טאואר מדווחת על גידול של 55% במכירות ל-55.6 מ' ד'

החברה הציגה רבעון 7 רצוף של צמיחה בהכנסות והציגה קיטון בהפסד לרמה של 37.4 מיליון דולר. מנכ"ל החברה: "אנו מרוצים מאוד מכך שברבעון הראשון, בו מכירות שוק המוליכים למחצה העולמי ירדו ביותר מ-10%, הצליחה טאואר לעמוד ביעדים האגרסיביים שהציבה"
יוסי פינק |

חברת טאואר הישראלית, יצרנית של מעגלים משולבים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2007. טאואר הציגה צמיחה של 55% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וקיטון של 7.7 מיליון דולר בשורת ההפסד הנקי ביחס לרבעון המקביל לרמה של 37.4 מיליון דולר. החברה השיגה שוב תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ו-EBITDA חיובית וסיפקה תחזית לרבעון שמיני ברציפות של צמיחה במכירות

כאמור, החברה הציגה תחזית להמשך צמיחה במכירות גם ברבעון השני של שנת 2007, למכירות של בין 56 ל-60 מיליון דולר, רבעון שמיני ברציפות של צמיחה במכירות, וצמיחה של בין 26% ל-35% בהשוואה למכירות הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו בכ55.6 מיליון דולר, גידול של 55% בהשוואה למכירות של 35.9 מיליון דולר ברבעון המקביל של שנת 2006 ושל כ-140% ברבעון המקביל של שנת 2005. בחישוב על-פי כללי-חשבונאות מקובלים (GAAP), הסתכם ההפסד הנקי ברבעון הראשון לשנת 2007 ב-37.4 מיליון דולר, או 0.36 דולר למניה, שיפור של 7.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי (על-פי חישוב GAAP) של כ-45.1 מיליון דולר, או 0.63 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד, ושיפור של 17.9 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי (GAAP) של 55.3 מיליון דולר, או 0.84 דולר למניה, ברבעון המקביל של שנת 2005.

החברה רשמה ברבעון הראשון של 2007 רווח תפעולי על בסיס NON-GAAP (כפי שמחושב ומוסבר בטבלאות שלהלן) בסך 11.8 מיליון דולר, שיפור של 6.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח התפעולי NON-GAAP ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב-5.2 מיליון דולר, שיפור של 24.0 מיליון דולר בהשוואה להפסד התפעולי Non-GAAP ברבעון המקביל של שנת 2005 שהסתכם ב-12.2 מיליון דולר.

"אנו מרוצים מאוד מכך שברבעון הראשון, בו מכירות שוק המוליכים למחצה העולמי ירדו ביותר מ-10%, הצליחה טאואר לעמוד ביעדים האגרסיביים שהציבה, תוך תחזית להמשך צמיחה ברבעון השני של שנת 2007, שיהווה הרבעון השמיני ברציפות של צמיחה במכירות", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.