יפעת: רוב המותגים מפרסמים באינטרנט ובעיתונות
עקב הגידול בהיקפי הפרסום באינטרנט אשר באו לידי ביטוי בנתח השוק של הפרסום באינטרנט בעוגת הפרסום לשנת 2006, קיבלה יפעת בקרת פרסום החלטה להתחיל לבצע בקרת אמת גם בתחום האינטרנט.
במסגרת בקרת האינטרנט, הוסיפה יפעת בקרת פרסום שירות נוסף למגוון שירותיה: "דו"ח אינטראקטיב יומי", המיועד לכל משרדי האינטראקטיב, הפרסום ומפרסמים שונים ומאפשרת להם לקבל את נתוני הבקרה באופן יומי ומסודר, כולל אפשרות לצפות בקריאטיב עצמו.
הבקרה מבוצעת באמצעים דיגיטליים ואנושיים ותספק על בסיס יומי בזמן אמת פילוח מדויק של הקמפיינים המופיעים באתרים ברשת. בשלב ראשון הבקרה כוללת את ששת האתרים המובילים לפי סקר TIM האחרון: וואלה, YNET ,MSN, נענע, תפוז ו-NRG.
כמו כן, בכוונתה של יפעת בקרת פרסום להוסיף בהמשך אתרים נוספים לבקרת הפרסום באינטרנט וכבר בשבוע הבא יתווספו האתרים "גלובס" ו"דה מרקר" לסיקור האינטרנט ולאחר מכן, כאמור, אתרים נוספים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הבקרה באינטרנט תיתן מענה לגופים רבים בתחום הפרסום הצמאים למידע אמין ועדכני על הפרסום ברשת. כחברה מובילה בתחומה, יפעת בקרת פרסום רואה לעצמה אתגר לנטר תחום זה, תחת המגבלות הקיימות. אנו צופים כי נתוני פאנל המדידה, לכשיקום, יצטרפו לנתוני יפעת על מנת לתת תמונה הוליסטית יותר".
יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל, שבחן את דו"ח האינטראקטיב היומי מוסיף: "מהלך זה של יפעת הוא מהלך חשוב שתורם רבות לקידומו של הפרסום ברשת. המדיה עדיין צעירה וחסר הרבה סדר ומידע וכל צעד בכיוון הזה הוא חשוב. אני מאמין גדול בבקרה ומדידה, גם אם הנתונים עדיין לא מושלמים, יש להם חשיבות רבה והם מסייעים בקבלת תמונת מצב על השוק, על הענפים השונים, פעילות מתחרים ועוד. עם הרחבת המדידה לאתרים נוספים וכלים נוספים התרומה תהיה גדולה אף יותר".
רוב המותגים מפרסמים באינטרנט ובעיתונות
מהשוואה ראשונה שערכה יפעת בין פרסום באינטרנט לפרסום בטלוויזיה ובעיתונות היומית בחודש ינואר 2007 עולה, כי מספר המפרסמים ב-6 האתרים שנבדקו - כפול ממספר המפרסמים בטלוויזיה. עם זאת יש לציין, כי הטלוויזיה היא עדיין המדיום עם רף הכניסה הגבוה ביותר אך נמוך משמעותית ממספר המפרסמים בעיתונות היומית שעדיין מחזיקה בתמהיל המפרסמים הגדול ביותר.
עוד עולה מן הנתונים, כי מתוך כ-1,700 מותגים שפורסמו בעיתונות היומית, בטויזיה ובאינטרנט, רק 3% פרסמו בשלוש המדיות במקביל ואילו רוב המותגים שבחרו לפרסם רק בשתי מדיות - בחרו בשילוב של אינטרנט ועיתונות.
יעקובי מוסיף, כי "בנוגע לפריסת המדיה באינטרנט, אחד הדברים הבולטים העולים מן המחקר הוא שאף מפרסם באתרי האינטרנט שבמחקר לא פרסם בכל 6 האתרים במקביל. מתוך 600 קמפיינים שאותרו, אף קמפיין לא עלה בוואלה, YNET, MSN, נענע, תפוז ו-NRG ביחד, ואילו רק 3 קמפיינים עלו ב-5 מתוך 6 האתרים. לעומת זאת, כ-380 קמפיינים מתוך ה-600 שאותרו עלו רק באתר אחד מתוך השישה. בבדיקה שבוצעה עולה, כי ברוב המקרים כשקמפיין עלה רק באתר אחד היה זה ב-YNET או בוואלה".
נתון מעניין נוסף שעלה מן הבדיקה מראה, כי המותגים עם מספר הקמפיינים הגדול באינטרנט בחודש ינואר 2007 היו פלאפון, פרטנר, סלקום, YES וישרוטל. הקטגוריות המובילות בפרסום באינטרנט מבחינת מספר קמפיינים הן: לימודים, אתרים שונים, תקשורת סלולרית ומרכזים רפואיים.
הערה: יפעת הינה בעלת עניין בקבוצת "קו מנחה".