גוגל: 94 אלף כניסות לקמפיין התיירות בשישה שבועות

מבחינת גוגל מדובר בהצלחה מרשימה לקמפיין, במהלכו קושרו 35 אלף מילות חיפוש בנושאי חופשה בישראל ל"לינק ממומן" במנוע החיפוש; משרד התיירות בוחן אפשרות להמשך הפרסום; עלות הקמפיין - 360 אלף שקל
אפרת אדיר |

קמפיין האינטרנט של משרד התיירות במנוע החיפוש "גוגל" בבריטניה, בארצות-הברית ובגרמניה, הסתיים השבוע בהצלחה גדולה, לדברי החברה. מהתוצאות עולה, כי במהלך ששת השבועות בהם נמשך הקמפיין, נרשמו באתרי משרד התיירות בשלוש המדינות הללו כמעט 94 אלף כניסות (93,827) דרך מנוע החיפוש הפופולארי. התוצאות נמסרו השבוע לשר התיירות יצחק הרצוג ולמנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ'.

השר הרצוג: "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הקמפיין המוכיחות, כי באמצעות שימוש נכון בפלטפורמת האינטרנט ניתן לשווק את ישראל כיעד תיירות בפני רבבות גולשים ברחבי העולם. היתרון המרכזי בטכנולוגיה הזו הוא היכולת לפלח באופן מדויק ויום-יומי את התנהגות הגולשים, וכך ללמוד מה מעניין את קהל היעד שלנו ולהתאים את עצמנו לדרישותיהם".

מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ': "לאור התוצאות החיוביות של הקמפיין ביחס לעלותו, מתכוון המשרד לבחון ברצינות את המשך הפרסום ברשת. במקביל אנחנו שוקלים גם לפתח מוצר שיאפשר לברר עד כמה הגולשים מממשים את הביקוש, כלומר ממשיכים משלב ההתעניינות לשלב הפנייה לסוכנים ולרכישת המוצר. הדבר יחזק את המודעות למידת האפקטיביות של הכלי הזה".

במהלך הקמפיין, שהחל בראשית אוקטובר, קושרו למעלה מ-35,000 מילות חיפוש בנושא של חופשה בישראל ל"לינק ממומן", אשר מוביל לאתרי האינטרנט השיווקיים של משרד התיירות: www.thinkisrael.com (בריטניה - 20,557 כניסות); www.goisrael.com (ארה"ב - 57,412 כניסות); www.goisrael.de (גרמניה - 15,858 כניסות). עלות הקמפיין עמדה על 360 אלף שקל.

פילוח נתוני הגלישה הראה, כי הנושאים העיקריים שעניינו את הגולשים הם חבילות תיור לישראל וטיסות, מלונות, העיר אילת, אתרים נוצריים מובהקים, ואתרים יהודיים מובהקים. ואולם, הדגשים בכל מדינה היו שונים. כך למשל בגרמניה, מתוך חמשת הנושאים הללו, היה שיעור המתעניינים באתרים נוצריים הגבוה ביותר (45%). בבריטניה תחום העניין הכי פופולארי מבין חמשת הנושאים היה טיסות וחבילות (34%). ואילו בארצות-הברית התעניינו 72% באתרים יהודיים ונוצריים (36% לכל אחד). יצוין כי בבריטניה, שם היו תוצאות קמפיין "גוגל" טובות במיוחד, מתקיים מאז ספטמבר האחרון קמפיין נרחב של משרד התיירות לשיווק ישראל באצטדיון ארסנל.

פילוח הקמפיין העלה גם תוצאות יפות באשר ל"שיעור ההקלקה", המצביע על כמות האנשים שקיבלו בחיפוש את הלינק הממומן ואכן לחצו עליו. בכל שלוש המדינות עמד שיעור ההקלקה על למעלה מהממוצע (העומד על 0.5 אחוז): בבריטניה עמד שיעור ההקלקה על 1.4 אחוז, ובגרמניה ובארצות-הברית הוא עמד על 0.6 אחוז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה