מיקרוסופט חילקה מתנות יקרות לעורכי בלוגים

עורכי בלוגים רבים דיווחו בשבוע שעבר שקיבלו ממיקרוסופט מחשב מדגם פרארי של אייסר, שמחיר המחירון שלו עולה על 2,200 דולרים

בניסיון לזכות באהדתם של עורכי בלוגים ידועים, חילקה להם מיקרוסופט לא מכבר מחשבים נישאים יקרים, אשר מצוידים במערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה. אולם, למרות שרבים קיבלו את המתנה הנדיבה בזרועות פתוחות, עורר הצעד גם מחלוקת - ובקהילת הבלוגים היו מי שהאשימו את מיקרוסופט במתן שוחד ואת העורכים שקיבלו את המתנה בהתנהגות שאינה אתית.

עורכי בלוגים רבים דיווחו בשבוע שעבר שקיבלו ממיקרוסופט מחשב מדגם פרארי של אייסר, שמחיר המחירון שלו עולה על 2,200 דולרים. דובר מיקרוסופט אישר ביום ו' האחרון שהחברה חילקה כתשעים מחשבים לעורכי בלוגים שעוסקים במחשבים או בנושאים אחרים שקשורים יותר או פחות למערכת ההפעלה החדשה (דוגמת צילום או הורות).

אולם, למרות שבתחילה נתקבלה המתנה בברכה, החלו עורכי בלוגים אחרים, שלא קיבלו אותה, לטעון שעל החברים בקהילת הבלוגים חלים כללי האתיקה שנהוגים בקרב עיתונאים מקצועיים - ואוסרים לקבל מתנות יקרות ממושאי הסיקור.

לונג זנג, עורך בלוג אוסטרלי שקיבל אחד מהמחשבים, זכה בלא פחות מ-180 תגובות - חלקן מעידות על קנאה ואחרות על שאט נפש. "זה שוחד. חד וחלק", כתב אחד המגיבים. ואילו בלייק הנדלר, עורך בלוג מלוס אנג'לס שקיבל גם הוא מחשב, טוען כי "קבלה של מחשב אייסר לצורך בחינה אינה בגדר שוחד. המחשב מסייע לי לבחון במהירות את חלונות ויסטה".

המהומה החלה לאחר שאחד מעובדי מיקרוסופט שלח לעורכי הבלוגים הודעה ובה ביקש מהם להחזיר את המחשבים בתום הבדיקה. דוברת מיקרוסופט מיהרה להבהיר שמדובר באי הבנה, ועורכי הבלוגים רשאים להשאיר את המחשבים ברשותם. "העמדה הרשמית של מיקרוסופט היא שבתום ההתרשמות מהמוצר, רשאי כל עורך בלוג להחליט מה לעשות במחשב", אמרה הדוברת.

מיקרוסופט ישראל משיקה קהילת בלוגים חדשה מיקרוסופט ישראל משיקה פלטפורמה חדשה לקהילת הבלוגים שלה. בקהילה החדשה משתתפים בלוגרים, עובדי מיקרוסופט ישראל, מובילים מהקהילות המקצועיות ומשתתפים אחרים מתוך הקהילה הטכנולוגית בישראל, המתארים היבטים שונים של תכנים וידע בתחומי הטכנולוגיה.

בתקופת הפיילוט של הקהילה, שהוקמה במאי 2006, הצטרפו ל-18 הכותבים הראשונים, עובדי מיקרוסופט ישראל, עוד כ-50 בלוגרים מתוך הקהילה המקצועית-טכנולוגית; 172,000 דפים נצפו על ידי גולשים; 63,172 איש גלשו לאתר, מהם כ-20,000 גולשים בחודש דצמבר לבדו; 1,501 פוסטים נכתבו על ידי בלוגרים; ו-1,414 הודעות נכתבו על ידי גולשים (talk back). קצב הגידול החודשי של הגולשים לאתר הקהילה בתקופת הפיילוט עמד על כ-30%. בין המשתמשים באתר נימנו גם גולשים מארצות הברית, קנדה, בריטניה, ספרד, צרפת, תורכיה, הודו ועוד.

מערכת הפעלת קהילת הבלוגים מאפשרת שימוש מלא בשפות העברית והאנגלית, שילוב של וידאו בבלוג, תיוג פוסטים, עידכוני RSS, אפשרויות חיפוש מתקדמות ועוד. בקהילה נכללים תכנים אודות טכנולוגיה (מיקרוסופטית ואחרת), שיווק, אחורי הקלעים של העבודה בחברות היי-טק, היכרות עם האנשים במיקרוסופט, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט האישי, ועוד.

יוסי תאגורי, מומחה טכנולוגיות פיתוח ומנהל קהילת הבלוגים במיקרוסופט ישראל, אמר כי "המטרה המרכזית מאחורי השקת קהילת הבלוגים של מיקרוסופט היא לאפשר העברת ידע וחיבור בין אנשים. זוהי דרך נוספת לאנשים העוסקים ומתעניינים בטכנולוגיה לשתף מידע עם אנשים אחרים, להעביר תחושות וחוויות ולקיים אינטראקציה דו-כיוונית עם ציבור רחב של גולשים ברשת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה