הגרסה העברית של ויסטה נכנסה לשלב הייצור

באירוע רב משתתפים שערכה, חשפה שלשום (ב') מיקרוסופט ישראל את הגרסה העברית של מערכת ההפעלה החדשה לשוק הארגוני, למנמ"רים ולאנשי טכנולוגיה
יוסי הטוני |

באירוע רב משתתפים, מהגדולים שערכה עד כה, הציגה אתמול (ב') מיקרוסופט ישראל את מערכת ההפעלה חלונות ויסטה בפני השוק הארגוני והכריזה על השלמת הגרסה העברית של מערכת ההפעלה. האירוע, שנערך בשני בתי מלון בת"א במקביל, כלל גם תצוגה של שותפים עסקיים.

את האירוע פתח דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, שהודה למשתתפים על היותם לקוחות החברה ועל כך שהמתינו חמש שנים למערכת ההפעלה החדשה. הוא ציין, כי מחוץ לאולם יש תצוגה שמראה כי מערכת ההפעלה עובדת גם על גבי מחשבים ישנים. ימין הודיע, כי הגרסה העברית של ויסטה עברה לשלב הייצור - RTM ואמר כי "מדובר באבן דרך חשובה, שהיא הנדבך האחרון לקראת הזמינות המלאה של מערכת ההפעלה בשוק הישראלי".

לדברי ימין, מיקרוסופט ישראל החלה בהשקעה משמעותית בשוק הישראלי, באמצעות גיור המוצרים שלה לעברית, כבר מיום הקמת הסניף הישראלי. "עד היום השקיעה מיקרוסופט למעלה מ-100 מיליון דולרים בגיור תוכנות לעברית. לאחרונה הודענו על זמינות בעברית של מוצרים חדשים נוספים, בהם דפדפן אינטרנט אקספלורר 7 וגרסה 11 של נגן המדיה".

ימין הוסיף, כי "זו נקודת ציון חשובה עבורנו. גיור המוצרים של מיקרוסופט לשפה העברית הוא אחת מהסיבות המרכזיות להצלחה של המוצרים בישראל – הן במגזר הארגוני והן בקרב המשתמשים הביתיים. אין לי ספק כי הזמינות המלאה של מערכת ההפעלה החדשה בעברית – תתרום להטמעה קלה יותר ומהירה יותר בקרב משתמשי המחשב בישראל". ימין ציין עוד, כי "מערכת ההפעלה החדשה - כמו קודמותיה - תגיע לקהל המשתמשים הביתיים בישראל במועד כניסתה לחנויות בניו-יורק, לונדון ופריס – כמו גם מאות ערים ברחבי העולם. הדבר מעיד על מרכזיותה של מיקרוסופט בישראל, ועל החשיבות שמקנה הנהלת החברה ובכיריה לשוק הישראלי".

שמואל יאיר, מנהל תחום הלוקליזציה במיקרוסופט ישראל, אמר כי "הגענו לסיומו של פרויקט ארוך, אשר נמשך כארבע שנים. בפרויקט נטלו חלק צוות הלוקליזציה שעובד בישראל, בשיתוף עם צוותי פיתוח והלוקליזציה במטה החברה ברדמונד. בסופו של הפרויקט נציג לציבור המשתמשים בארץ, מערכת הפעלה מאובטחת יותר, קלה יותר לשימוש, ובעלת יכולות חיפוש מתקדמות – והכל בשפה העברית".

לאחר ההודעה על זמינות הפתרון בעברית, נערך אירוע ההשקה של הפלטפורמה – סביבת העבודה הארגונית. ימין אמר, כי "השילוב של ויסטה, אקסצ'יינג' ואופיס – יוצר 'ביחד' שלם, שהוא חזק יותר ובעל משמעות רחבה. זו הפלטפורמה העסקית הארגונית הכי חזקה שקיימת כיום, זהו ארגז הכלים הכי משוכלל שיש כיום לציבור המשתמשים הארגוני, המאפשר לארגונים לעשות עימם דברים נהדרים".

את המליאה המרכזית הנחתה ענת שני, מנהלת השיווק למומחי המיחשוב, מיקרוסופט ישראל. הרצאת הפתיחה נערכה על ידי רונן אשכנזי, CTO מיקרוסופט ישראל, שאמר כי השימוש בפלטפורמה החדשה ישנה את צורת העבודה אליה הורגלו המשתמשים, והיא מממשת את חזון החברה - של שימת האנשים במרכז. "האנשים מניעים את ההצלחה", אמר אשכנזי, "הם אלו בארגון הנמצאים בקשר עם הלקוחות, הם המובילים את החדשנות, היוזמה והמקוריות בארגונים, הם אלו הנמצאים בקשרים עם השותפים והספקים, ובזכותם – ישתפרו תהליכי העבודה הארגוניים".

אשכנזי העלה לבמה ארבעה מאנשי צוותו: רוני האווס, מנהל תחום תקשורת מאוחדת, שהציג את הפורטל הקולי; לימור הניג, מנהלת תחום טכנולוגיות אופיס, שהציגה את ממשק המשתמש החדש; יניב בן עטיה, מנהל תחום ניידות, שהציג את היכולת של שני בעלי מחשבים ליצור סביבת עבודה משותפת במהירות; ושירה קמחי, מנהלת טכנולוגית תחום תשתיות, שהציגה את יכולות החיפוש החדשות של המערכת. לאחר המליאה המרכזית פוצל הכנס למסלולים טכנולוגיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.