרק את כרום או את עסקי הפרסום. השוק הגיב בהקלה, כשההשפעה על הרווחיות נראית מוגבלת.
אלפבית הגיבה בשילוב AI ישירות בחיפוש, במקום להתחרות בו. כלים כמו AI Overviews, שמציגים סיכומים מבוססי ג'מיני בראש התוצאות, ו-AI Mode, שמאפשר חיפוש שיחתי מותאם, הושקו ב-2025. התוצאה: עלייה של 15% בשאילתות חיפוש ברבעון השלישי, כשה-AI מוסיף 20% חיפושים חדשים ללא קניבליזציה. מחקרים מראים ירידה של 60% בשיעור ההקלקה האורגני, אך זאת בגלל חשיפה רחבה יותר, שמגדילה תנועה כוללת ב-12%.
החיפוש - ליבת העסקים של גוגל
החיפוש נותר ליבת העסק, עם הכנסות של 56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2025 - עלייה של 15% משנה קודמת, כשפרסום חיפוש תרם 75% מכך. סך ההכנסות הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16%, כשה-AI מאפשר מוניטיזציה חכמה יותר: פרסומות מוטמעות בסיכומי AI, שמגדילות קליקים ב-8% בממוצע. ג'מיני, מודל ה-AI של אלפבית, רשם גידול של 25% בארבעה חודשים ומשלב כעת קישורים למנויים בתשלום בארה"ב, מה שמגביר נאמנות משתמשים ב-15%.
- חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינוי הזה הופך את החיפוש ממכונת פרסום פסיבית לפלטפורמה אקטיבית, עם פוטנציאל צמיחה שמוערך על ידי האנליסטים ב-15% עד 20%. זה מקטין סיכונים מתחרות, כש-50% מהחיפושים כוללים כעת אלמנט AI, ומגדיל זמן שהייה ב-22%.
