מנכ"ל רשת ml: אולי בעתיד הקרוב החברה תהיה בורסאית
רשת ml נשים המונה 52 סניפים ברחבי הארץ, סיימה את שנת 2006 בגידול של 19%, בהשוואה לשנת 2005.
לדברי אבי מלכה, מנכ"ל רשת ml: "בעקבות הפדיון הגבוה למ"ר הנאמד בשנת 2006 על כ-670 דולר, החליטה הנהלת הרשת לנקוט במספר פעילויות להמשיך את מגמת ההתרחבות גם בשנת 2007 באמצעות הרחבת שטחי רצפת המכירה, פתיחת סניפים חדשים ושדרוג סניפים קיימים". בשל המהלכים הללו צופה מלכה בשנת 2007 לגידול של 22% במכירות הרשת.
מלכה מוסיף, כי הדגש בשנת 2007 של רשת ml לנשים הוא שינוי מיקומים של החנויות בקניונים המובילים ומעבר לפריים לוקיישן, לדוגמא בקניון רמת אביב עלתה החליפה החנות מיקום עם חנות קסטרו לנשים. ההשקעה בשינוי במיקומי החנויות תגיע ל-1.5 מיליון דולר.
עוד צופה מלכה, כי "אולי בעתיד הקרוב החברה תהיה בורסאית", אך מסרב להגיד מתי.
בנוסף, מתכנן מלכה לפתוח בשנת 2007 עוד 3 סניפים חדשים בקניונים ומרכזי קניות חדשים, בקניון קרית אונו, בקניון במודיעין ובמרכז ממילוא של אקירוב בירושלים. פתיחת 3 הסניפים מסתכמת בהשקעה כוללת של 3.5 מיליון שקל.
תכנון נוסף ל-2007 הוא הכנסת פריטים, קולקציות ואביזרים חדשים לסניפים כגון: כפכפים, מגבות חוף, בגדי ים, תכשיטים, תיקים ועוד.
ענף הריטייל נהיה מקצועי
רשת ml נמצאת במקום ה-6 מבחינת רשתות אופנה אם מתייחסים לנתונים של פרישה, מחזור מכירות וגודל המותג. לפניה ממוקמות הרשתות קסטרו, פוקס, רנואר, הוניגמן ולי-קופר. בענף הריטייל נרשמה הצלחה, לדברי מלכה, בעיקר בקרב הרשתות הגדולות והבינוניות, כאשר החנויות הפרטיות והעסקים הקטנים לא הרוויחו כסף. לדבריו, "מדובר בגידול שנתי של 7% בצריכה. הענף נהיה מקצועי יותר ומחייב השקעה מרובה של לפחות 100 מיליון שקל במערכות כח-אדם, שרות לקוחות ולוגיסטיקה. כל זאת על מנת לרצות את הלקוח. גם כדי להצליח בחו"ל יש להשקיע לא פחות מ-30 מיליון שקל".
"בסופו של יום, אני מאמין שהמותגים של רשתות האופנה הגדולות יובילו דווקא את החזרה לרחוב", אומר מלכה.
במסע הפרסום החדש לקיץ 2007, באמצעות "ענבר מרחב שקד", יושקעו כ-3.5 מיליון שקל. הקמפיין שיעלה במחצית חודש מרץ, יכלול תשדיר בערוץ 2, 10 ו-24, שלטי חוצות, הפקות וקטלוג שיופץ ל-100 חברות המועדון של רשת ml. דוגמנית הבית שנבחרה היא מיכל גונן, סטודנטית בת 28, הלובשת מידה 44 ומסמלת, לדברי מלכה, את המציאות הקרובה ללקוחה בשילוב יופי, אישיות ונשיות. השחקן סשה דמידוב נבחר לככב לצידה ויקבל בתמורה 10 אלף דולר.
בימים אלה פתחה חברת ml בית ספר לקמעונאות. במסגרת בית הספר ילמדו 450 עובדי החברה בדרגים השונים החל מהמוכרנים, מנהלי הסניפים, עובדי המטה ועד הנהלת החברה אשר יעברו קורסים, ימי עיון, וסדנאות שמטרתם להקנות כלים מעשיים לעובדים בפועל בחנויות ובחברה.
מלכה מאמין, כי בית הספר לקמעונאות של ml בשילוב מפגשים קבועים בתדירות גבוהה עם לקוחות הרשת יוצרים משוב ומידע שמעובד ומיושם בבית הספר. "המטרה הסופית להקים עתודה בכל הדרגים".
לצד רשת ml לנשים נפחתה בסוף 2006 רשת ml men המונה 26 סניפים. מלכה אף רכש בתחילת 2007 את רשת MAMZ לצעירים המונה 6 סניפים וצופה לה התרחבות וכניסה לקניונים. כמו כן, לחברה מותג הריון FOR2 הנמצא בפינות מכירה ברשת ml.