שטראוס מחלבות: "אקטימל חוצה את רף 100 מיליון שקל"
שטראוס מחלבות סוגרת שנה נוספת של צמיחה דו ספרתית ומדווחת על צמיחה של 30% ב-3 שנים. בתוך כך, מרחיבה החברה את קטגוריית המשקאות הפונקציונליים ומשיקה "משקה אקטיביה"- משקה בוקר המסייע לפעילות העיכול, בטעם טבעי, המבוסס על הצלחת מכירות יוגורט אקטיביה.
רונן זהר, מנכ"ל שטראוס מחלבות אמר היום (א') במסיבת העיתונאים שקיימה המחלבה, כי שטראוס מחלבות תופסת נתח של 28.5% משוק החלב והינה מנוע הצמיחה של שוק החלב, עם תרומה של 40% לצמיחת כלל השוק.
שנת 2006 סומנה על-ידי מחלבת שטראוס כשנת מהפכה פונקציונאלית, כאשר כחלק מהמהפכה, חצה מותג אקטימל את רף ה-100 מיליון שקל במכירות השנה.
נתון מפתיע נוסף שייך למותג אקטיביה אשר הושק באמצע שנת 2005 והפך, לדברי סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות, להצלחה חסרת תקדים: "אקטיביה הינו פריט היוגורט הנמכר ביותר בשוק היוגורט בישראל ופתח תת-קטגוריה ענקית בעולם היוגורט, התופסת נתח של 16% מסך מכירות דנונה".
לדבריה, בתוך שנה הגיע מותג אקטיביה ל-50 מיליון שקל מכירות בארץ, עם צמיחה של 70%. "יוגורט אקטיביה מגיע לכל בית שלישי בישראל", אומרת שילוני, ומסבירה, כי "הצמיחה של שטראוס מחלבות נובעת מהחדשנות הבלתי פוסקת, המייצרת ערך מוסף אטרקטיבי עבור הצרכן. חדשנות זו נשענת בעיקר על שני מותגי המזון החזקים בישראל, המובילים, כל אחד את עולם התוכן אותו הוא מייצג: מילקי - המסמן את פסגת העינוג של שוק החלב והשיק 15 מוצרים חדשים בתוך 3 שנים, ומולו דנונה - מוביל המהפכה הפונקציונלית ששינתה את פני עולם היוגורט בשנתיים האחרונות".
על מותג מילקי אומרת שילוני, כי מדובר במותג הממציא את עצמו כל פעם מחדש וצומח דרך חווית מותג וחדשנות בלתי פוסקת. "השנה מילקי השיק את קטגוריית הקינוחים שזכתה להצלחה רבה והביאה את המותג לשיא נוסף ולצמיחה של 14% השנה".
גם מותג דנונה שטראוס ממשיך לצמוח, לדבריה, בעוצמה, זו השנה הרביעית ברציפות, כאשר השנה צמח דנונה שטראוס בכ-16%. "משקה הבוקר של דנונה חולל מהפכה בעולם משקאות היוגורט כשהציע תועלת חדשה של פתרון תזונה מאוזן ונוח לצרכן. המוצר זכה להכרה ולהערכה כשזכה בפרס הגרנד-אפי ונבחר למהלך השיווקי המוצלח ביותר של השנה ומחזיק ב-71% נתח שוק", מסיברה שילוני את הצלחת משקה הבוקר.
כיום, מבצעת מחלבות שטראוס שילוב בין הצלחת משקה הבוקר להצלחת המותג אקטיביה ומשיקה משקה בוקר "אקטיביה" - משקה יוגורט המסייע לפעילות העיכול.
שילוני מנמקת את המהלך האסטרטגי, בעקבות ההצלחה הפנומנלית של יוגורט אקטיבייה, שמכר 23 מיליון גביעים מתחילת 2006. "דנונה שטראוס בהעברת מרכז הכובד של עולם היוגורט למוצרים חדשניים מתחום המזון הפונקציונלי, המתבססים על מחקרים ייחודיים ופיתוחים מתקדמים".
משקה היוגורט הפרוביוטי מושק, כאמור, בטעם טבעי עם 1.5% שומן. כל בקבוק אקטיביה מכיל למעלה מ-10 מיליארד חיידקי Bifidus Essensis ידידותיים, המזרזים את מעבר המזון במעי ותורמים להרגשת נוחות וקלילות לאורך היום. החיידק הידידותי Bifidus Essensis פותח ונבדק במעבדות דנונה העולמית.
משקה אקטיביה נמכר במדינות רבות ברחבי העולם ומהווה כ-20% מסך מכירות המותג. במחלבות שטראוס צופים, כי המשקה יביא לגידול של 15% במכירות המותג.