הדרישה לעובדים בענף הפרסום ירדה ב-23% בשנתיים

כך עולה מסקר של חברת ADMAN משאבי אנוש לפרסום, שיווק ותקשורת. על אף הירידה בביקוש לעובדים, עדיין קיים מחסור בעובדים טובים
אפרת אדיר |

הדרישה לעובדים בענפי הפרסום והתקשורת בשנתיים האחרונות, ירדה ב-23%, כלומר הענף התכווץ ברבע, כך עולה מסקר של חברת ADMAN, המספקת משאבי אנוש לענף הפרסום, השיווק והתקשורת.

מהנתונים עולה, כי בשנת 2004 נדרשו 1181 עובדים לענפי הפרסום והתקשורת, בעוד בשנת 2005 חלה ירידה של 15% ונדרשו רק 1002 עובדים ובשנת 2006 נרשמה ירידה נוספת של 8% ונדרשו רק 920 עובדים.

העובדים הנדרשים ביותר היו: תקציבאי פרסום, ארטדיירקטורים ותקציבאי יחסי ציבור. זאת מהסיבה שעובדים אלה הם הנשחקים ביותר.

גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN מוסר: "הירידה בדרישה לעובדים, זאת השנה השניה ברציפות, היא פועל יוצא של משרדי פרסום ויחסי ציבור שנסגרים ונעלמים, מיזוגים בין משרדים, אי פתיחתם של משרדים חדשים והקפאון בתקציבי הפרסום. יש להניח שבשנה הקרובה, עם צמיחתו של ענף פרסום חדש - חברות ההשקעות למיניהן, שבעבר פרסמו מעט מאוד יחסית, תיעצר הירידה ואולי אפילו נחזה בעליה, כלשהיא".

הנקודה המעניינת היא, שלמרות הירידה בדרישה, עדיין קיים מחסור קשה בעובדים טובים, בכל קשת התפקידים וקצב קליטתם של עובדים חדשים איננו מדביק את קצב פליטתם של עובדים מנוסים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה