אקספנד נטוורקס השלימה גיוס של 21 מיליון דולר
אקספנד נטוורקס (Expand Networks) הישראלית, ספקית מובילה במתן פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN, אשר דורגה על ידי קבוצת המחקר גרטנר בין שלוש החברות המובילות בתחום ה-WAN Optimization Controllers לשנת 2006, הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס הון שישי בהיקף של 21 מיליון דולר. את הגיוס הובילו דסק"ש ו-וורטקס אשר הצטרפה לראשונה כמשקיעה בחברה ולצידם החברות הגדולות המושקעות בחברה: תמיר פישמן ונצ'רס, קרן אתגר וקונרס טכנולוגיות.
חברת אקספנד נטוורקס, המובילה בפיתוח פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN, פועלת ברחבי העולם והטמיעה עד היום את פתרונותיה בקרב כ-1,450 חברות מסחריות וארגונים ממשלתיים, ביניהם: אמריקן אקספרס, חברת התעופה קונטיננטל, חברת התעופה בואינג, ענקית הקוסמטיקה אליזבת ארדן, משרד ההגנה האמריקאי ועוד. החברה פועלת גם במזרח הרחוק ולה הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם מובילת התקשורת הבינלאומית, Huawei-3COM הסינית. הנהלת החברה ומרכז המחקר והפיתוח של אקספנד ממוקמים בתל-אביב. לחברה שלוחת מטה נוספת בניו-גרסי ומרכזי פעילות נוספים הממוקמים ברחבי אירופה, סינגפור ואוסטרליה. כיו"ר החברה משמש אלדד תמיר שותף בכיר ומייסד בקרן ההון סיכון תמיר פישמן ונצ'רס.
אלי בר, מנכ"ל אקספנד נטוורקס, אומר: "גייסנו משקיע חדש – וורטקס - בעל מוניטין וקשרים עסקיים בינלאומיים לצד תמיכה רחבה מבעלי מניותיה הקיימים של אקספנד בהובלת דסק"ש, מהלך המביע אמון בדרכה ובעתידה של אקספנד. הגיוס הנוכחי נועד להעצים את מאמצי השיווק הגלובליים של החברה לצד תמיכה ופיתוח סל מוצריה – כל זאת במטרה לעמוד ביעדי הגידול האגרסיבים של אקספנד".
מוטי בן-אריה, שותף מנהל ב-ורטקס הון סיכון אמר: "שוק האצת נתונים ברשתות WAN צומח בקצב מואץ ואקספנד היא מובילת שוק בתחום זה. אנו מאמינים כי ההנהלה המנוסה של החברה, בסיס הלקוחות הגדול שלה והעומק והיחודיות של מוצריה, יבטיחו את המשך הצמיחה המואצת של אקספנד ואת הגדלת נתח השוק שלה".
אקספנד הוקמה בשנת 1998 וגייסה עד כה, כולל הגיוס הנוכחי, כ-74 מיליון דולר, ב-6 סבבי גיוס. הקרנות המושקעות בחברה: תמיר פישמן ונצ'רס, בעל אחזקה של כ-30% בחברה, אתגר, ודיסקונט השקעות. בראש אקספנד עומד אלי בר, מהוותיקים בעולם ההיי-טק הישראלי, לשעבר נשיא חברת Paradigm, שימש בעבר כמפקד יחידת 8200 ומי שניהל את קרן ההון סיכון מופת במשך 7 שנים.
אודות אקספנד נטוורקס
חברת אקספנד נטוורקס ((Expand Networks הינה ספקית מובילה במתן פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN. פתרונותיה הטכנולוגיים המובילים מורכבים ממכלול שירותים המוצעים על גבי פלטפורמת חומרה: The Expand Compass, המבטיחה מיצוי מקסימלי ומיטבי של כל יישום על גבי כל רשת תקשורת.
האצת ושיפור העברת המידע, מתבצעים תוך קישור ומיפוי של מספר טכנולוגיות לכדי הרשאה עסקית מקבילה אחת. גישה זו מאפשרת למחלקות ה- IT לנהל ולכוון תעבורת רשתות מורכבות ובכך להשפיע על יישומים, משתמשים ופרודוקטיביות עסקית.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".