שמוליק גולדברגר: נתח שוק גלידת שטראוס גדל ב-1.8%

זאת, לעומת המתחרה, גלידת נסטלה, אשר איבדה בסיכום שנת 2006 3.7% מנתח השוק שלה (לפי נתוני נילסן)
אפרת אדיר |

גלידת שטראוס פותחת את עונת הגלידה לקיץ 2007 ומציגה מהלך אסטרטגי, בדומה לכל אירופה, הכולל מיתוג מחדש, נראות חדשה ושפה חדשה. זאת, לצד השקת מוצרים חדשניים עם רכיבים בריאותיים, החל מארטיק עם מקל קסמים לילדים, דרך טעמים אקזוטיים על בסיס אננס וקוקוס וכלה בשלגון עם צ'יפ ממוחשב.

מנכ"ל גלידת שטראוס, שמוליק גולדברגר אמר, כי המהלך האסטרטגי נעשה לאור הצלחה גדולה וצמיחה במכירות ב-2006. לפי נתוני נילסן, שוק הגלידות כולו גדל ב-4% בשנת 2006, כאשר גלידת שטראוס גדלה ב-1.8% עם נתח השוק והמתחרה, גלידת נסטלה, איבדה 3.7% מנתח השוק שלה.

רונן זוהר, סמנכ"ל שיווק גלידת שטראוס מוסיף, כי 74% ממשקי הבית קנו בשנת 2006 ממגוון מוצרי גלידת שטראוס לעומת 60% שקנו ממוצרי גלידת נסטלה.

יוגורט קונים יותר

נתון מעניין נוסף הוא שלמרות ש-90% מהצרכנים קונים גלידה לפחות פעם אחת בשנה, תדירות הרכישה עדיין נמוכה ועומדת על כ-13 רכישות של גלידה במהלך השנה. לשם השוואה, יוגורט קונים לפחות פי 2 מבחינת התדירות.

לכן, מעוניינת החברה לעלות את רמת התדירות של קניית גלידה והיא מתכננת לעשות זאת באמצעות מתן דגש על הערכים הבסיסיים בגלידה של חלב, פירות ושוקולד ולמצב את הגלידה כמוצר בעל ערכים בריאים שניתן לצרוך בתדירות גבוהה יותר.

במסגרת התמיכה באסטרטגיה החדשה תושק סדרת מוצרים לילדים תחת השם: MILK TIME, הכוללת שלגונים חלביים עם כמות סידן השווה לכוס חלב. בנוסף למאגדות הילדים דואגת שטראוס גם לשילוב משחק יחד עם אכילת השלגון עם השקת "שלגון מקל קסמים", המעוצב בצורת שרביט עם מקל מלא נצנצים לפיזור ו"שלגון סוכריות" בטעם לימון אננס עם סוכירות גומי צבעוניות.

חידוש נוסף לילדים הוא "שלגון מצופה וניל צ'יפ", כאשר על כל מקל שלגון יש צ'יפ עם קוד סודי אותו יש להקליד לאתר ואפשר לזכות בחדר דיגיטלי מתנה.

מותג MAGNUM החזק ביותר בקטגוריית הגלידה בארץ ובאירופנ, מתרחב ל-2 טעמים חדשים - מריר אקוודור" ו"קלאסיק חוף שנהב", המכילים שוקולד מפולי קקאו איכותיים מאקוודור וחוף השנהב.

קרמיסימו, המותג המוביל את קטגוריית חבילות הבית יורחב אף הוא לטעמים נוספים של וניל עם קליפות תפוז, אייריש קרים עם קפוצ'ינו וטעמים נוספים מופחתי שומן. "מהלכים אלה של גלידת שטראוס לשנת 2007", אומר גולדברגר "הם אלו שיעזרו לנו לחזק את מעמדנו כמובילי השוק עם נתח שוק בסיכום שנת 2006 של 56%.

בקטגוריית הלייט מושקים טעמים טרופיים חדשים - אננס ומנגו ולשלגוני הפרי יתווסף טעם נוסף - מנגו עם 20% פרי אמיתי. שגלון הסולרו יושק גם בטעם למון ליים ויכיל רק 99 קלוריות.

על שינוי הנראות של המוצרים, אומר זוהר, כי הערכים הבריאים יבואו לידי ביטוי בלוגו החברה המקורי, שישלב וידגיש את הרכיבים שבגלידה, בעיצובים וויז'ואלים בהשראת הרכיבים העיקריים של הגלידה: חלב, פירות ושוקולד על גבי המוצרים, המקררים, המשאיות, מיתוג נקודות המכירה וכמובן במגוון מוצרים חדשניים". מעתה, הערכים התזונתיים יהיו רשומים בטבלה גדולה וקריאה, רכיבים, כשרויות, סיפור המותג ואנקדוטה מעולם הגלידה. בחזית האריזות תופיע תמונת המוצרים עם שיוך לסדרה לה הוא שייך, המופיע בצורת אייקון בולט.

לאחרונה, סיימה שטראוס בהצלחה את המהלך של החלפת צבעי המאכל בכל מוצרי גלידת שטראוס, וכעת מתחילה במהלך נוסף של החלפת התמציות המלאכותיות בתמציות טבעיות. את המהלך ניתן לראות כבר במוצרים החדשים שמושקים העונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה