בואינג מאמינה שהביקושים ישארו חזקים; חוששת מיכולת האספקה
נראה כי דבר לא הולך ליצרנית המטוסים האמריקאית BOEING (סימול: BA). רק בתחילת החודש הקודם דיווחנו כיצד המכירות של הקבוצה בחודש אפריל נמצאו היו בירידה, וכיצד היא מתקשה להתאושש ממגפת הקורונה. עוד קודם לכן דיווחנו כיצד החברה מתכננת לשגר לחלל חללית, ומוקדם יותר במהלך אמצע השנה דיווחנו כיצד עיכוב בייצור מטוסי ה-787 שלה גורר את המניה כלפי מטה.
אולם האם כעת מתחילים הדברים להשתנות עבור החברה. בכנס בו נאם מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין האחרון כיצד הוא מאמין שהביקוש לטיסות ממשיך לעמוד איתן וכי כך ימשך גם בעתיד הקרוב.
בחברת בואינג מאמינים כי הביקושים ימשיכו להישאר חזקים, וכי לצערו הביקושים הגבוהים לחופשות לא מאפשרות לבואינג לייצר את המטוסים בזמן עבור חברות התעופה, שנדרשות אליהן על מנת להטיס את הנוסעים עצמם.
עבור משקיעי בואינג למנכ"ל הייתה נקודה טובה אחת נוספת, כאשר ציין שהוא אינו מאמין שהדיווחים השליליים שהוציאה חברתו עד עכשיו ימשיכו להטריד את המשקיעים.
- שרשראות האספקה חזרו לפעול - האם זה הזמן לקנות מכוניות יד-שנייה?
- אזורים בסין מקלים את הגבלות הקורונה, האם נראה פרסה מלאה של הממשל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בביקושים בתעשייה מצביע על סיטואציה בריאה. מנגד, הגידול בביקושים הוא אותו אחד שגרם לתקלות הרבות בתעשייה מלכתחילה. חברות רבות מתקשות לגייס עובדים, להשיב עצמן לפעילות בהתאם לגידול בביקושים ולהוציא טיסות באופן סדיר.
כמו כן, גם עניין שרשראות האספקה מטריד את המנכ"ל, כאשר זה ציין כיצד לתעשייה שרשרת אספקה מסובכת, וכיצד היעדר היכולת להתמודד עם חוסרים מסויימים בעקבות הפגיעה מנעה מהחברה לשוב לפעילות מלאה. לראייתו, משבר זה ימשך עד סוף השנה הקרובה.
על המשקיעים לשקול גם את הצד הסביבתי שבהשקעות בחברת מטוסים. בהסתכלות על מורד הדרך מאמין המנכ"ל כי החברה נאלצת להתמודד יותר ויותר עם דרישה כי יעילות המטוסים תעמוד בקנה אחד עם פליטה נמוכה. כידוע, למטוסים יכולית גבוהה מאוד לזהם את הסביבה.
- טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- 4.YL 27/06/2022 10:20הגב לתגובה זואפילו בקטן רמי לוי בחר נכון איירבס 320 רק אל על ש אפילו שהיא חברה פרטית מופעל עליה לחץ אדיר
- 3.אני הילד 23/06/2022 11:50הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 2.אני הילד 23/06/2022 07:12הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 1.Yl 23/06/2022 01:21הגב לתגובה זוידוע איירבאס עולה באיכות אבל מה לעשות ישראל למשל גם בחלום לא יכולה לעבור

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?
הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים
הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.
במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.
תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3.
בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז.
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".
