MPG של יורו ת"א זכתה בתקציב הפרסום של הרכבת

התקציב מוערך ב-10 מיליון שקל ב-2007 וברכבת מסרו כי מדובר בחיסכון של 2 מיליון שקל לעומת השנה האחרונה
שי פאוזנר |

חברת המדיה MPG מקבוצת יורו תל אביב זכתה במכרז המדיה של רכבת ישראל שעמד על 10 מיליון שקל לשנת 2007. "המחירים שהוצעו על ידי החברה הזוכה יביאו לחיסכון משמעותי של כ-2 מיליון שקל ב-2007 ולמיקסום תקציבי המדיה", מסרו היום מהרכבת.

על מנת לבחון את מחירי המדיה שרכבת ישראל משלמת נשכרה השנה חברה חיצונית המתמחה בבקרה ותכנון מדיה, אשר סיפקה לרכבת תמהיל מחירי מדיה המשקף את המקובל בקרב חברות המפרסמות בהיקפים בסדר גודל דומה לזה של רכבת ישראל. תמהיל מחירים זה עמד בבסיס ההשוואה והבחינה של המחירים שהוצעו במכרז המדיה של רכבת ישראל.

מניתוח מפרט המחירים של חברת יורו עולה כי המחירים שהוצעו על ידי החברה נמוכים משמעותית מאלו שהרכבת שילמה בשנת 2006, וממחירי המטרה שהומלצו על ידי חברת בקרת המדיה.

בהתאם להתקשרות עם יורו תל-אביב החיסכון לרכבת ישראל יבוא לידי ביטוי בכל ערוצי הפרסום: טלוויזיה מסחרית, שילוט חוצות, רדיו ועיתונות. בנוסף, חברת יורו התחייבה כי נתח משמעותי מהפרסומת בטלוויזיה המסחרית יזכה למיקומים מועדפים (ראשון או אחרון בברייק).

מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי אמר בעקבות ההחלטה: "בהתחשב בהיקף הפרסום השנתי של רכבת ישראל שעומד על כ-10 מיליון שקל עולה כי מדובר בחיסכון של כ-2 מיליון שקל. חיסכון זה יאפשר רכישת כמות גדולה יותר של מדיה שתתועל לטובת עיבוי קמפיינים של בטיחות והעלאת מספר הנוסעים".

לדבריו, "בתור מנכ"ל של חברה ממשלתית שאמון על כספי ציבור אני רואה תפקידי במיקסום התקציב שהופקד בידי ואי לכך פעלתי לשינוי של שיטת המכרזים על מנת להבטיח שקיפות, הוגנות ותחרותיות. גם במכרז המדיה דרשתי להבטיח שלא נשלם עלויות מיותרות עבור עמלות מופרזות ושנשקיע את הכסף בצורה האפקטיבית ביותר. המחירים שהשיגה רכבת ישראל נמוכים בהרבה מהמחירים ששילמה עד כה וממחירי השוק. אני קורא למנהלים של חברות ציבוריות וממשלתיות נוספות לנהוג כמונו, לא להיכנע לקרטל ולדפוסי העבודה הנהוגים ולהתעקש על קבלת מחירים המשקפים תמורה מרבית".

ליאור גרינץ, מנהל חברת המדיה MPG מסר, כי החברה "ראתה הזדמנות בעובדה שמשרדים אחרים בחרו שלא להתמודד במכרז המדיה של הרכבת, והגישה הצעה רווחית שמאפשרת לרכבת ישראל לשפר את קניית המדיה שלה ומאפשרת ל-MPG לעבוד ברמת רווחיות נאה ביותר. אנו שמחים על ההזדמנות לעבוד עם רכבת ישראל ולהיות שותפים להשגת יעדיה בשנה הקרובה, תוך עבודה בשיתוף פעולה מלא עם ערוצי המדיה השונים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה