אלרוב: קיטון של 43% ברווח הנקי של הרבעון ה-3
קבוצת אלרוב שבבעלות איש העסקים אלפרד אקירוב פרסמה היום (ג') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2006.
חברת האם, אלרוב (ישראל) דיווחה על הכנסות ברבעון החולף של 147.4 מיליון שקל, לעומת כ-187.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-21.5%.
עיקר הקיטון נובע מרווח חד פעמי ברבעון המקביל אשתקד שמקורו במימוש מניות בנק הפועלים. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-483.6 מיליון שקל, לעומת כ-518.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-6.8%.
הרווח לפני מימון הסתכם בכ-66.4 מיליון שקל, לעומת כ-77.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-14.6%. הרווח לפני מימון בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 219.5 מיליון שקל, לעומת כ-188.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-16.6%.
בשורה התחתונה, הציגה אלרוב רווח הנקי ברבעון של 26.3 מיליון שקל, לעומת כ-46.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-43.1%. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, לעומת כ- 97.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-5.5%.
בהתאם למדיניות הדיבידנד הרבעוני הנהוגה באלרוב ישראל, לחלוקת דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ-30% מהרווח הנקי השנתי. סמוך למועד פרסום הדו"ח הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגין הרבעון השלישי, בסך של כ-7.9 מיליון שקל (כ-0.6 שקל למניה) שישולם בחודש דצמבר 2006. זאת בנוסף לדיבידנד שחולק בחודש יוני וספטמבר בגין הרבעון הראשון והשני של השנה (בהתאמה), בסך כ-23.2 מיליון שקל (כ-1.75 שקל למניה). סה"כ, נכון למועד הדיווח, על חשבון שנת 2006 מחלקת החברה דיבידנד בסך 31.1 מיליון שקל.
מר אלפרד אקירוב, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון אלרוב מסר: "אנו ממשיכים לפעול על פי האסטרטגיה שהתווינו לעצמנו. אנו רואים בפעילות חברת הבת PIH באירופה ובמיוחד בשוויץ, את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלנו. מתחילת השנה ביצענו 5 רכישות בשוויץ, בהיקף כספי של כ-612 מליון שקל ובסה"כ בבעלותנו נכסים בהיקף כספי של יותר מ-1.6 מיליארד שקל בשוויץ. בכוונתנו להגיע להיקף נכסים בחו"ל בשווי של כ-4 מיליארד שקל ובימים אלו אנו בוחנים מספר נכסים נוספים המועמדים לרכישה."
"אנו פועלים להרחבת והשבחת פורטפוליו הנכסים שלPIH ובימים אלו אנו בודקים רכישתם של מספר נכסים איכותיים. במקביל, אנו שוקלים להנפיק את PIH באחת מהבורסות המובילות באירופה מתוך אמונה שמדובר בכלי השקעה אטרקטיבי עבור המשקיעים."
"כצפוי, מלון מצודת דוד ספג פגיעה בתוצאות בעקבות המלחמה שהתרחשה בחודשי הקיץ. נכון להיום, נראה כי העודף התפעולי של המלון לשנת 2006 יסתכם בכ-60-62 מיליון שקל, בכפוף להתקיימות הנחות בסיס מוגדרות ולהתפתחות המצב הביטחוני מדיני."
מר אקירוב סיכם: "לצד ההתרחבות הבינלאומית, פרויקט ממילא בירושלים מתקדם בהתאם לתכנון, מדובר בפרויקט ייחודי שאנו גאים בו מאד, הכולל שדרה מסחרית, דירות יוקרה ומלון חמישה כוכבים. בנוסף, בכוונתנו לממש מספר נכסים שאינם אסטרטגיים עבורנו כמו לדוגמא קניון השרון, לגביו מתנהלים מגעים עם רוכשים פוטנציאלים. בהתאם לכך, חתמנו על חוזה למכירת בית סותביס ברווח של כ-17.5 מיליון שקל לאלרוב נדל"ן."
ההכנסות של חברת הבת (88%) אלרוב נדלן גדלו ברבעון השלישי בכ-4% והסתכמו בכ-92.8 מיליון שקל, לעומת כ-89.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-286.5 מיליון שקל, לעומת כ-209.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-36.9%.
הרווח לפני מימון הסתכם בכ-50.1 מיליון שקל, לעומת כ-46.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.5%. הרווח לפני מימון בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 159.1 מיליון שקל, לעומת כ-93.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-69.4%.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
