מרכבים השיקה אוטובוס נמוך לסיוע לקשישים ונכים

השקיעה כ-2.5 מיליון שקל בתכנון ופיתוח אוטובוס מדגם פיוניר. מחירו יגיע ל-190 אלף אירו
שרות Bizportal |

מרכבים השיקה בימים אלה אוטובוס עירוני חדש, נמוך רצפה. החברה מוסרת כי היא השקיעה כ-2.5 מיליון שקל בתכנון ופיתוח אוטובוס מדגם פיוניר. מיכה מייקסנר, מנכ"ל מרכבים מסר, כי "אוטובוס פיוניר מיועד לתחבורה ציבורית עירונית פרברית, עם אפשרות נוחה לעלייה וירידה של נוסעים מוגבלים פיזית, כולל נכים עם כיסא גלגלים, ומערכת המאפשרת הטיה והנמכת הרצפה לגובה מדרכה".

לאוטובוס רצפה נמוכה עם משטח אחיד מדלת הכניסה הקדמית ועד לדלת האחורית במרכז האוטובוס. שתי מדרגות במעבר במרכז האוטובוס מאפשרות בעבר לחלקו האחורי. קשישים או נכים על כסא גלגלים יוכלו להיעזר בו. לאוטובוס מערכת המאפשרת הטיה לצידו הימני והנמכת הרצפה עד לגובה המדרכה. מרכב האוטובוס עשוי מפלדת אלחלד המונעת תופעת קורוזיה ועיכול ומקנה חוזק רב למבנה האוטובוס. משטח הרצפה מותקנת "רמפה" להעלאה והורדה נוחה של כסא גלגלים. מרכז האוטובוס ישנה רחבה לעיגון כסא הגלגלים.

עוד מסרה החברה כי באוטובוס עד 38 מקומות ישיבה מרופדים ונוחים ומקום ל-50 נוסעים נוספים בעמידה. בהיקף האוטובוס מותקנים חלונות פנורמיים עם מפתח גדול במיוחד המאפשר שדה ראיה נוחה לנוסע אל מחוץ לאוטובוס. בחזית האוטובוס ובחלקו האחורי וצידו הימני מותקנת מערכת תצוגת קו דיגיטליים כולל מלל המורה את יעד הנסיעה.

יצויין, כי שלדת האוטובוס היא מתוצר וולבו שבדיה מדגם B12B-LE ומצוידת המנוע בעל נפח של 12 ליטר עם הספק של 340 כ"ס העונה לדרישות התקן החדש יורו 4 ומצויד במערכת SCR – (SELECTIVE CATALIST REDUCTION ) הכולל ממיר להפחתת תחמוצת חנקן תוך שימוש בתמיסת אוריאה.

תיבת הילוכים אוטומטית מדגם ZF, 6 הילוכים, בלמי דיסק מאחור ומקדימה, מיכל דלק 350 ליטר. יתרון בולט באוטובוס LE לעומת NL (רצפה נמוכה בכל האוטובוס) בעלויות תחזוקה נמוכה ואפשרות תחזוקה נוחה זולה ויעילה יותר. מחיר האוטובוס עומד על כ-190,000 יורו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה