מיקרוסופט חילקה מתנות יקרות לעורכי בלוגים

עורכי בלוגים רבים דיווחו בשבוע שעבר שקיבלו ממיקרוסופט מחשב מדגם פרארי של אייסר, שמחיר המחירון שלו עולה על 2,200 דולרים

בניסיון לזכות באהדתם של עורכי בלוגים ידועים, חילקה להם מיקרוסופט לא מכבר מחשבים נישאים יקרים, אשר מצוידים במערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה. אולם, למרות שרבים קיבלו את המתנה הנדיבה בזרועות פתוחות, עורר הצעד גם מחלוקת - ובקהילת הבלוגים היו מי שהאשימו את מיקרוסופט במתן שוחד ואת העורכים שקיבלו את המתנה בהתנהגות שאינה אתית.

עורכי בלוגים רבים דיווחו בשבוע שעבר שקיבלו ממיקרוסופט מחשב מדגם פרארי של אייסר, שמחיר המחירון שלו עולה על 2,200 דולרים. דובר מיקרוסופט אישר ביום ו' האחרון שהחברה חילקה כתשעים מחשבים לעורכי בלוגים שעוסקים במחשבים או בנושאים אחרים שקשורים יותר או פחות למערכת ההפעלה החדשה (דוגמת צילום או הורות).

אולם, למרות שבתחילה נתקבלה המתנה בברכה, החלו עורכי בלוגים אחרים, שלא קיבלו אותה, לטעון שעל החברים בקהילת הבלוגים חלים כללי האתיקה שנהוגים בקרב עיתונאים מקצועיים - ואוסרים לקבל מתנות יקרות ממושאי הסיקור.

לונג זנג, עורך בלוג אוסטרלי שקיבל אחד מהמחשבים, זכה בלא פחות מ-180 תגובות - חלקן מעידות על קנאה ואחרות על שאט נפש. "זה שוחד. חד וחלק", כתב אחד המגיבים. ואילו בלייק הנדלר, עורך בלוג מלוס אנג'לס שקיבל גם הוא מחשב, טוען כי "קבלה של מחשב אייסר לצורך בחינה אינה בגדר שוחד. המחשב מסייע לי לבחון במהירות את חלונות ויסטה".

המהומה החלה לאחר שאחד מעובדי מיקרוסופט שלח לעורכי הבלוגים הודעה ובה ביקש מהם להחזיר את המחשבים בתום הבדיקה. דוברת מיקרוסופט מיהרה להבהיר שמדובר באי הבנה, ועורכי הבלוגים רשאים להשאיר את המחשבים ברשותם. "העמדה הרשמית של מיקרוסופט היא שבתום ההתרשמות מהמוצר, רשאי כל עורך בלוג להחליט מה לעשות במחשב", אמרה הדוברת.

מיקרוסופט ישראל משיקה קהילת בלוגים חדשה

מיקרוסופט ישראל משיקה פלטפורמה חדשה לקהילת הבלוגים שלה. בקהילה החדשה משתתפים בלוגרים, עובדי מיקרוסופט ישראל, מובילים מהקהילות המקצועיות ומשתתפים אחרים מתוך הקהילה הטכנולוגית בישראל, המתארים היבטים שונים של תכנים וידע בתחומי הטכנולוגיה.

בתקופת הפיילוט של הקהילה, שהוקמה במאי 2006, הצטרפו ל-18 הכותבים הראשונים, עובדי מיקרוסופט ישראל, עוד כ-50 בלוגרים מתוך הקהילה המקצועית-טכנולוגית; 172,000 דפים נצפו על ידי גולשים; 63,172 איש גלשו לאתר, מהם כ-20,000 גולשים בחודש דצמבר לבדו; 1,501 פוסטים נכתבו על ידי בלוגרים; ו-1,414 הודעות נכתבו על ידי גולשים (talk back). קצב הגידול החודשי של הגולשים לאתר הקהילה בתקופת הפיילוט עמד על כ-30%. בין המשתמשים באתר נימנו גם גולשים מארצות הברית, קנדה, בריטניה, ספרד, צרפת, תורכיה, הודו ועוד.

מערכת הפעלת קהילת הבלוגים מאפשרת שימוש מלא בשפות העברית והאנגלית, שילוב של וידאו בבלוג, תיוג פוסטים, עידכוני RSS, אפשרויות חיפוש מתקדמות ועוד. בקהילה נכללים תכנים אודות טכנולוגיה (מיקרוסופטית ואחרת), שיווק, אחורי הקלעים של העבודה בחברות היי-טק, היכרות עם האנשים במיקרוסופט, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט האישי, ועוד.

יוסי תאגורי, מומחה טכנולוגיות פיתוח ומנהל קהילת הבלוגים במיקרוסופט ישראל, אמר כי "המטרה המרכזית מאחורי השקת קהילת הבלוגים של מיקרוסופט היא לאפשר העברת ידע וחיבור בין אנשים. זוהי דרך נוספת לאנשים העוסקים ומתעניינים בטכנולוגיה לשתף מידע עם אנשים אחרים, להעביר תחושות וחוויות ולקיים אינטראקציה דו-כיוונית עם ציבור רחב של גולשים ברשת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".