יפעת: רוב המותגים מפרסמים באינטרנט ובעיתונות
עקב הגידול בהיקפי הפרסום באינטרנט אשר באו לידי ביטוי בנתח השוק של הפרסום באינטרנט בעוגת הפרסום לשנת 2006, קיבלה יפעת בקרת פרסום החלטה להתחיל לבצע בקרת אמת גם בתחום האינטרנט.
במסגרת בקרת האינטרנט, הוסיפה יפעת בקרת פרסום שירות נוסף למגוון שירותיה: "דו"ח אינטראקטיב יומי", המיועד לכל משרדי האינטראקטיב, הפרסום ומפרסמים שונים ומאפשרת להם לקבל את נתוני הבקרה באופן יומי ומסודר, כולל אפשרות לצפות בקריאטיב עצמו.
הבקרה מבוצעת באמצעים דיגיטליים ואנושיים ותספק על בסיס יומי בזמן אמת פילוח מדויק של הקמפיינים המופיעים באתרים ברשת. בשלב ראשון הבקרה כוללת את ששת האתרים המובילים לפי סקר TIM האחרון: וואלה, YNET ,MSN, נענע, תפוז ו-NRG.
כמו כן, בכוונתה של יפעת בקרת פרסום להוסיף בהמשך אתרים נוספים לבקרת הפרסום באינטרנט וכבר בשבוע הבא יתווספו האתרים "גלובס" ו"דה מרקר" לסיקור האינטרנט ולאחר מכן, כאמור, אתרים נוספים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הבקרה באינטרנט תיתן מענה לגופים רבים בתחום הפרסום הצמאים למידע אמין ועדכני על הפרסום ברשת. כחברה מובילה בתחומה, יפעת בקרת פרסום רואה לעצמה אתגר לנטר תחום זה, תחת המגבלות הקיימות. אנו צופים כי נתוני פאנל המדידה, לכשיקום, יצטרפו לנתוני יפעת על מנת לתת תמונה הוליסטית יותר".
יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל, שבחן את דו"ח האינטראקטיב היומי מוסיף: "מהלך זה של יפעת הוא מהלך חשוב שתורם רבות לקידומו של הפרסום ברשת. המדיה עדיין צעירה וחסר הרבה סדר ומידע וכל צעד בכיוון הזה הוא חשוב. אני מאמין גדול בבקרה ומדידה, גם אם הנתונים עדיין לא מושלמים, יש להם חשיבות רבה והם מסייעים בקבלת תמונת מצב על השוק, על הענפים השונים, פעילות מתחרים ועוד. עם הרחבת המדידה לאתרים נוספים וכלים נוספים התרומה תהיה גדולה אף יותר".
רוב המותגים מפרסמים באינטרנט ובעיתונות
מהשוואה ראשונה שערכה יפעת בין פרסום באינטרנט לפרסום בטלוויזיה ובעיתונות היומית בחודש ינואר 2007 עולה, כי מספר המפרסמים ב-6 האתרים שנבדקו - כפול ממספר המפרסמים בטלוויזיה. עם זאת יש לציין, כי הטלוויזיה היא עדיין המדיום עם רף הכניסה הגבוה ביותר אך נמוך משמעותית ממספר המפרסמים בעיתונות היומית שעדיין מחזיקה בתמהיל המפרסמים הגדול ביותר.
עוד עולה מן הנתונים, כי מתוך כ-1,700 מותגים שפורסמו בעיתונות היומית, בטויזיה ובאינטרנט, רק 3% פרסמו בשלוש המדיות במקביל ואילו רוב המותגים שבחרו לפרסם רק בשתי מדיות - בחרו בשילוב של אינטרנט ועיתונות.
יעקובי מוסיף, כי "בנוגע לפריסת המדיה באינטרנט, אחד הדברים הבולטים העולים מן המחקר הוא שאף מפרסם באתרי האינטרנט שבמחקר לא פרסם בכל 6 האתרים במקביל. מתוך 600 קמפיינים שאותרו, אף קמפיין לא עלה בוואלה, YNET, MSN, נענע, תפוז ו-NRG ביחד, ואילו רק 3 קמפיינים עלו ב-5 מתוך 6 האתרים. לעומת זאת, כ-380 קמפיינים מתוך ה-600 שאותרו עלו רק באתר אחד מתוך השישה. בבדיקה שבוצעה עולה, כי ברוב המקרים כשקמפיין עלה רק באתר אחד היה זה ב-YNET או בוואלה".
נתון מעניין נוסף שעלה מן הבדיקה מראה, כי המותגים עם מספר הקמפיינים הגדול באינטרנט בחודש ינואר 2007 היו פלאפון, פרטנר, סלקום, YES וישרוטל. הקטגוריות המובילות בפרסום באינטרנט מבחינת מספר קמפיינים הן: לימודים, אתרים שונים, תקשורת סלולרית ומרכזים רפואיים.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".