עוד חודש גרוע: תשואות שליליות 2.3%-4.2% לקופות ולקרנות של תמיר פישמן בנובמבר

קרן ההשתלמות של בית ההשקעות וקופת הגמל במסלול הכללי רשמו מתחילת השנה תשואות שליליות של 23.6%-24.2%
קובי ישעיהו |

לאחר התשואות השליליות החדות שנרשמו בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודשים ספטמבר ואוקטובר נראה שגם בנובמבר לא ראו החוסכים לטווח רחוק את האור. כך לפחות עולה מהדיווח של בית ההשקעות תמיר פישמן, הראשון שמפרסם תשואות לנובמבר, לגבי התשואות של הקופות והקרנות שלו בחודש שעבר.

קרן תמיר פישמן השתלמות רשמה בחודש שעבר תשואה שלילית של 3.8% ומתחילת השנה ירדה בכ-23.6%. תמיר פישמן גמל רשמה בנובמבר תשואה שלילית של 4.2% ומתחילת השנה ירדה ב-24.2%.

שתיהן מוגדרות בפועלות ב"מסלול כללי" ומדיניות ההשקעות שלהן מתבצעת "בהתאם להחלטת ועדת השקעות ובכפוף להוראות ההסדר התחוקתי". מסלול זה, כפי שמציין בית ההשקעות, "מיועד ללקוחות המעדיפים השקעה מאוזנת לטווח בינוני וארוך ואינם מאופיינים בנטייה או באמונה באפיק השקעה מסוים".

קופת הגמל וקרן ההשתלמות במסלול אג"ח של תמיר פישמן רשמו בנובמבר תשואות חיוביות של 0.9%-1% ומתחילת השנה תשואות שליליות של 2.35%-2.52%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".