מנכ"ל רכבת ישראל: "לא נכנע ללחצי ספסרי המדיה"
ועדת המכרזים העליונה של רכבת ישראל תתכנס מחר על מנת לקבל החלטה בנוגע למכרז המדיה של רכבת ישראל. זאת לאחר שחברות המדיה יצאו בחרם על המכרז ורק משרד המדיה MPG מקבוצת EURO, ניגש למכרז. מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי אמר היום (ב'): "אני מצפה שבסופו של דבר רכבת ישראל תשלם מחירים נמוכים מאלו שהיא משלמת היום, גם אם זה אומר שאצטרך לפנות ולנהל מו"מ ישיר לרכישת מדיה מהזכיינים". לינצ'בסקי הוסיף, כי "מכרז המדיה שרכבת ישראל בנתה יוצא כנגד דפוסי העבודה הנהוגים בשוק. צר לי שזו הנורמה ושחברות גדולות במשק נכנעות היום לדפוסים אלו ומבזבזות כספים מיותרים עבור עמלות מופרזות. לכולם היום ברור שכך מתנהל השוק ואלו הם הכללים. החברות המשתייכות לקרטל המדיה מבקשות שנכנע לתכתיבים ולהעדר שקיפות המאפיין את הענף". "התפקיד שלי בתור מנכ"ל של חברה ממשלתית הנו למקסם את התקציבים שהציבור מפקיד בידי, ולהשקיע את הכסף בצורה האפקטיבית ביותר, גם אם זה אומר שצריך לשנות דרכי פעולה הנהוגים בשוק ולצאת כנגד כוונות ליצור קרטל בשוק המדיה", סיכם לינצ'בסקי את דבריו. כזכור, לפני כחודשיים פרסמה רכבת ישראל מכרז לרכישת מדיה, לאחר שחוזה ההתקשרות בין רכבת ישראל ובין משרד הפרסום אדלר-חומסקי הסתיים לאחרונה. לראשונה ברכבת ישראל הוחלט על הפרדה מוחלטת בין רכישת מדיה לבין שירותים קריאטיביים הניתנים על-ידי משרד פרסום. ההפרדה נעשתה במטרה למקסם ולייעל את תקציב הפרסום, באמצעות קבלת מחירים אטרקטיביים יותר עבור שירותי רכישת המדיה ולהתקשר עם חברות אחרות שעיקר התמחותן הוא תכנון ורכישת מדיה.