פורטל תפוז השיק מנוע חיפוש המבוסס על תכני הגולשים

מנוע החיפוש החדש אמור למצוא ולהציג את תכני הגולשים הרלוונטיים ביותר מתוך הודעות בפורומים, בלוגים, אתר שיתוף הוידיאו Flix, ועוד

פורטל האינטרנט תפוז השיק אתמול (ד') גרסת בטה של מנוע חיפוש 2.0 המבוסס על תכני גולשים. מנוע החיפוש החדש אמור למצוא ולהציג את תכני הגולשים הרלוונטיים ביותר מתוך הפלטפורמות של תפוז והרשת בישראל. הנתונים מוצגים בטבלה, כאשר כל גולש יכול לבחור להוסיף כרצונו מקורות מידע לחיפוש מתוך הודעות בפורומים, בלוגים, אתר שיתוף הוידיאו Flix, תמונות, דפים מהרשת הישראלית, ויקיפדיה וגוגל.

המנוע מחפש בשיטת ה-crawler כשתוצאותיו ממוינות על פי אלגוריתמים, הבוחנים ומדרגים את איכות הדפים ואת תכני הגולשים, תוך שימוש בקריטריונים שנקבעו מראש לכל סוג תוכן. הפיתוח של מנוע החיפוש נמשך כשנתיים והושקעו בו כמיליון שקלים. במקביל להשקת מנוע החיפוש, ביצע הפורטל מתיחת פנים לעמוד הבית עם עיצוב אותו תפוז מכנה "נקי ונוח למשתמש", הבנוי בשיטת קוביות תוכן. העמוד מכיל מגוון רחב יותר של תוכן גולשים באמצעות שטחי קידום המחולקים לקטגוריות.

לדברי מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, "בתפוז יש את מאגר הידע האנושי הגדול ביותר בישראל, מאגר ידע עצום ומפולח בנושאים רבים ומגוונים. יש לנו מאות אלפי גולשים ששואלים שאלות וגולשים אחרים משיבים להם. לעומת מנועי חיפוש אחרים, בהם חברות מסחריות מקדמות את עצמן באמצעות שיטות שונות כגון SEO (ר"ת של search engine optimization) תוצאות החיפוש מתוך תכני הגולשים בתפוז מתבססות על תכנים שגולשים כותבים ללא כוונת רווח, ועל כן אלו התוצאות האמינות ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה