המותג "דרך חיים" של הכללית מתרחב לתחום הקוסמטיקה
מותג "דרך חיים" מבית "שירותי בריאות כללית" מתרחב וחודר לתחום הקוסמטיקה. המותג, שהחל את דרכו עם סדרת ויטמינים ותוספי תזונה ולאחרונה חנך מרכז פעילויות הוליסטי לנשים בנמל תל-אביב, מציג בימים אלה סדרת מוצרי טיפוח טבעיים, בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקל.
רונית צלניק, מנכ"ל "דרך חיים": "הסדרה החדשה היא פועל יוצא מהחזון שלנו להוביל, לחדש ולהנחיל אורח חיים בריא לפרט ולמשפחה ולהביא מגוון רחב וחדשני של שירותים ומוצרים לקידום אורח חיים בריא".
הסדרה כוללת מוצרי טיפוח טיפוליים, תכשירים לגוף ולפנים, שמנים ארומטיים, מלחי אמבט ועוד. המוצרים מבוססים על תמציות צמחי מרפא מיוחדות ומיוצרים במעבדות הקוסמטיקה המתקדמות ביותר בשוויץ, תחת פיקוחם ההדוק של מומחי "שירותי בריאות כללית". מרבית הצמחים שבהם נעשה שימוש גדלים בשיטות גידול אורגניות, אינם מכילים חומרים מן החי ולא נוסו על בעלי חיים.
גלית מזרחי, מנהלת השיווק של "דרך חיים": "הסדרה החדשה הולמת את המגמה הצרכנית הירוקה, המעדיפה מוצרים טבעיים, ללא מעורבות של חומרים מלאכותיים עם תופעות לוואי מצטברות. אני משוכנעת שבזכות יעילותם ומחירם האטרקטיבי מוצרי הסדרה יהפכו לחלק אינטגרלי ממדף הטואלטיקה ומתיבת העזרה הראשונה הביתית". טווח המחירים של המוצרים נע בין 26 ל-180 שקל.
לפיתוח סדרת הטיפוח החדשה קדמו מחקרי שוק, שהצביעו על הביקוש הגובר והולך למוצרי טיפוח טבעיים. מסקר שערכה "שירותי בריאות כללית" עולה, כי רובן המכריע של הנשים הישראליות (90.7%) מעדיפות לרכוש מוצרי טיפוח המבוססים על רכיבים טבעיים. הסקר נערך על-ידי חברת TNS טלסקר והקיף 300 נשים בנות 18-50 המהוות מדגם מייצג של ציבור הנשים היהודיות בישראל בגילאים הללו.
מן הסקר עולה גם נכונות גבוהה של הנשים לרכוש מוצרי טיפוח בבית מרקחת של קופת חולים. לשאלה "באיזו מידה תהיי מוכנה לרכוש מוצרי טיפוח בבית מרקחת של קופת חולים, בהנחה שמחירם לא גבוה ממחיר מוצרים באותה קטגוריה הנמכרים במקומות אחרים?", השיבו 52.3% מהנשאלות "במידה רבה". בהתייחס למוצרי טיפוח טיפוליים, 69.3% מהנשים טענו כי בקנייה בבית-מרקחת של קופת-חולים הן בטוחות כי המוצרים בטוחים לשימוש ו-57.7% טענו כי הן בטוחות שהמוצרים יעילים.
כל מוצרי סדרת הטיפוח של "דרך חיים" יימכרו ברשת בתי המרקחת של "שירותי בריאות כללית", המונים יותר מ-400 סניפים ומשרתים כ-3.8 מיליון לקוחות. בשלב ראשון יתמקד השיווק במוצרי הטיפוח הטיפוליים.
החדרת הסדרה תלווה בשלב הראשון בפעילות הסברתית בקרב רוקחי "שירותי בריאות כללית" ובפעילות קד"מ אינטנסיבית בבתי-המרקחת. בשלב מתקדם יצטרף לכך גם קמפיין פרסומי, שיכלול גם פעילות גרילה אינטרנטית, באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
שוק הקוסמטיקה בישראל נאמד בכ-2.3 מיליארד שקל בשנה, והוא כולל בעיקר מוצרי בישום, טיפוח ואיפור. ב"שירותי בריאות כללית" צופים כי מכירות הסדרה בשנת ההחדרה יסתכמו בכ-5 מיליון שקל.
נזכיר, כי סדרת הוויטמינים ותוספי התזונה שיצאה לשוק ב-2001 ציינה את השקתו של המותג "דרך חיים". הסדרה, הכוללת יותר מ-30 מוצרים, מהווה כ-10 אחוזים משוק הוויטמינים בישראל, עם מחזור מכירות שנתי של כ-40 מיליון שקל.