יובל לנדסברג: מכירות קוסמופארם ב-2006 - 120 מ' ש'
חברת קוסמופארם, יצרנית מותגי הטיפוח "קרמה" ו"כיף", משיקה 7 סדרות מוצרים חדשות בתחום טיפוח השיער, תחליבי הרחצה, קרם גוף והדיאודורנטים.
ההשקות ילוו בפעילות שיווקית ופרסומית בהיקף של כ-3 מיליון דולר, הכוללת קמפיינים בטלוויזיה ובעיתונות, באמצעות משרד הפרסום יורו תל אביב, ופעילויות קד"מ להגברת ההתנסות באירועים שונים ובמכוני כושר.
יובל לנדסברג, מנכ"ל קוסמופארם, מסר כי החברה צמחה בשיעור של 400% במהלך 5 שנות פעילותה ומכירות החברה בשנת 2006 הסתכמו בכ-120 מיליון שקל. כמו כן, לדבריו, צפי המכירות לשנת 2007 הנו כ-160 מיליון שקל.
מנתוני נילסן לשנת 2006 עולה, כי קוסמופארם מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בישראל - 28%, בתחום תחליבי הרחצה עם המותגים קרמה וכיף. כן, מחזיקה החברה בקטגוריית קרם הגוף נתח שוק של כ-15.4% וממוקמת במקום השני בקטגוריית לחות לשיער עם נתח של 18%.
לדברי לנדסברג, קוסמופארם הביאה עמה לשוק הטואלטיקה חדשנות ותעוזה מוצרית מבחינת ניחוחות ומרקמים. "במשך חמש שנים עסקנו בבניית קרמה וכיף ומיצובם. מנועי הצמיחה החדשים של החברה יתבססו על העצמה וחיזוק המותגים בקטגוריות הקיימות ולצדה חדירה לתחומי פעילות חדשים.
בין הסדרות החדשות המושקות ניתן למצוא מוצרי אנטי-אייג'ינג בקטגוריית הטואלטיקה. קטגוריית קרם הגוף עומדת על 30 מליון שקלים ועם השקת המוצר החדש מתעתדת החברה לכבוש נתח של 25% מקטגוריית זו.
קטגוריית טיפוח השיער מהווה מנוע צמיחה עיקרי לשנת 2007 עבור קוסמופארם. כעת מושקת סדרת טיפוח בשם Crema Recharge הכוללת: שמפו, מרכך ומסיכות לשיער. קוסמופארם מתעתדת לכבוש נתח של % 10 מתחום השמפו והמרכך, מתוך שוק הנאמד בכ-330 מיליון שקל. בתחום המסיכות לשיער מתכוונת החברה להגיע באמצעות המוצרים החדשים לנתח של 25%, מתוך שוק הנאמד בכ-10 מיליון שקל.
בתחום הדיאודורנטים מחזקת קוסמופארם את מעמדה עם השקת סדרה חדשה תחת המותג קרמה שתכלול דיאודורנט בארבעה פורמטים: ספריי, סטיק, ג'ל ורול-און ובניחוחות שונים. שוק הדאודורנטים בישראל מגלגל מדי שנה כ-180 מיליון שקל, היעד של קרמה הוא לכבוש נתח שוק של 20% בתוך כשנה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.