סקר: 51% מהמגזר החרדי קנו השנה יותר מוצרי בריאות
בשנה האחרונה קנו 51% ממשקי הבית במגזר החרדי יותר מוצרי בריאות, כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק בהתאחדות התעשיינים, בהסתכמו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא דפוסי קניית מזון במגזר החרדי בישראל. כמו כן, 31% ממשקי הבית החרדים לא שינו את דפוסי קניית המזון ו-7% מהם רכשו פחות מוצרי בריאות.
קרינגל מציין, כי מהסקר עולה ש-46% ממשקי הבית החרדים קנו בשנה האחרונה יותר מוצרים דיאטתיים עם פחות שומן ו-11% קנו פחות מוצרי מזון דיאטתיים.
עוד מתברר, כי כרבע ממשקי הבית במגזר החרדי ציינו כי בשנה האחרונה קנו יותר מוצרי פרימיום (מוצרים יוקרתיים כמו תה ירוק, שמן זית וכדומה); 20% ממשקי הבית במגזר זה ציינו כי אינם נוהגים לקנות מוצרי פרימיום; 38% לא שינו את דפוסי הקניה, ו-17% קונים פחות.
בבדיקת המאפיינים של הצרכנים במגזר החרדי, עולה כי שיעור הקונים כיום מוצרים אלו (בריאותיים, דיאטתיים ומוצרי יוקרה) גבוה יותר במגזר החרדי בקרב בעלי הכנסה גבוהה ואקדמאים.
נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, מראה ש-29% ממשקי הבית החרדים מדווחים כי הם קונים היום פחות מוצרי מזון מוכנים בהשוואה לשנים האחרונות. לעומתם, 20% ציינו כי הם קונים יותר מוצרים כאלו במקום להכינם בבית; 39% מהנשאלים לא שינו את דפוסי הקניה, בעוד 2% טענו כי מעולם לא הכינו בבית אוכל.
מבין משקי הבית החרדים שקונים יותר מזון מוכן - 33% נוהגים לקנות עוגות מוכנות; 29% קונים דברי מאפה מוכנים; 20% קונים שניצלים; 19% קונים לחמים; 19% קונים סלטים מוכנים; 15% קונים קציצות, חזה עוף ונקניקיות; 10% קונים בורקסים או מלווח ופיצות מוכנות; 7% קונים מוצרי מזון קפואים למיניהם; 4% קונים אוכל מוכן ו-2% קונים גפילטעפיש מוכן.
יצויין, כי בישראל חיים כ-630 אלף חרדים, בכ-115 אלף משפחות. משפחה חרדית ממוצעת מונה 5.45 נפש וגדולה פי 1.75 ממשפחה ממוצעת (יהודית) בישראל, המונה 3.12 נפשות.