גוגל: 94 אלף כניסות לקמפיין התיירות בשישה שבועות
קמפיין האינטרנט של משרד התיירות במנוע החיפוש "גוגל" בבריטניה, בארצות-הברית ובגרמניה, הסתיים השבוע בהצלחה גדולה, לדברי החברה. מהתוצאות עולה, כי במהלך ששת השבועות בהם נמשך הקמפיין, נרשמו באתרי משרד התיירות בשלוש המדינות הללו כמעט 94 אלף כניסות (93,827) דרך מנוע החיפוש הפופולארי. התוצאות נמסרו השבוע לשר התיירות יצחק הרצוג ולמנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ'.
השר הרצוג: "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הקמפיין המוכיחות, כי באמצעות שימוש נכון בפלטפורמת האינטרנט ניתן לשווק את ישראל כיעד תיירות בפני רבבות גולשים ברחבי העולם. היתרון המרכזי בטכנולוגיה הזו הוא היכולת לפלח באופן מדויק ויום-יומי את התנהגות הגולשים, וכך ללמוד מה מעניין את קהל היעד שלנו ולהתאים את עצמנו לדרישותיהם".
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ': "לאור התוצאות החיוביות של הקמפיין ביחס לעלותו, מתכוון המשרד לבחון ברצינות את המשך הפרסום ברשת. במקביל אנחנו שוקלים גם לפתח מוצר שיאפשר לברר עד כמה הגולשים מממשים את הביקוש, כלומר ממשיכים משלב ההתעניינות לשלב הפנייה לסוכנים ולרכישת המוצר. הדבר יחזק את המודעות למידת האפקטיביות של הכלי הזה".
במהלך הקמפיין, שהחל בראשית אוקטובר, קושרו למעלה מ-35,000 מילות חיפוש בנושא של חופשה בישראל ל"לינק ממומן", אשר מוביל לאתרי האינטרנט השיווקיים של משרד התיירות: www.thinkisrael.com (בריטניה - 20,557 כניסות); www.goisrael.com (ארה"ב - 57,412 כניסות); www.goisrael.de (גרמניה - 15,858 כניסות). עלות הקמפיין עמדה על 360 אלף שקל.
פילוח נתוני הגלישה הראה, כי הנושאים העיקריים שעניינו את הגולשים הם חבילות תיור לישראל וטיסות, מלונות, העיר אילת, אתרים נוצריים מובהקים, ואתרים יהודיים מובהקים. ואולם, הדגשים בכל מדינה היו שונים. כך למשל בגרמניה, מתוך חמשת הנושאים הללו, היה שיעור המתעניינים באתרים נוצריים הגבוה ביותר (45%). בבריטניה תחום העניין הכי פופולארי מבין חמשת הנושאים היה טיסות וחבילות (34%). ואילו בארצות-הברית התעניינו 72% באתרים יהודיים ונוצריים (36% לכל אחד). יצוין כי בבריטניה, שם היו תוצאות קמפיין "גוגל" טובות במיוחד, מתקיים מאז ספטמבר האחרון קמפיין נרחב של משרד התיירות לשיווק ישראל באצטדיון ארסנל.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

לאומי מוריד את הריבית על משכנתא למעבירי משכורת ב-0.25%
ההטבה תינתן גם ללקוחות הבנק על משכנתאות חדשות והלוואות צרכניות החל מ-1 באוקטובר; המהלך מצטרף להוזלת ריבית על המינוס, פיקדון אוטומטי וריבית של 2% על יתרת זכות עד 10,000 שקל
החל מ-1 באוקטובר, בנק לאומי לאומי 0.21% יוצא במהלך חדש שנועד להקל על לווים - הנחה של רבע אחוז במסלול הפריים. המשמעות היא שלקוחות שמעבירים משכורת לבנק ומחזיקים משכנתא או הלוואה צמודת פריים, ישלמו ריבית נמוכה יותר, בלי צורך לפנות, לבקש או להתמקח.
אם ריבית הפריים במשק עומדת למשל על 6%, הרי שבלאומי היא תחושב ללקוחות הזכאים כ-5.75% בלבד. זה נשמע אולי קטן, אבל כשמדובר במשכנתאות של מאות אלפי שקלים, מדובר בחיסכון חודשי ממשי.המהלך הזה מצטרף לשורה של צעדים נוספים שבנק לאומי הציג לאחרונה כדי לנסות לשדר ללקוחות מסר ברור, אנחנו רוצים שתישארו אצלנו. הבנק הודיע על ריבית של 2% על יתרת זכות עד 10,000 שקל - כלומר, גם אם הכסף נשאר בעו"ש, הוא עובד בשבילכם.
בנוסף, תינתן הוזלה של אחוז אחד בריבית על המינוס, לצד השקת 'פיקדון אוטומטי' שמעביר עודפי יתרה לעבודה יומית ללא צורך בפעולה של הלקוח. עבור לווים קיימים ההטבה תיכנס אוטומטית, ועבור מי שמתכנן לקחת הלוואה או משכנתא במסלול פריים - מדובר בהטבה שתופעל מיידית.
חשוב להבין שהמהלך לא משנה את ריבית הפריים הרשמית במשק (שממשיכה להיקבע על ידי בנק ישראל), אלא מעניק ללקוחות לאומי הנחה נקודתית, מעין "פריים מינוס 0.25". מי שמחזיק חצי מיליון שקל במסלול פריים לתקופה של 25 שנה יכול לחסוך בערך 75 שקל בחודש - ובמיליון שקל מדובר כבר על כ-150 שקל בחודש. לאורך השנים זה מצטבר לסכומים של עשרות אלפי שקלים.
- ההתאוששות בהיקף המשכנתאות נמשכת: זינוק של 55% בספטמבר לעומת אשתקד
- דווקא בגלל מבצעי הקבלנים, הזינוק במשכנתאות צריך להדאיג אותנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק מקווים שזה יספיק כדי להקדים מהלכים של המתחרים, ולהחזיר מעט אוויר לנוטלי המשכנתאות אחרי שנה לא פשוטה של ריביות גבוהות ושוק דיור תקוע.