הדולר נסחר סביב רמת 1.3195 אל מול האירו

זאת על רקע אכזבה בנתוני סקר הייצור בארה"ב. אתמול פורסמו מספר נתונים כלכליים חשובים בארה"ב בינהם נתוצר הדפלציוני הרבעוני

אמש נסחר הדולר במגמה מעורבת אל מול העיקריים זאת על רקע אכזבה בנתוני סקר הייצור בארה"ב. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.3195 אל מול האירו ,סביב הרמות של 118.35 אל מול היין וסביב הרמות של 1.9635 אל מול הסטרלינג.

אתמול פורסמו מספר נתונים כלכליים חשובים בארה"ב בינהם נתוצר הדפלציוני הרבעוני אשר הצביע על עלייה ל-1.9% בעוד צפי השווקים עמד על 1.8%. הנתון החיובי נתן לדולר תמיכה לזמן קצר לפני שחזר לרדת. "הדולר הצליח לעלות מול האירו עד לרמה של 1.3150, אך אי פריצה של רמת תמיכה זו נתנה איתות למשקיעים רבים לקנות את האירו", מוסר אסטרטג מטבעות בכיר מבנק השקעות בבוסטון.

כמו כן, פרסום סקר ה-FED בפילדלפיה (ייצור) הראה ירידה לרמה של 4.3- נק', נמוך מציפיות השוק. "המשק האמריקאי ממשיך להראות סימני חולשה והסיכויים להורדת ריבית הפד בתחילת שנת 2007 הולכים וגוברים, עם זאת הנתונים בגוש האירו מצביעים סבירות גבוה להעלאת ריבית של הבנק המרכזי האירופאי בתחילת השנה" מוסר כלכלן בכיר מגרמניה.

היומן הכלכלי עמוס היום בנתונים כלכליים חשובים מאירופה וארה"ב, את מרכז תשומת הלב ימשוך פרסום נתוני הזמנות מוצרים ברי קיימא בארה"ב בשעה 15:30(שעון ישראל) ונתוני החשבון שוטף בגוש האירו. "לאחרונה ראינו שסופי השבוע הופכים להיות מעניינים ותנודתים מבחינת סחר במט"ח , לכן משקיעים יעקבו בכליון עיניים אחר הנתונים היום", מוסר טריידר בכיר.

דולר/שקל: המטבע הישראלי ממשיך לשמור על חוזקו אל מול האמריקאי ולהסחר ברמות שיא של 5.5 שנים. זאת על אף הציפיות להורדת הריבית של הבנק המרכזי בישראל לרמה של 4.75% ביום שני הקרוב בכדי לרסן את האינפלציה הנמוכה אשר עומדת להיות בסוף השנה ברמה של 0.3%- הרבה מתחת ליעד המבוקש.

"נתוני הצמיחה האיטית בארה"ב וריבוי השקעות זרות בארץ מחזקים את השקל אל מול הדולר" מוסר טריידר בכיר מישראל. כעת נסחר השקל סביב הרמות של 4.1885 אל מול הדולר.

זהב: אמש החוזה על המתכת הזהובה נסחר ביציבות סביב הרמות של 620$ לאונקיה על רקע המסחר הדליל במתכת הזהובה לקראת החגים הקרבים. מחירי הזהב ירדו אתמול ביותר מ-3 דולר לאונקיה לאחר הירידה במחירי הנפט. "המסחר בזהב עשוי להיות בטווח 610.00-650.00 עד סוף השנה הנוכחית", מוסר אסטרג סחורות בכיר.כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 622.10 דולר לאונקיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

ארקיע
צילום: ארקיע

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים

רן קידר |
נושאים בכתבה ארקיע

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.

לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.

מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.