רכב חשמלי Aiways
צילום: גדי סיארה

"תעשיית הרכב צפויה להפסיד 505 מיליארד ד' עד 2024 בהתקפות סייבר"

דו"ח שמפרסמת היום חברת אבטחת הסייבר Upstream ,84.5% מהתקפות הסייבר על עולם תעשיית הרכב והסמארט מוביליטי בשנת 2021 בוצעו מרחוק; מאז שנת 2017 צמח מספר התקריות בסייבר נגד כלי רכב ב-350%, כשכ-40% מהן שימשו לגניבת מידע
איתן גרסטנפלד |

תעשיית הרכב צפויה להפסיד 505 מיליארד דולר עד 2024 בהתקפות סייבר, כך עולה מדו"ח שמפרסמת היום חברת אבטחת הסייבר Upstream. לפי כותבי הדו"ח, 84.5% מהתקפות הסייבר על עולם תעשיית הרכב והסמארט מוביליטי בשנת 2021 בוצעו מרחוק.

על פי הדו"ח, מאז שנת 2017 צמח מספר התקריות בסייבר נגד כלי רכב ב-350%, כשכ-40% מהן שימשו לגניבת מידע, כ-28% לפריצה לכלי הרכב או לגניבתו, כ-23% לשיבוש פעילות עסקית, ו-19% להשתלטות על מערכות ועוד. בכל הנוגע למסלול החדירה, 40.2% מהמתקפות מתבצעות דרך שרתי החברות ולא דרך כלי הרכב ישירות, 26% דרך מערכות פתיחה והתנעת הרכב (ללא מפתח), 7.6% דרך אפליקציות ניידות וכ-6% דרך מערכות הבידור.

הדו"ח לשנת 2022 מציג תמונה מקיפה של איומי הסייבר על תעשיית הרכב והוא מבוסס על למעלה מ-900 אירועים של התקפות או תקריות הקשורות לסייבר של עולם הרכב, המוביליטי והרכבים המקושרים מהעשור האחרון, עם זרקור על השנה החולפת, 2021. בנוסף, הדו"ח מציע סקירה כללית של פתרונות ניהול סיכוני סייבר. וכן מדגיש את הקריטריונים לפריסת אמצעי אבטחה יעילים לאור העלייה בהיקפם של איומי אבטחת הסייבר ובתחכומם.

למעלה מ-54% מההתקפות בשנת 2021 בוצעו על ידי האקרים המכונים "Black-hat"', האקרים אשר מפרים פרצות אבטחה במחשבים למטרות אישיות וזדוניות. הדבר משקף אתגר גדול מאי-פעם לעמוד בתקנות הרגולציה החדשות. הדו"ח מציג מקרים של הפרות של רגולציות במטרה להעלות את המודעות בתעשייה לתקנים העולמיים, כגון UNECE R155 & R156 שמיועדים להיכנס לתוקף השנה, בנוסף להתקן החדש, ISO/SAE 21434.

יונתן אפל, מייסד משותף ו-CTO של אפסטרים: "50% מגניבות כלי הרכב ברחבי בריטניה בשנת 2021 כללו פריצות, ללא שימוש במפתח ו-82% מהתקפות הסייבר העולמיות על תעשיית הרכב והמוביליטי בוצעו מרחוק, ללא צורך בגישה פיזית לרכב". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג