פועלים אקספרס משיקה כרטיס אשראי לעשירים בלבד
דני דנקנר, יו"ר דירקטוריון פועלים אקספרס, וחיים קרופסקי, מנכ"ל פועלים אקספרס, הכריזו היום (ד') על השקתו בישראל של הסנטוריון, כרטיס האשראי היוקרתי בעולם של אמריקן אקספרס. יצויין, כי ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם להשיק את הכרטיס השחור ועד עתה הונפק בארה"ב, בריטניה, גרמניה, שוויץ, אוסטרליה, רוסיה, יפן, הונג-קונג ומקסיקו. הסנטוריון מעניק לקומץ לקוחות מובחרים, הנבחרים על ידי הבנק לפי פעילות החשבון, את המיטב במונחי שירות אישי "תפור לפי מידה", גישה גלובלית ושירותי יעוץ וביצוע של מומחים בתחומי סגנון חיים ותיירות. השירות מסופק 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. שוק הכרטיסים הבינלאומיים בישראל בשנת 2006 מגלגל 2 מיליון כרטיסים, מתוכם תופסת אמריקן אקספרס נתח של 10%, לאומי קארד - 26%, ישראכרט - 36%, דיינרס - 6% וכאל- 22%. מספר כרטיסי אמריקן אקספרס בישראל עומד על 210 אלף כרטיסים, ומחזור הקניות באמצעות כרטיס אמריקן אקספרס בישראל הוא 5.3 מיליארד שקל. 2/3 מלקוחות אמריקן אקספרס הם גברים (63%) בגילאי 30-60 והיתר נשים (37%). לדברי דני דנקנר, יו"ר דירקטוריון תשלובת ישראכרט ויו"ר דירקטוריון פועלים אקספרס, "הנפקת הסנטוריון על-ידנו היא הבעת אמון של אמריקן אקספרס העולמית בפועלים אקספרס ובלקוחות שאנחנו מייצגים. הסנטוריון הוא "היהלום שבכתר" של סקטור כרטיסי האשראי, והוא ממצב אותנו בפסגת כרטיסי הפרמיום. הסנטוריון יביא ללקוחות הנבחרים שלנו בישראל את פסגת הקשרים הבינלאומיים של אמריקן אקספרס וכך יאפשר נגישות מוחלטת לכל מקום ומוצר". דנקנר מעריך, כי הסנטוריון יינתן למאות לקוחות מועדפים בישראל, אך לא יותר מאלף כרטיסים יחולקו. במילה "יחולקו" קיימת בעייתיות, שכן קבלת כרטיס הסנטוריון כרוכה בתשלום שנתי בסך 2,000 דולר, הכולל גם קבלת שני כרטיסים נלווים. חיים קרופסקי, מנכ"ל תשלובת ישראכרט ומנכ"ל פועלים אקספרס, אמר "השירותיות הינה הערך המרכזי של מותג אמריקן אקספרס. על-כך נבנה המוניטין של החברה בארץ ובעולם. לכן כאשר זיהינו צורך אצל קבוצה נבחרת מבין לקוחות אמריקן אקספרס לקבל שירות אישי העולה על כל מה שהוצע עד היום, בחרנו בכרטיס השחור, הסנטוריון, המייצג את יכולות השירות האולטימטיביות בסקטור כרטיסי האשראי. הסנטוריון מספק למחזיק הכרטיס את שיא השירות האישי והגשמת כל החלומות והשאיפות באמצעות שיחת טלפון אחת". מה מאפשר הסנטוריון? הסנטוריון מאפשר נגישות של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ו-365 ימים בשנה למלונות הטובים ביותר בעולם ובארץ, כמו רשת מלונות הילטון, יערות הכרמל ועוד. הגישה מותרת לחברות הפנאי המובחרות, למסעדות הנחשבות לפסגת הקולינאריה, כגון מסעדת מסה ולאירועים הנחשבים ביותר בעולם הקולנוע, הספורט והאופנה. כל זאת על בסיס רשת הקשרים הבינלאומית וכוח הקניה של חברת אמריקן אקספרס. בהנחיית אמריקן אקספרס העולמית הוקם בישראל על ידי פועלים אקספרס "מוקד לקוחות הסנטוריון" המאויש על ידי מומחים, מובילים כל אחד בתחומו. לדברי קרופסקי, מומחי המוקד יגשימו משאלות ויממשו בקשות עבור מחזיק הכרטיס החל ממשלוח סחלבים מיפן, שריון כרטיס כניסה להקרנת בכורה עולמית של סרט, תצוגה פרטית טרום-בכורה של מעצב בינלאומי והזמנת מטוס פרטי 747. שירותים נוספים במסגרת הסנטוריון קשורים לשיפור סגנון החיים, החל מסיוע בתכנון וביצוע אירועים מיוחדים - בחירת מיקום האירוע, איתור השף המתאים, מערכות הלבוש של המארחים ועד בחירת מתנות, מוסיקת הרקע ועוד. בתחום הפיננסים, מציע הכרטיס השחור כיסוי ביטוחי בהיקף של 10 מיליון דולר - כרטיס הסנטוריון מעניק ביטוח נסיעות חינם למחזיק בו ולילדיו עד גיל 25. הסיוע הרפואי והכיסוי הביטוחי למחזיקי הכרטיס עד גיל 80, לבן/בת הזוג הגרים עם בעל הכרטיס תחת אותה קורת גג ולילדיו עד גיל 25 הנו בהיקף רחב וכולל CDW בשכירת רכב בחו"ל והטבות ביטוח לקניות קמעונאיות. הטבה נוספת - מסגרת שימוש בכרטיס ללא הגבלה - כל עסקה באשר היא תקבל אישור מתוקף ההיכרות האישית עם הלקוח; מסגרות אשראי גבוהות במיוחד - עד 200 אלף שקל בריבית פ+0.5%; הלוואות אשראי מהיר עד 150 אלף שקל בריבית פ+0.5% לסיכום, מחזיקי הכרטיס נהנים מתכנית הטבות ייחודית Membership Rewards שבין שותפיה הבינלאומיים נמנות החברות אל-על, הילטון, ושרתון STARWOOD בנוסף לשותפים מקומיים מתחום הנופש, הפנאי וסגנון החיים: ה. שטרן, איי. די. דיזיין, הום סנטר, טרקלין דן בנתב"ג ועוד. תכנית ההטבות מזכה את מחזיקי הכרטיס בנקודות הנצברות ונשמרות לאורך זמן, וערכן הוא מהגבוהים בתחום כרטיסי האשראי בישראל. על כרטיסי אמריקן אקספרס המונפקים בישראל נמנים כרטיסי הפלטינה, זהב, ביזנס, ירוק, CREDIT ו-BLUE ומעתה, כאמור, גם הסנטוריון. בתמונה: דני דנקנר וחיים קרופסקי.