ערן גפן

ערן גפן, שותף ומנכ"ל Y&R אינטראקטיב מקבוצת שלמור אבנון עמיחי, עונה על שאלון האינטרנט
אפרת אדיר |

כאתר אינטרנט, החלטנו לבחון את התחום שלנו ולשאול אנשי מקצוע מענף הפרסום שאלות בנושא האינטרנט וגם שאלות אישיות. השבוע מתארח ב-BIZ-QUIZ הפרסומאי ערן גפן, אשר חברת האינטראקיב בה הוא שותף, זכתה חמש פעמים ברציפות במקום הראשון בקטגוריית האינטרנט בתחרות "קקטוס הזהב".

לאיזה מותג בינלאומי היית רוצה לעשות קמפיין אינטרנט?

ל-Google. לנו בחברות האינטראקטיב יש חשבון נפש לעשות, עדיין לא בנינו מותג בקמפיין אינטרנט.

אני מכיר מותגים שנבנו בטלוויזיה, מותגים כמו טושיבה שנבנו בפרינט ואילו האינטרנט עדין משמש כפלטפורמה פרסומית לחיזוק מותגים. אין לי ספק שאפשר לבנות מותג באמצעות פרסום אינטראקטיבי וזה יקרה ברגע שיבוא לקוח מספיק אמיץ. יחד עם זאת האינטרנט הצמיח מותגים, לא בקמפיינים אלא בכוחה של הרשת. גוגל הוא מותג האינטרנט החזק ביותר והוא עשה זאת בכוחות עצמו. האתגר בקמפיין לגוגל הוא ליצור פרסום שיתחבר למהות המותג וידבר בשפת תרבות הרשת.

מהו קמפיין האינטרנט הבולט בישראל בשנת 2006? מספר מתחרים שלנו עשו עבודות מדהימות השנה, אני חושב שהמהלך המושקע של מקאן דיגיטל ל"שוקו SHOCK" הוא אחד מהקמפיינים הבולטים השנה, ניכרת בו עבודה אסטרטגית ארוכת טווח עם השקעה בחיבור אמיתי לקהל היעד.

איזה אדם מתחום הפרסום בעבר ובהווה תרם את התרומה הגדולה ביותר לתחום?

איריס בק. כבר בשנה הראשונה שלה בתפקיד סמנכ"ל שיווק בפרטנר ידעה לזהות את הכח של האינטרנט ובחרה להשיק את הדור השלישי בישראל באמצעות קמפיין אינטרנט ורק אחר כך ביתר ערוצי המדיה. אירוע הרשת במסגרתו קנתה את כל שטחי הפרסום באינטרנט למשך שלושה ימים, בהשקעה חסרת תקדים בזמנו של 150 אלף דולר הוכיחה, כי האינטרנט יכול לייצר ארועי רשת גדולים. השנה פרטנר השקיעה באינטרנט 2 מיליון דולר. וחוץ מזה היא קודם כל בן אדם.

מה הפספוס הגדול ביותר בתחום הפרסום באינטרנט שהיה השנה?

Google שוב... אנחנו כחברות האינטראקטיב עוד לא משלבים מספיק את היכולות המדהימות של הכלי השיווקי הזה. בארה"ב 40% מהיקף הפרסום הוא במנועי חיפוש ואילו בארץ אנחנו רק מדגדגים את ה-10%.

איזה חלק מעוגת הפרסום יתפוס האינטרנט בעוד כ-5 שנים?

20% לפחות.

איפה אתה רואה עצמך בעוד מספר שנים?

אני צופה שעוד עשור לא יהיו חברות אינטראקטיב וזו לא מחשבה שלילית, להפך. פשוט משרדי הפרסום יהפכו לאינטראקטיביים או שלא ישרדו ולכן או שאהיה שותף במשרד פרסום או שאפתח חברה לפרסום בפלאיירים על מכוניות, שמעתי שזה הדבר הבא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה