המפתח להמרת יותר גולשים לקונים פרק א'

אם תדפדפו בארכיב שלפני פקיעת בועת הדוט.קום, חזקה עליכם שתיזכרו בתיאורית הכלכלה החדשה, שגרסה שאפשר להשקיע עד אינסוף בלי החזר רווח, כי הכסף ימשיך לזרום מכיסי המשקיעים כמעיין מתגבר שאינו חרב.

דודו הוא אחד מהרבים שחווה בניסיון שהוכיח שהבועה לא החליפה את הכלכלה הישנה, כרבים הוא נאלץ לסגור את ה"בסטה" ולגלות מחדש את מכמני הכלכלה הישנה שאפשר לאמץ לעולם האינטרנט.

ישבנו ב"טל בייגלס" שממול הסינמטק בתל-אביב, מקום אהוב על דודו משום המרחב שהוא מאפשר לרגליו הארוכות. ידעתי שדודו מתמקד מזה זמן מה בשיווק באמצאות אתר אינטרנט, לא הופתעתי כשאמר, "קראתי את הכתבה שלך בגין החלת כללי השיווק הישיר העתיקים על כתיבת תוכן באתרים" לאחר שלגם מספל הקפוצ'ינו המשיך, "ונראה לי שאתה טוען שעלינו לחזור ולכתוב תוכן מכירתי כפי שכתבו במכתבי מכירה לפני 30 או ארבעים שנה כדי לקבל תוצאות רווחיות יותר?".

”האמת דודו שהתכוונתי אפילו לשישים שנה ויותר, אתה רואה, בשנת 1923 כתב קלוד סי. הופקינס את סיפרו "פרסום מדעי" שהגדיר לראשונה את תורת הפרסום כמדע" חיוך של פליאה חלף על פניו של דודו שאמר בתהייה ברורה "זה מעל 80 שנים!" "לפני כ 35 שנים" המשכתי "דוד אוגילבי הנחשב לגדול הפרסומאים של הפרסום המודפס אמר – אסור להרשות לאף אחד להתעסק בשום עניין הקשור בפרסום עד אשר יקרא את הספר הזה שבע פעמים, הספר הזה שינה את דרך חיי" "אבל השפה המדוברת השתנתה במשך השנים – דרך הפניה – הסגנון הכול שונה" התעקש דודו.

"אתה בהחלט צודק" הסכמתי עם דודו אבל יסודות האדם והתנהגותו לא השתנו ב 80 שנה כפי שלא השתנו חוקי הפיזיקה מאז זמנו של ניוטון שהיו קיימים אף מלפני זמנו" "למה אתה מתכוון במדויק" שאל דודו שנראה שקישר את הבסיס המדעי לנושא השיחה כתיבת תוכן מביא תוצאות באתרי אינטרנט.

" אני מתכוון לעובדה שאנשים ראשית קרובים לעצמם לעניינם. ולכן חייב האתר ראשית להתמקד בבעיות הקהל אליו הוא פונה – בכותרת ברורה מסקרנת או מבטיחה" "והם אין זאת המצב ברוב אתרים" שאל דודו רטורית והמשיך "מעניין אף פעם לא בחנתי את "מסך- הנחיתה" בצורה זו" "דודו, לדעתך אם נבדוק 100 מסכים שמטרתם למכור מוצר או שרות כמה מהם יהדרו לכלל הזה?" דודו חשב מעט וענה "מאילו שאני מכיר אולי אחד או שניים." "וכיצד מורכבת כותרת אתרים" המשכתי לשאול "האם אתה מתכוון לכך ש- URL האתר הוא בעצם חלק מכותרת האתר, שבהמשכו בא משפט מפתח?" החזיר דודו בשאלה שהראתה שאכן הצלחתי לכוון לדעתו. "ממש כך, כמשל לעיתון או מגזין מצליח המושך קוראים בשמו וממשיך בכותרת מתחדשת לעיתים. ואיך האתר שלך דודו?" המשכתי, כמעט ללא היסוס הוא במעין נימה שיעית של הלקאה עצמית הוא ענה "נופל לחלוטין מחוץ להגדרה של פונה ללב שורש הכאב של הקהל בו אני מעוניין".

"הי רון המשיך דודו, יש לך זמן מחר לקפה, אני רוצה לחשוב על שדיברנו היום לפני שנמשיך בעקרונות הפרסום המדעי על פי קלוד הופקינס".

מכיוון שאינני מחמיץ הזדמנות לבקר "בטל בייגלס" נדתי לחיוב בראשי.

רון א אלכסנדרי Phd

לקריאת הפרקים הקודמים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה