אטואל ויזמן
כאתר אינטרנט, החלטנו לבחון את התחום שלנו ולשאול אנשי מקצוע מענף הפרסום שאלות בנושא האינטרנט וגם שאלות אישיות. הפעם מתארחת ב-BIZ-QUIZ אטואל ויזמן, מנהלת מחלקת האינטראקטיב ב"מגזרים - תקשורת שיווקית משולבת", המתמחה בפרסום למגזר החרדי, הרוסי והערבי.
לאיזה מותג בינלאומי היית רוצה לעשות קמפיין אינטרנט?
לוודקה אבסולוט, מותג שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בתחום הפרסום וקידום המכירות. עד כדי כך שהוא מהווה נושא לימוד באקדמיה, אך לא ניצל את הפלטפורמה האינטראקטיבית, בדומה לשאר המשקאות האלכוהוליים, בצורה ראויה.
מהו קמפיין האינטרנט הבולט בישראל בשנת 2006? אהבתי את הקמפיין שעשו Y&R לטושיבה. בקמפיין נדרש הגולש להזיז את הסמן בבאנר כדי "לחדד" את מסך האתר אליו נכנס. זהו קונספט אינטגרטיבי שעושה שימוש חכם באינטרנט - כמדיום אינטראקטיבי - ומעביר בצורה חד משמעית את המסר העיקרי של המוצר.
איזה אדם מתחום הפרסום בעבר ובהווה תרם את התרומה הגדולה ביותר לתחום?
צפוי היה להתייחס לאנשים מצד משרדי הפרסום. אני דווקא מוצאת שהלקוחות הם אלו שתרמו ותורמים את התרומה הגדולה ביותר לתחום. אותם לקוחות שהשכילו להבין שהאינטרנט הוא חלק בלתי נפרד ממדית הפרסום והודות לכך, נהנים מחשיפה יעילה וחכמה ומתקשורת מדידה ואיכותית עם קהל הלקוחות שלהם.
מה הפספוס הגדול ביותר בתחום הפרסום באינטרנט שהיה השנה?
המייל הוויראלי. מדובר באמצעי שעושה שמות ברשת ועדיין לא הצליח להגיע למיצוי הפוטנציאל שלו.
עיקר המסרים שעוברים ברשת אינם פרסומיים למרות שהגולשים צמאים לסרטונים ויראליים שנונים ובעיקר לסרטוני take off על נושאי אקטואליה (שהוכיחו עצמם כהצלחה בלתי מעורערת).
איזה חלק מעוגת הפרסום יתפוס האינטרנט בעוד כ-5 שנים?
בין 20%-30% ואפילו יותר, בהנחה שפעילות שיווקית סביב האינטרנט תצבור תאוצה ותנטוש את הגישה המסורתית הרואה באינטרנט מדיה משלימה בלבד.
איפה אתה רואה עצמך בעוד מספר שנים?
אני רואה עצמי מובילה מחלקה אינטראקטיבית מגזרית גדולה וענפה - כזו שתעיד בעד עצמה על התובנה של המפרסמים להכיר בכוחות האינטרנט בכלל ובשוק המגזרי בפרט.