מחקר: הצרכן מעדיף מחיר אטרקטיבי על פני מוצר אתי

כך עולה ממחקר בנושא אתיקה וסחר אלקטרוני שנערך על-ידי חוקרים מהמכון הטכנולוגי בחולון
אפרת אדיר |

הצרכנים מעדיפים היבטים עסקיים על פני היבטים אתיים בתחום הסחר האלקטרוני. כך עולה ממחקר בנושא שערכו ד"ר אריק שדה מהמחלקה לניהול טכנולוגיה ב-H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון, ד"ר אבשלום אדרת וד"ר אבשלום אדם מהמסלול האקדמי במכללה למנהל.

המחקר בחן את רמת האתיקה באתרי אינטרנט העוסקים בסחר אלקטרוני בישראל ומצא, כי בעלי האתרים אכן דואגים לרמת אתיות נאותה, כשמדובר במשתנים המתארים את מחיר המוצר ותיאורו המפורט.

לעומת זאת, רמת האתיות יורדת כאשר מדובר ברמת הביטחון לגבי אבטחת הפרטיות, והרמה יורדת שוב כאשר מדובר בנשיאה באחריות של בעלי האתר.

במחקר נבחנו 174 אתרים כשעל כל אתר נערכו 4 תצפיות, ונבחנו עמדות של 120 משתמשים פוטנציאליים. עבור כל גורם אתי בנפרד התברר שתחושת הצרכנים ועמדתם הסובייקטיבית נמוכה אף יותר.

להערכת החוקרים, הדבר מצביע על חוסר אמון של הצרכנים באתיות של האתרים. כאמור, כאשר הועמדו הצרכנים במצבי קונפליקט בין היבטים אתיים ומסחריים, התברר שצרכנים פוטנציאלים מעדיפים מחיר אטרקטיבי ומוצר טוב על פני גורמים אתיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה