חמת: רכישת שיש אלוני ממשיכה להעניק רוח גבית; המנייה מזנקת
חברת חמת 0% , העוסקת בייצור, ייבוא, שיווק ומכירה של מוצרי גמר בניה ועיצוב הבית, מדווחת על צמיחה של כ-62% בהכנסות לצד זינוק של כ-83% ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2020. תוצאות החברה החזקות, נבעו בין היתר מצירוף עסקי שיש אלוני, ומגידול במכירות במהלך הרבעון.
הכנסות החברה ברבעון עמדו על כ-194.1 מיליון שקל, צמיחה של כ-62% בהשוואה לכ-119.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס בעיקרו לעלייה במכירות מגזר הקמעונאות והקרמיקה, כתוצאה מצירוף העסקים של אלוני החל מחודש פברואר 2020. כמו כן, חלה עלייה במכירות ביחס לרבעון המקביל אשתקד במגזר הברזים, הכלים הסניטריים בחו"ל, במגזר ההפצה ובמגזר הפלסטיק והאינסטלציה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק בכ-83% ועמד על כ-16.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי, טיפס בכ-73% לכ-88.3 מיליון שקל, לעומת כ-51.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לצירוף עסקי אלוני, לצד עלייה ברווח הגולמי במגזר הברזים, במגזר ההפצה, מגזר הפלסטיק והאינסטלציה ובמגזר הכלים הסניטריים בחו"ל.
הרווח התפעולי, עמד על כ-23.9 מיליון שקל, עליה של כ-52% לעומת כ-15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
רועי רגרמן, מנכ"ל קבוצת חמת: "אנחנו גאים לסכם רבעון נוסף עם המשך מומנטום חיובי בכל הפרמטרים המרכזיים וקרוב להכפלה של הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל אשתקד לכ-16.2 מיליון שקל. צירוף העסקים של אלוני בחודש פברואר האחרון תרם באופן משמעותי לתוצאות, ומעבר לכך מאז סיום הסגר הראשון הורגשה עלייה בהיקפי המכירות של כלל חברות הקבוצה עד למצב של חזרה לפעילות רגילה.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.רוני 22/11/2020 20:57הגב לתגובה זויואב גולן עומד מאחורי הכל , איפה שיואב נמצא תמיד יהיו רווחים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳