ענף ההיי-טק קרוב לטכנולוגיה, אך רחוק מהאינטרנט
"השיווק האינטרנטי עדיין לא הגיע לחברות ההיי-טק, למרות הנגישות לטכנולוגיה. באופן פרדוקסאלי, דווקא חברות ההיי טק נוקטות לרוב בשיטות שיווק שמרניות שלא מנצלות את טכנולוגיות האינטרנט החדשות כדוגמת web 2.0", כך לדברי אביחי לוי, מנכ"ל טרגטייז ולשעבר סמנכ"ל השיווק של TTI טלקום.
נושא זה ידון בכנס שיתקיים בסוף השבוע בתל-אביב בהשתתפות בכירי קהילת השיווק בהיי-טק. שאלה נוספת שעולה היא כיצד זה קורה ואיך אפשר למנף את ה-Web 2.0 לטובת שיווק הטכנולוגיה?
הכנס בא כחלק מסידרת כנסים בנושא: Breaking the Myth Marketing, המיועדים לנפץ אמיתות ישנות לגבי שיווק טכנולוגי ולראות אפשרויות חדשות.
יוזמי הכנס הם חברת הייעוץ האסטרטגי סטארויז'ן ו"מועצה מייעצת" המורכבת משורה של בכירים בתחום השיווק בתעשיית ההיי-טק, ביניהם: מוטי טל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי באופטיר; אורן ברזילי, סגן נשיא לפיתוח מוצרים באמדוקס; אריטה מצוף, סמנכ"ל שיווק בפינג'אן; מאיר קידר, סמנכ"ל שיווק תחום NGEM בחטיבת האינסייט של קומברס; נאור מרק, סמנכ"ל שיווק סיבידיה; דפנה רוזנטל, סמנכ"ל שיווק סמארטים ושרית למרוביץ, סמנכ"ל תחום המיתוג באם סיסטמס.
הכנס הראשון יתקיים, כאמור, ב-28 לדצמבר במלון שרתון בתל-אביב ובו יציגו מומחים בחדשנות באינטרנט (Web 2.0) את ההשלכות של האינטרנט על שיטות השיווק לעסקים (B2B). בין השאר, יוצגו דרכים חדשות לשיווק אינטרנטי וינותחו אספקטים שיווקיים חדשים כמו שיווק באמצעות בלוגים ופורטלים ייעודיים.
עדי פונדק מינץ, שותף בכיר בקרן הון הסיכון ג'מיני, ומנחה פאנל בכנס, חיזק את דבריו של אביחי לוי ואמר: "הנושא החלש ביותר של ההיי-טק בישראל הוא השיווק. בניגוד לאמריקאים שגדלו על השיווק, תחום זה בישראל אינו מספיק מפותח ולא פעם אינו עומד בראש סדר העדיפויות של חברות הטכנולוגיה. אולם החברות הישראליות צריכות להיאבק ב"גורילות" שיווק בינלאומיות ותיקות תוך שימוש במיטב הכלים השיווקיים".
פונדק הוסיף, כי "אין ספק, כי שיתוף פעולה בין כל חברות הטכנולוגיה בישראל הוא הכרחי ויכול להצעיד קדימה את הפעילות החשובה אותה מובילים סמנכ"לי השיווק".