המפתח להמרת יותר גולשים לקונים פרק א'
אם תדפדפו בארכיב שלפני פקיעת בועת הדוט.קום, חזקה עליכם שתיזכרו בתיאורית הכלכלה החדשה, שגרסה שאפשר להשקיע עד אינסוף בלי החזר רווח, כי הכסף ימשיך לזרום מכיסי המשקיעים כמעיין מתגבר שאינו חרב.
דודו הוא אחד מהרבים שחווה בניסיון שהוכיח שהבועה לא החליפה את הכלכלה הישנה, כרבים הוא נאלץ לסגור את ה"בסטה" ולגלות מחדש את מכמני הכלכלה הישנה שאפשר לאמץ לעולם האינטרנט.
ישבנו ב"טל בייגלס" שממול הסינמטק בתל-אביב, מקום אהוב על דודו משום המרחב שהוא מאפשר לרגליו הארוכות. ידעתי שדודו מתמקד מזה זמן מה בשיווק באמצאות אתר אינטרנט, לא הופתעתי כשאמר, "קראתי את הכתבה שלך בגין החלת כללי השיווק הישיר העתיקים על כתיבת תוכן באתרים" לאחר שלגם מספל הקפוצ'ינו המשיך, "ונראה לי שאתה טוען שעלינו לחזור ולכתוב תוכן מכירתי כפי שכתבו במכתבי מכירה לפני 30 או ארבעים שנה כדי לקבל תוצאות רווחיות יותר?".
”האמת דודו שהתכוונתי אפילו לשישים שנה ויותר, אתה רואה, בשנת 1923 כתב קלוד סי. הופקינס את סיפרו "פרסום מדעי" שהגדיר לראשונה את תורת הפרסום כמדע" חיוך של פליאה חלף על פניו של דודו שאמר בתהייה ברורה "זה מעל 80 שנים!"
"לפני כ 35 שנים" המשכתי "דוד אוגילבי הנחשב לגדול הפרסומאים של הפרסום המודפס אמר – אסור להרשות לאף אחד להתעסק בשום עניין הקשור בפרסום עד אשר יקרא את הספר הזה שבע פעמים, הספר הזה שינה את דרך חיי"
"אבל השפה המדוברת השתנתה במשך השנים – דרך הפניה – הסגנון הכול שונה" התעקש דודו.
"אתה בהחלט צודק" הסכמתי עם דודו אבל יסודות האדם והתנהגותו לא השתנו ב 80 שנה כפי שלא השתנו חוקי הפיזיקה מאז זמנו של ניוטון שהיו קיימים אף מלפני זמנו"
"למה אתה מתכוון במדויק" שאל דודו שנראה שקישר את הבסיס המדעי לנושא השיחה כתיבת תוכן מביא תוצאות באתרי אינטרנט.
" אני מתכוון לעובדה שאנשים ראשית קרובים לעצמם לעניינם. ולכן חייב האתר ראשית להתמקד בבעיות הקהל אליו הוא פונה – בכותרת ברורה מסקרנת או מבטיחה"
"והם אין זאת המצב ברוב אתרים" שאל דודו רטורית והמשיך "מעניין אף פעם לא בחנתי את "מסך- הנחיתה" בצורה זו"
"דודו, לדעתך אם נבדוק 100 מסכים שמטרתם למכור מוצר או שרות כמה מהם יהדרו לכלל הזה?"
דודו חשב מעט וענה "מאילו שאני מכיר אולי אחד או שניים."
"וכיצד מורכבת כותרת אתרים" המשכתי לשאול
"האם אתה מתכוון לכך ש- URL האתר הוא בעצם חלק מכותרת האתר, שבהמשכו בא משפט מפתח?" החזיר דודו בשאלה שהראתה שאכן הצלחתי לכוון לדעתו.
"ממש כך, כמשל לעיתון או מגזין מצליח המושך קוראים בשמו וממשיך בכותרת מתחדשת לעיתים. ואיך האתר שלך דודו?" המשכתי, כמעט ללא היסוס הוא במעין נימה שיעית של הלקאה עצמית הוא ענה "נופל לחלוטין מחוץ להגדרה של פונה ללב שורש הכאב של הקהל בו אני מעוניין".
"הי רון המשיך דודו, יש לך זמן מחר לקפה, אני רוצה לחשוב על שדיברנו היום לפני שנמשיך בעקרונות הפרסום המדעי על פי קלוד הופקינס".
מכיוון שאינני מחמיץ הזדמנות לבקר "בטל בייגלס" נדתי לחיוב בראשי.
" target="_blank"> רון א אלכסנדרי Phd

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".