רבוע כחול בצעד נוסף לביסוס מעמדה ברשתות העירוניות

יוצאת בפרסום לסניפי "סופר סנטר" - הרשת העירונית של החברה בכיכובה של השחקנית שרית וינו-אלעד; רשת שופרסל, מצידה, מנסה לבסס את מעמדו של המותג הפרטי שלה
אפרת אדיר |

מכירת רשת הסופרמרקטים השכונתית AM:PM לקבוצת דור אלון מוכיחה, כי חשיבותן של הרשתות הפרטיות מכרעת והן שחקן חשוב ורלוונטי בשוק קמעונות המזון בישראל.

רשתות המזון המאורגנות כדוגמת שופרסל ורבוע כחול נערכות אף הן למאבק מול הרשתות הפרטיות, הממוקמות בלב שכונות מרכזיות ורחובות ראשיים, יוצאות למלחמת מחירים ומבצעים אטרקטיביים ומגבירות את הפרסומים במדיה. רשת שופרסל פועלת בגזרת העירונית עם פורמט "שופרסל שלי" השכונתי ורשת הרבוע הכחול עם "סופר סנטר".

וכדי לחזק את הדברים, עולה היום (ד') קמפיין נוסף של "סופר סנטר" באמצעות שטרית גרופ SMG, בתקציב כולל של 300 אלף דולר. הקמפיין כולל סרטוני פרסומת בטלוויזיה, תשדירים ברדיו, עיתונות ו-BTL ומככבת בו השחקנית שרית וינו-אלעד, המובילה את פרסומי הרשת בשנה האחרונה.

אביטל גינסברג, מנכ"ל משרד שטרית גרופ SMG מוסרת, כי מטרת הקמפיין המשך מיצובה של רשת "סופר סנטר" כרשת העירונית והאיכותית ביותר.

כחלק מתהליך המיצוב של הרשת ופנייה ללקוחות להעדיף אותה על פני הרשתות העירוניות המתחרות, בחרו בשטרית גרופ SMGלהתמקד במוצרי האיכות שבה. בסרטוני הפרסומת מוצגים צילומים של מוצרי מזון המצויים ברשת, ואשר היה נהוג עד כה "לפגוש" בהם רק ברשתות פרימיום עולמיות. בחירת המוצרים נעשתה תוך שימת דגש על המחלקות החדשות ברשת, על הטריות ועל ייחודיות המוצרים.

פרסום שטרית גרופ SMG מטפל מזה כשנתיים ברשת הרבוע הכחול, במהלכן קיבלה הרשת החלטה אסטרטגית לכינוס מותגים על פי ההגדרה שרשת "סופר-סנטר" היא הרשת העירונית של הריבוע הכחול; מותגי הדיסקאונט כונסו תחת המותג "מגה" והחנויות למגזר החרדי תחת המותג "שפע שוק".

גם רשת שופרסל השיקעה את שנת 2006 במהלך אסטרטגי רחב היקף שיצר 3 פורמטים קמעונאיים תחת השמות: "שופרסל שלי" השכונתי, "שופרסל דיל" ו-"שופרסל ביג" שהחליף את סניפי קוסמוס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.