טבע עוקפת את התחזיות עם רווח למניה של 42 סנט
ענקית הגנריקה הישראלית, חברת טבע, פרסמה לפני דקות ספורות את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. החברה הציגה רווח נקי של 342 מיליון דולר או 42 סנט למניה, גידול של 20% ו- 14% בהתאמה בהשוואה לרווח נקי מתואם ורווח מתואם למניה ברבעון הראשון של 2006. מכירות החברה הסתכמו ב-2,080 מיליארד דולר, צמיחה של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-499 מליון דולר.
ממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמד על הכנסות של של 2.11 מיליארד דולר ברבעון הראשון (ממוצע של 22 אנליסטים) ועל רווח למניה של 39 סנט (ממוצע של 16 אנליסטים). לפיכך שניתן להגיד שטבע עקפה את תחזית הרווח אך פספספה במעט את תחזית ההכנסות.
לגביי התחזיות לשנת 2007, טבע מעלה היום את תחזית הרווח למניה השנתית לרמה של 2.2-2.3 דולר, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים עומד כעת על 2.12 דולר למניה בלבד.
מחברת טבע נמסר, כי המכירות הושפעו הן מהכללת רבעון שלם של מכירות של Ivax בהשוואה להכללת שני חודשי מכירות של Ivax ברבעון המקביל אשתקד, והן מהתחזקות של מטבעות שונים, במיוחד אירופאים, לעומת הדולר.
כאמור, הרווח הנקי לרבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב- 342 מליון דולר והרווח למניה בדילול מלא הסתכם ב-0.42 דולר. מהחברה נמסר, כי המספרים המקבילים של שנת 2006 , על פי כללי חשבונאות מקובלים בארה"ב(GAAP) כללו מחיקה, לאחר מס, של 1.3 מיליארד דולר הקשורים בעיקר לרכישת Ivax ומורכבים ממו"פ בתהליך ושיערוך מלאי.
שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, הגיב על התוצאות: " שנת 2007 התחילה מצוין. הביקושים הגבוהים לתרופות גנריות בכל המדינות בהן אנו פועלים, מכירות שיר רבעוניות של הקופקסון והמשך הצמיחה המואצת של מוצרי הנשימה שלנו הביאו את תוצאות הרבעון הראשון אל מעבר לציפיותינו".
ינאי הוסיף: "הישגי הרבעון משקפים את הייחודיות של טבע ואת יכולתנו למנף את מעמדנו כמובילי השוק הגנרי להצלחות בסביבה תחרותית ולמיקסום ההזדמנויות הרבות העומדות לפנינו".
המכירות בארה"ב
מהדו"ח עולה, כי המכירות הפרמצבטיות בצפון אמריקה (כולל קופקסון) היוו 51% מסך כל המכירות של החברה והסתכמו ב-1.071 מיליארד דולר לעומת 881 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (גידול של 22%). הגדיול במכירות ברבעון הראשון הושפע בעיקר ממכירות חזקות של תרופות ה-oxycodone וה-bupropion XL, כמו גם ממכירות גבוהות יותר של מוצרי נשימה ממותגים ומוצרים יחודיים כגון הקופקסון והאזילקט.
המכירות באירופה
המכירות הפרמצבטיות של טבע באירופה (כולל קופקסון) היוו 25% מסך כל המכירות של החברה והסתכמו ב- 521 מליון דולר, גידול של 37% . המכירות בבריטניה וצרפת בלטו בשיעור צמיחתן ולכך נוספה ההשפעה של התחזקות המטבעות האירופאים בהשוואה לדולר האמריקאי. בעוד טבע נהנתה מסביבה חיובית בשווקים הגנריים של צרפת וגרמניה היא נתקלה בשווקים מאתגרים בהונגריה ובאיטליה.
מכירות הקופקסון
מכירות תרופת הדגל של טבע עלו ברבעון הראשון בשיעור של 22% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו במעל ל-400 מיליון דולר. המכירות בארה"ב במונחי מחיר מכירה לשוק ברבעון הראשון גדלו ב- 18% והסתכמו ב- 260 מליון דולר ומשקפות עליית מחירים וגידול כמותי. המכירות במונחי מחיר מכירה לשוק מחוץ לארה"ב, בעיקר באירופה וקנדה, גדלו ב- 31% והסתכמו ב- 141 מליון דולר. הגידול נובע משיפור בשווקים האירופאים המרכזיים (גרמניה, צרפת ובריטניה) ושערי חליפין חיוביים.
מכירות ה-Azilect
המוצר המקורי השני של טבע, המשיך את חדירתו המוצלחת לשוק וזוכה להכרה הולכת וגדלה כחלופה יעילה למוצרים הקיימים לטיפול במחלת הפרקינסון בארה"ב ובאירופה עם מכירות גלובליות במונחי מחיר מכירה לשוק ברבעון של 25 מליון דולר בהשוואה ל- 19 מליון דולר ברבעון הרביעי של 2006 ו- 3 מליון דולר ברבעון הראשון של 2006. התרופה מאושרת כעת לשימוש ב- 26 מדינות, כולל באיטליה בה הושק במהלך הרבעון.