מה נשים רוצות?... במכונית - חלק א'

בסדרת כתבות מצולמות - יצאה אפרת אדיר לחפש רכב. היום - שי קופיליס מיגואר מדבר איתה על הפרטים להם שמות נשים לב שמחפשות רכב פרימיום, על הנעשה בעולם בתחום זה ועוד. מומלץ לצפייה... גם לגברים לכתבה המלאה
אפרת אדיר |

עברו הימים בהם הייתם צועקים לנשים - "מי נתן לך רשיון?". אם חשבתם שנשים הן לא כוח קניה חשוב בשוק הרכב - תחשבו שוב. בסיורי בין יבואני הרכב, עולה תמונה מרעננת. כולם רוצים "ביס מהעוגה" של שוק הנשים העצמאיות העולה. איך הם עושים את זה? על כך בשלוש הכתבות המצולמות שאנו מביאים לכם היום, מחר ומחרתיים. בואו איתי.

שוק הרכבים בישראל נחלק לרכבים עממיים ולרכבים פרימיום. במבט על מכוניות הפרימיום, כדוגמת וולבו, ב.מ.וו ויגואר ניתן לחשוב שנשים בישראל אינן מתעניינות בשוק זה.

שי קופיליס, מנהל השיווק המכירות בסוכנות יגואר, המשווקת בארץ על-ידי חברת מאיר, מסביר בראיון בלעדי ל-Bizportal כי ליגואר יש 2 דגמים החביבים בעיקר על נשים. מדובר בדגם S-TYPE הסולידי, המיועד בעיקר לאמהות, שכן הוא מאובזר באמצעי בטיחות ומיגון כגון 6 כריות אוויר, ונמכר במחיר התחלתי של 406 אלף שקל. "לאישה עם ילדים חשוב ביותר הנושא הבטיחותי והיא מחפשת את האביזרים האלקטרוניים המסייעים לבטיחות הילדים", אומר קופיליס.

הדגם השני, הספורטיבי יותר, נקרא X-TYPE והוא אהוב בעיקר, לדברי קופיליס, על רווקות ונשים צעירות. דגם זה נמכר במחיר התחלתי של 313 אלף שקל, תלוי ברמת האבזור והגימור של הרכב.

"נשים מחפשות רכב", מסביר קופיליס "בעיקר לפי פרמטרים של צבע, עיצוב ונוחות. ככה צריך לקנות היום מכונית, כי כל המכוניות טובות יותר או מאד וצריך ליהנות ממה שקונים. נשים קונות, לדעתי, יותר חכם מגברים".

בין הצבעים הפופולארים שמונה קופיליס נמצא הלבן, כסוף, שחור ובז'. לגבי צבעים כהים יותר כמו בורדו, ירוק וכחול, לא רק נשים מוותרות על הצבעים האלה ואנשים בכלל מפחדים, לדבריו, על צבעים מיוחדים יותר.

ש: מה נשים מעדיפות - תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית?

"באופן גורף נשים מעדיפות תיבת הילוכים אוטומטית. בארץ, תיבות הילוכים ידניות לא מעניינות נשים, למרות שבאירופה יש שימוש בקרב נשים גם בתיבת הילוכים ידנית".

ש: מי מחליט בסופו של דבר בקניית רכב לאישה - הגבר או האישה?

"חד משמעית, אישה מחליטה על קניית הרכב רק על דעת עצמה והיא גם קונה את הדגם שהיא רוצה בו. גם במקרה בו הבעל רוצה את הרכב הספציפי והאישה לא רוצה - אז זה לא יהיה, ואם היא כן רוצה והוא לא רוצה - אז זה כן יהיה".

עובדים על קמפיין שיווקי לנשים

על אף כוח הקנייה הנשי המשמעותי, עדיין רוב הפרסומות לרכבים מיועדות לצרכן הגברי ומציגות בקמפיינים גבר מחזיק בהגה או במקרה של רכב משפחתי, הגבר עדיין יושב מאחורי ההגה והאישה לצידו. קופיליס מאמת את הטענה, מצר על כך ואף חושב ש"צריך לשנות את זה ולהיות במקומות שמיועדים לנשים כדי שיביאו את הבעלים שלהן לסוכנות".

עוד מגלה קופיליס, כי יגואר מתכוונת לפעול לתיקון הנושא. "בימים אלה, אנחנו ביגואר נמצאים בתהליך של עשייה ובנייה של קמפיין שיווקי לנשים עם מכונית ה-S-TYPE. הקמפיין יעלה בעיתונים של נשים עם הטבה מעניינת לנשים בלבד ואנחנו מקווים שזה יעבוד טוב ויביא קהל נשי חדש לביקור בסוכנות".

שוק הרכבים לנשים בישראל דומה בהתנהגותו לשוק האירופי ושונה לחלוטין מהשוק האמריקני, בו נשים מעדיפות מכוניות גדולות ומגושמות להסעת הילדים מבית הספר ולחוגים. קופיליס מסביר שהסיבה שהאמריקאים אוהבים מיני ואנים ובישראל לא, נובעת מעיקר בגלל הכבישים הצרים בארץ".

על שוק הרכב הקוריאני הוא אומר: "זהו שוק סגור ויש בו מיסוי אדיר על מכוניות שמגיעות מבחוץ ולכן הוא מיועד לעשירים. שם רוב האנשים נוהגים על מכוניות מנהלים עם מנועי 2 ליטר והם די דומים לנו מבחינת העדפת הגיר האוטומטי, אך שונים באהבתם למוצרים המגיעים מאנגליה. לגבי התנהגות הנשים בשוק הרכב הקוריאני - אני לא יודע להגיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה